Strona główna → Case-study → Jak w krótkim czasie rozwinąć konto i wskoczyć na 1 miejsce w rankingu sprzedających w swojej najważniejszej kategorii? Case study Allegro Ads Jak w krótkim czasie rozwinąć konto i wskoczyć na 1 miejsce w rankingu sprzedających w swojej najważniejszej kategorii? Case study Allegro Ads Sempai 5 kwietnia, 2023 Przeczytasz w ~ 5 min. Z firmą eDomator współpracujemy już prawie 5 lat. Rozpoczęliśmy nasze działania od efektywnościowych kampanii Google Ads i wraz z rozwojem sklepu i dzięki naszym skutecznym działaniom klient powierzył nam kolejne kanały w tym Facebook Ads, TikTok Ads oraz Allegro Ads. Nie bez znaczenia był tu nasz najwyższy poziom partnerstwa – Allegro Ads Partner +, który gwarantował najwyższą jakość usług i profesjonalizm. O tym, że to właśnie Allegro będzie kolejnym kanałem sprzedaży sklepu eDomator, rozmawialiśmy z Klientem wielokrotnie. Konsultacje z naszym zespołem specjalistów utwierdziły Klienta w tym, że to dobry i dochodowy kierunek. eDomator to rodzinna firma ze sporym doświadczeniem, prowadząca sklep z meblami do domu i ogrodu oraz akcesoriami i sprzętem ogrodniczym. Atrakcyjne ceny i przystępny asortyment pozwala prowadzić skuteczny marketing w marketplace’ach, dzięki czemu sklep może pozyskiwać wielu klientów – szczególnie podczas sezonowych szczytów. Solidny audyt to podstawa – bez niego nie ruszamy Zaczęliśmy tak, jak naszym zdaniem powinna zaczynać się każda współpraca w Allegro Ads, czyli od kompleksowego i wnikliwego audytu konta Klienta. Konsultacje z Klientem i wyniki audytu pozwoliły nam ustalić kierunki dalszej pracy. Wyzwania, przed którymi stanęliśmy niska pozycja ofert Klienta w wynikach wyszukiwania – niezbędne okazały się zmiany zarówno na samym koncie Klienta, jak i w ofertach; liczba produktów poniżej 200 – im więcej asortymentu, tym większe pole manewru ma specjalista, który może selekcjonować oferty. W tym przypadku musieliśmy już na samym starcie w szybkim czasie doprowadzić oferty do perfekcji, ze względu na duże ograniczenie rotacji produktów; rozpoczynaliśmy działania w niskim sezonie – branża ogrodnicza, w której swój biznes prowadzi eDomator, jest bardzo mocno nacechowana sezonowością. Rozpoczęliśmy od wprowadzania zmian, ponieważ doskonale wiedzieliśmy, że z 200 aukcji, które mieliśmy do dyspozycji, będziemy musieli “wycisnąć” absolutne maximum. Nasze cele: zwiększenie widoczności ofert pod względem trafności, zwiększenie całkowitej sprzedaży przy pomocy kampanii Allegro Ads oraz ruchu organicznego. Przyjęliśmy 1000% wzrost całkowitej sprzedaży jako cel minimalny, który ma ukierunkować nasze działania. Przyjęte przez nas założenia strategiczne: z racji startu działań w niskim sezonie, na początku przyjęliśmy strategię selektywnego wyświetlania się wyodrębnionych produktów na niższych stawkach CPC, starając się trafiać tylko do potencjalnych użytkowników wyszukujących produkt; rozpoczęliśmy z działaniami na całym asortymencie, żeby zebrać odpowiednie dane w statystykach w kampanii sponsorowanej. Do kampanii graficznej postanowiliśmy przejść dopiero w sezonie. Przygotowania do sezonu Kluczem do sukcesu idealnej karty produktowej było zawarcie wszystkich najistotniejszych informacji w kompaktową formę przyjemną dla oka. Oferty eDomatora stały się wyznacznikiem wzorowych aukcji – zwróciliśmy uwagę na tak zwany up-sell, czyli maksymalizację koszyka zakupowego. Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń zadbaliśmy, aby kupujący z oferty, na którą trafił dzięki Allegro Ads, mógł też przenieść się na inne, podobne oferty. Postawiliśmy także na zdjęcia aranżacyjne oraz niewielki baner świadomościowy, który witał kupujących. Zadbaliśmy o up-sell, czyli zwiększanie wartości koszyka zakupowego. Klienci zainteresowani produktami oferowanymi przez eDomator, mogli w łatwy sposób dokupić produkty komplementarne. Z kampanią płatną ruszyliśmy już w połowie października. Okres działań przed sezonem umocnił pozycję w trafności na listingu, a samo konto osiągnęło status super sprzedawcy. To dawało nam dobrą podstawę do działań w sezonie! Sezon w pełni i… pełny sukces! Dla asortymentu konta eDomator sezon zaczyna się w marcu. Wyniki, jakie wypracowaliśmy w tym miesiącu były zgodne z naszymi oczekiwaniami – osiągnęliśmy wysoki ROAS (2100%) ograniczając słabsze elementy, a dzięki wysokiej jakości konta po audycie nie było ich wiele. Osiągnęliśmy historycznie największy ROAS i wartość sprzedaży cały czas bazując na 200 ofertach! Kolejne miesiące były coraz lepsze – biliśmy następne rekordy. Sezon zaczął wygasać w czerwcu, choć nadal utrzymywaliśmy wysoką skalę sprzedaży. Wiedząc jednak, że zainteresowanie asortymentem ogrodowym będzie w sposób naturalny spadać, monitorowaliśmy sytuację i dostosowywaliśmy kampanię do sezonowości rynku. Efekty na medal! Branża mebli i akcesoriów ogrodowych jest bardzo mocno ograniczona sezonowością. Dzięki naszym działaniom efekty w najwyższym sezonie były następujące: uzyskanie przez eDomator statusu Super Sprzedawcy – efekt solidnego audytu i przygotowania konta oraz ofert; 1 miejsce w rankingu sprzedających w kategorii “komplety mebli ogrodowych” od marca do sierpnia – efekt działań reklamowych Allegro Ads; ROAS 2100% w marcu – rekordowy wynik, który był możliwy dzięki: – głębokiej analizie danych, – porównaniom z innymi projektami, – redukcji słabszych elementów wykazanych w audycie. Już po 6 miesiącach (start: połowa października 2021) współpraca ze sklepem eDomator i doskonała praca naszych specjalistów sprawiły, że konto urosło o 6 500%, stając się jednocześnie nowym źródłem wartościowego ruchu i przede wszystkim zysków dla naszego Klienta. Z dużym zaciekawieniem wkraczamy w kolejny sezon – jesteśmy już gotowi na jeszcze lepsze rezultaty! Jeśli ciekawi Cię, w jakich jeszcze obszarach współpracujemy z marką eDomator, koniecznie przeczytaj nasze case study o tym, jak wspólnie z agencją Kohai content rozwinęliśmy konto tego sklepu na TikToku. Chcesz poznać inne ciekawe historie sukcesu naszych Klientów na Allegro? Przeczytaj case study naszych działań dla marki Eldor. Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Allegro AdsAnalitykaFacebook AdsGoogle AdsMicrosoft AdvertisingSEOTikTok AdsWideo Marketing Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ