Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsKorekty sezonowe. Nowa opcja na koncie Google Ads!

Na niektórych kontach Google Ads naszych Klientów pojawiła się nowa opcja – Korekty sezonowe! W artykule wyjaśniamy, jak znaleźć nową funkcjonalność i w jakim celu z niej korzystać.

Automatyzacja to obecnie jeden z istotniejszych składników efektywnej kampanii Google Ads. Machine learning nie jest już technologią rodem z filmów Sci-fi, ale must have w skutecznym zarządzaniu kontem reklamowym. Aby automatyzacja przyniosła nam jak najwięcej korzyści, musimy dostarczyć maszynie jak najwięcej poprawnie zebranych danych. Pokażemy jej w ten sposób, jaki rodzaj akcji będzie dla nas najbardziej wartościowy. Właśnie dlatego z wielkim entuzjazmem powitaliśmy nowe narzędzie do korekt sezonowych dla inteligentnego określania stawek!

korekty sezonowe 1

 

Narzędzie dostępne jest w funkcjach zaawansowanych strategii ustalania stawek, dostępnych pod zasobami wspólnymi z poziomu narzędzi i ustawień:

korekty sezonowe 2

 

Za pośrednictwem tego panelu możemy wskazać, kiedy spodziewamy się sezonowych skoków konwersji, np. podczas dużej wyprzedaży w e-sklepie, dzięki czemu nasze inteligentne strategie dostosowania stawek będą reagować adekwatnie do przewidzianych zmian:

korekty sezonowe 3

 

Ustawiając korektę, wystarczy podać czas trwania wydarzenia. Warto tu zwrócić uwagę, iż narzędzie jest przeznaczone do wsparcia dużych wahań konwersji na przestrzeni krótkich okresów czasu – nie dłuższych niż 14 dni. Popularne wydarzenia sezonowe, jak np. Black Friday, są już uwzględniane w automatycznych strategiach.

 

Wskazujemy również kampanie objęte akcją, jak i urządzenia na których przewidujemy zmianę.

Podajemy także szacowaną, np. na podstawie danych historycznych, zmianę współczynnika konwersji. Warto zaznaczyć, że możemy też ustawić spadek:

korekty sezonowe 5

 

 

Dzięki temu narzędziu nie będzie już potrzeby kombinowania przy stopniowych zmianach celów strategii automatycznych, jak do tej pory zalecał Google. Ograniczamy potencjalne ryzyko przekazania złych sygnałów co do oczekiwanej efektywności naszym strategiom. Narzędzie powinno znacznie usprawnić prowadzenie dużych akcji sezonowych z poziomu Google Ads.

Marcin Główczyński