Jak w krótkim czasie rozwinąć konto i wskoczyć na 1 miejsce w rankingu sprzedających w swojej najważniejszej kategorii? Case study Allegro Ads 

Sempai
5 kwietnia, 2023
Przeczytasz w ~ 5 min.
case study eDomator

Z firmą eDomator współpracujemy już prawie 5 lat. Rozpoczęliśmy nasze działania od efektywnościowych kampanii Google Ads i wraz z rozwojem sklepu i dzięki naszym skutecznym działaniom klient powierzył nam kolejne kanały w tym Facebook Ads, TikTok Ads oraz Allegro Ads. Nie bez znaczenia był tu nasz najwyższy poziom partnerstwa – Allegro Ads Partner +, który gwarantował najwyższą jakość usług i profesjonalizm. 

O tym, że to właśnie Allegro będzie kolejnym kanałem sprzedaży sklepu eDomator, rozmawialiśmy z Klientem wielokrotnie. Konsultacje z naszym zespołem specjalistów utwierdziły Klienta w tym, że to dobry i dochodowy kierunek.

eDomator to rodzinna firma ze sporym doświadczeniem, prowadząca sklep z meblami do domu i ogrodu oraz akcesoriami i sprzętem ogrodniczym. Atrakcyjne ceny i przystępny asortyment pozwala prowadzić skuteczny marketing w marketplace’ach, dzięki czemu sklep może pozyskiwać wielu klientów – szczególnie podczas sezonowych szczytów.

 

Solidny audyt to podstawa – bez niego nie ruszamy

Zaczęliśmy tak, jak naszym zdaniem powinna zaczynać się każda współpraca w Allegro Ads, czyli od kompleksowego i wnikliwego audytu konta Klienta. Konsultacje z Klientem i wyniki audytu pozwoliły nam ustalić kierunki dalszej pracy.

 

Wyzwania, przed którymi stanęliśmy

  • niska pozycja ofert Klienta w wynikach wyszukiwania – niezbędne okazały się zmiany zarówno na samym koncie Klienta, jak i w ofertach;
  • liczba produktów poniżej 200 – im więcej asortymentu, tym większe pole manewru ma specjalista, który może selekcjonować oferty. W tym przypadku musieliśmy już na samym starcie w szybkim czasie doprowadzić oferty do perfekcji, ze względu na duże ograniczenie rotacji produktów;
  • rozpoczynaliśmy działania w niskim sezonie – branża ogrodnicza, w której swój biznes prowadzi eDomator, jest bardzo mocno nacechowana sezonowością.

Rozpoczęliśmy od wprowadzania zmian, ponieważ doskonale wiedzieliśmy, że z 200 aukcji, które mieliśmy do dyspozycji, będziemy musieli “wycisnąć” absolutne maximum.

 

Nasze cele: 

cele współpracy

  • zwiększenie widoczności ofert pod względem trafności, 
  • zwiększenie całkowitej sprzedaży przy pomocy kampanii Allegro Ads oraz ruchu organicznego.

Przyjęliśmy 1000% wzrost całkowitej sprzedaży jako cel minimalny, który ma ukierunkować nasze działania.

 

Przyjęte przez nas założenia strategiczne:

 

  • z racji startu działań w niskim sezonie, na początku przyjęliśmy strategię selektywnego wyświetlania się wyodrębnionych produktów na niższych stawkach CPC, starając się trafiać tylko do potencjalnych użytkowników wyszukujących produkt;
  • rozpoczęliśmy z działaniami na całym asortymencie, żeby zebrać odpowiednie dane w statystykach w kampanii sponsorowanej. Do kampanii graficznej postanowiliśmy przejść dopiero w sezonie.

Przygotowania do sezonu

Kluczem do sukcesu idealnej karty produktowej było zawarcie wszystkich najistotniejszych informacji w kompaktową formę przyjemną dla oka. Oferty eDomatora stały się wyznacznikiem wzorowych aukcji – zwróciliśmy uwagę na tak zwany up-sell, czyli maksymalizację koszyka zakupowego. Aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń zadbaliśmy, aby kupujący z oferty, na którą trafił dzięki Allegro Ads, mógł też przenieść się na inne, podobne oferty. Postawiliśmy także na zdjęcia aranżacyjne oraz niewielki baner świadomościowy, który witał kupujących. 

maksymalizacja koszyka zakupowego

Zadbaliśmy o up-sell, czyli zwiększanie wartości koszyka zakupowego. Klienci zainteresowani produktami oferowanymi przez eDomator, mogli w łatwy sposób dokupić produkty komplementarne.

 

Z kampanią płatną ruszyliśmy już w połowie października. Okres działań przed sezonem umocnił pozycję w trafności na listingu, a samo konto osiągnęło status super sprzedawcy. To dawało nam dobrą podstawę do działań w sezonie!

 

Sezon w pełni i… pełny sukces!

Dla asortymentu konta eDomator sezon zaczyna się w marcu. Wyniki, jakie wypracowaliśmy w tym miesiącu były zgodne z naszymi oczekiwaniami – osiągnęliśmy wysoki ROAS (2100%) ograniczając słabsze elementy, a dzięki wysokiej jakości konta po audycie nie było ich wiele.

Osiągnęliśmy historycznie największy ROAS i wartość sprzedaży cały czas bazując na 200 ofertach! Kolejne miesiące były coraz lepsze – biliśmy następne rekordy. Sezon zaczął wygasać w czerwcu, choć nadal utrzymywaliśmy wysoką skalę sprzedaży. Wiedząc jednak, że zainteresowanie asortymentem ogrodowym będzie w sposób naturalny spadać, monitorowaliśmy sytuację i dostosowywaliśmy kampanię do sezonowości rynku.

 

Efekty na medal!

Branża mebli i akcesoriów ogrodowych jest bardzo mocno ograniczona sezonowością. Dzięki naszym działaniom efekty w najwyższym sezonie były następujące:

efekty współpracy

  • uzyskanie przez eDomator statusu Super Sprzedawcy – efekt solidnego audytu i przygotowania konta oraz ofert;
  • 1 miejsce w rankingu sprzedających w kategorii “komplety mebli ogrodowych” od marca do sierpnia – efekt działań reklamowych Allegro Ads;
  • ROAS 2100% w marcu – rekordowy wynik, który był możliwy dzięki:
    – głębokiej analizie danych,
    – porównaniom z innymi projektami,
    – redukcji słabszych elementów wykazanych w audycie.

pierwsze miejsce w rankingu sprzedawców na Allegro

Już po 6 miesiącach (start: połowa października 2021) współpraca ze sklepem eDomator i doskonała praca naszych specjalistów sprawiły, że konto urosło o 6 500%, stając się jednocześnie nowym źródłem wartościowego ruchu i przede wszystkim zysków dla naszego Klienta. Z dużym zaciekawieniem wkraczamy w kolejny sezon – jesteśmy już gotowi na jeszcze lepsze rezultaty!

 

Jeśli ciekawi Cię, w jakich jeszcze obszarach współpracujemy z marką eDomator, koniecznie przeczytaj nasze case study o tym, jak wspólnie z agencją Kohai content rozwinęliśmy konto tego sklepu na TikToku.

Chcesz poznać inne ciekawe historie sukcesu naszych Klientów na Allegro? Przeczytaj case study naszych działań dla marki Eldor.