#growUp!

Zaznacz stronę

Stabilny i bezpieczny wzrost pozycji

Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania to gwarancja stałego i stabilnego wzrostu ruchu na stronie. Ale tylko doświadczeni specjaliści wiedzą, jak pozyskać wartościowych, nieprzypadkowych użytkowników i uniknąć kar od Google. Powierz nam Audyt SEO – wykonujemy go od ponad 11 lat i w tym czasie mieliśmy okazję z pracować z sukcesami nad setkami projektów.

Audyt SEO

Rozważasz współpracę? Zapytaj o ofertę!

Wypełnij brief

Audyt SEO – popraw widoczność swojej strony www

Aktualna pozycja w Google, nagłówki, przekierowania, adresy URL, słowa kluczowe. Skąd dowiesz się, czy wszystko na Twojej stronie działa poprawnie? Potrzebujesz audytu SEO, który jest podstawą działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach. Kompletna analiza przydaje się w przypadku nowej witryny, jak i już działającej. Popraw widoczność Google, a tym samym zwiększ sprzedaż i się rozwiń! Masz wątpliwości? Poniżej rozkładamy audyt SEO na czynniki pierwsze!

Czym jest audyt SEO

Audyt SEO (SEO z ang. Search Engine Optimization) to potężny proces, który ma na celu przeprowadzenie obszernej analizy Twojej strony internetowej i stopnia dostosowania jej do wymogów wyszukiwarki Google. Specjaliści używają do tego między innymi narzędzi analitycznych, na przykład Google Search Console, Google Analitycs, Ahrefs, Senuto, ale także typowych narzędzi SEO, takich jak Screaming Frog, Log Analysis czy wszelkiego rodzaju wtyczki pomagające zbadać poszczególne błędy. Pod uwagę branych jest wiele czynników, a następnie na ich podstawie wyciągane są wnioski – mocne i słabe strony, ewentualne błędy czy niedociągnięcia.

Profesjonalny audyt strony internetowej możesz traktować również jako instrukcję z cennymi wskazówkami objaśniającymi, co poprawić, co wdrożyć, jakich fraz kluczowych używać i nad czym popracować, by zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarce Google, co jest szczególnie pożądane w przypadku sklepów internetowych.

Nie bagatelizuj tego kroku, gdyż jest on niezbędny przy optymalizacji SEO. A bez optymalizacji do odpowiednich standardów nie zajmiesz wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania i co za tym idzie – nie dotrzesz do potencjalnych klientów oraz do nowych grup odbiorców i nie wygenerujesz dostatecznego ruchu. Rzadko który użytkownik sprawdza więcej niż jedną, dwie strony wyników. dlatego ważne jest, aby wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwarki

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Kompleksowy audyt SEO jest fundamentem wszystkich działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach i tak naprawdę można przeprowadzić go w każdym momencie. Istnieje jednak kilka sytuacji, gdy wykonanie audytu SEO jest szczególnie wskazane.

Zaraz po stworzeniu serwisu internetowego

Skoro już inwestujesz w swój biznes oraz stronę www, warto, by od samego początku spełniała ona wymogi wyszukiwarki Google i była dobrze zoptymalizowana. Zadbaj o kondycję strony internetowej pod kątem SEO.

Przed pozycjonowaniem serwisu

Chcesz nawiązać współpracę z agencją w zakresie pozycjonowania strony internetowej? Zacznij od zlecenia profesjonalnego audytu SEO, dzięki któremu wyklaruje się stan wyjściowy i aktualna sytuacja Twojej witryny. Na tej podstawie opracujecie strategię i plan działania, które pozwolą zdobyć lepszą pozycję strony internetowej.

Kiedy widzisz duży spadek ruchu organicznego

Widzisz spadki w ruchu na stronie oraz pozycjach w wynikach wyszukiwania Google na poszczególne słowa kluczowe? Audyt strony internetowej pozwoli dowiedzieć się, co jest główną przyczyną spadków w obrębie witryny oraz wskaże kierunek, jaki powinieneś obrać, by optymalizacja SEO dała pożądany efekt.

Być może Google nałożył na Ciebie karę za niewłaściwe działania, zmienił algorytm, sposób wyświetlania w wynikach wyszukiwania, a może Twój spadek jest spowodowany działaniem konkurencyjnych witryn czy pojawieniem się nowego gracza w branży? Analiza konkurencji w ramach audytu SEO pozwoli to zweryfikować.

Kiedy chcesz sprawdzić, czy Twoja strona www nadal spełnia standardy pod SEO

Audyt SEO sprawdza się nie tylko w przypadku nowych stron www albo już istniejących. To doskonałe narzędzie również w sytuacji, gdy decydujesz się na przebudowę i rozbudowę witryny czy zmianę struktury adresów URL lub innych funkcjonalności. Dobrze też powtarzać audyt SEO cyklicznie, gdyż Google cały czas ulepsza swoje algorytmy. Kompleksowy raport pozwoli ocenić, czy witryna dalej spełnia standardy pod SEO.

Audyt SEO nowo tworzonej strony

Rozszerzmy kwestię wykonania audytu SEO w przypadku nowo tworzonej strony – nie pozostawia wątpliwości, że powinieneś się na niego zdecydować. W takim przypadku specjaliści SEO skupiają się przede wszystkim na aspektach technicznych, które są bardzo istotne na przykład pod względem szybkości wczytywania się produktów dostępnych w sklepie online.

Niektóre z nich będą do natychmiastowej poprawy czy wprowadzenia, inne zaś wskażą, co zrobić w bliższej lub dalszej przyszłości, już po pierwszych działaniach promujących stronę www w internecie. Dodatkowo audyt SEO nowo tworzonej strony pozwala wyeliminować trudności, jakie mogłyby stanąć na przeszkodzie w dalszym procesie pozycjonowania.

Co powinien zawierać audyt strony internetowej?

Nie ma jednego, uniwersalnego szablonu audytu strony internetowej dla wszystkich, precyzującego, jak ma wyglądać audyt SEO. Jednak specjaliści SEO biorą pod uwagę następujące elementy, podane w przejrzystej i atrakcyjnej graficznie – oraz zrozumiałej – formie.

Aktualna pozycja witryny w wyszukiwarce Google

W pierwszej kolejności sprawdzamy witrynę pod kątem widoczności w Google, na jakie słowa kluczowe rankuje wysoko i jakie pozycje zajmuje na istotne dla danego biznesu słowa kluczowe.

Title i meta description

Analiza tytułów i opisów w zakresie poprawności i dostosowania do wymagań – czy są one odpowiedniej długości i poprawnie skonstruowane oraz czy się nie duplikują i prawidłowo wyświetlają w wynikach SERP.

Nagłówki H1, H2 oraz grafiki na stronie

Ważnym czynnikiem w audycie SEO są też nagłówki na danej stronie, a właściwie poprawność ich zastosowania – czy zachowano odpowiednią hierarchię nagłówków i wykorzystano potencjał nagłówków do optymalizacji pod dane słowa kluczowe. Natomiast w przypadku grafik sprawdzane jest, czy posiadają one prawidłowe opisy alternatywne oraz jak dużo ważą poszczególne pliki i czy wpływają to wolniejsze ładowanie się podstron i całej witryny.

Adresy URL, przekierowania, mobile oraz czas ładowania

W tym miejscu chodzi głównie o sprawdzenie adresów URL pod kątem ich poprawności, struktury, tego, czy dobrze przekierowują i nie powodują duplikacji treści. Nie zapominając przy tym o właściwym linkowaniu wewnętrznym.

Ważne jest też uwzględnienie i konfiguracja stron z błędem (na przykład błąd 404) oraz tego, jaka jest szybkość ładowania strony głównej i pozostałych podstron serwisu ze wskazaniem ewentualnych czynników spowalniających. Analizowane jest jeszcze wyświetlanie witryny na urządzeniach mobilnych.

Słowa kluczowe

Audyt SEO obejmuje również sprawdzenie optymalizacji poszczególnych podstron, treści i architektury informacji, co wpływa na optymalizację całej witryny. Po dokonaniu analizy słów kluczowych niezbędne jest ustalenie głównego słowa kluczowego dla danej podstrony i weryfikację, jak to wyglądało do tej pory – być może wyniki audytu wskażą kilka podstron w strukturze strony optymalizowanych na to samo słowo kluczowe, powodujących tym samym ich kanibalizację.

Unikalność treści

Specjaliści od audytów SEO badają ponadto, czy nie występuje duplikacja treści, czy strona posiada powtarzające się opisy tytułów, zajawek czy większe bloki tekstu – zarówno w obrębie samej witryny, sklepu internetowego, jak i porównując do treści na innych witrynach. Szczególnie istotne jest sprawdzenie linków przychodzących oraz opisów kategorii sklepu internetowego i opisów produktów.

Komunikacja w robotami Google

Audytorzy wezmą także pod lupę, czy na stronie znajduje się prawidłowy plik mapy witryny (sitemap.xml) oraz wgrany plik robots.txt pozwalający na poruszanie się robotów Google po Twojej witrynie. Dodatkowo weryfikowane jest wyświetlanie poszczególnych sekcji witryny, jak na przykład filtry, sortowanie czy też wyszukiwarka wewnętrzna w wynikach wyszukiwania Google.

Najczęstsze błędy wskazywane w audytach SEO

Większe lub mniejsze błędy zdarzają się na każdej stronie, jednak temu właśnie służy audyt SEO, by je zidentyfikować oraz wyeliminować. Najczęściej mamy do czynienia ze zbyt dużym zagęszczeniem słów kluczowych i upychaniem ich w miejscach, gdzie zupełnie nie są potrzebne, ze złym użyciem anchorów oraz z duplikacją treści.

Do tego dochodzą także niedziałające linki oraz brakujące lub nieprawidłowo wykorzystane znaczniki HTML, co uniemożliwia zaindeksowanie witryny i odczytanie informacji przez robota Google. Błędem, który odkryjesz dzięki audytowi SEO, jest też niewłaściwe wykorzystanie metatagów, co przykładowo może przełożyć się na brak konwersji.

Korzyści z audytu SEO

Korzyści z wykonania kompleksowego audytu SEO, a raczej korzyści po wdrożeniu wytycznych optymalizacyjnych z raportu, jest dużo, a efekty łatwo zauważyć. Najważniejsze z nich to:

  • lepsza pozycja strony www w wyszukiwarce internetowej;
  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie www;
  • poprawa współczynnika konwersji;
  • ocena aktualnej pozycji oraz potencjału generowania ruchu dla słów kluczowych związanych z tematyką serwisu;
  • poprawa szybkości ładowania się strony;
  • lepsza nawigacja serwisu, lepsza struktura strony (bardziej przyjazna użytkownikowi);
  • „odporność” na zmiany algorytmów wyszukiwarek.

Ile kosztuje audyt SEO?

Koszt audytu SEO różni się w zależności od wielkości oraz rodzaju analizowanej witryny internetowej, na przykład sklepu internetowego. To wpływa na czas pracy potrzebny do sprawdzenia wyżej wymienionych elementów. Im witryna jest bardziej rozbudowana, a problemów do rozwiązania jest więcej, są skomplikowane, tym dłużej trwa audyt SEO.

Ponadto na cenę audytu SEO ma wpływ także to, czy zdecydujesz się wyłącznie na wykonanie tej usługi, czy podejmiesz współpracę polegającą dodatkowo na wdrożeniu zmian audytowych wraz z dalszymi działaniami pozycjonującymi.

Kiedy można spodziewać się efektów po wdrożeniu zmian audytowych?

Sam audyt SEO nie rozwiąże Twoich problemów, ale szczegółowo wskaże obszary i zadania, jakie trzeba podjąć, by zwiększyć widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Musisz mieć świadomość, że wszystko zależy od tego, kiedy i czy wdrożysz zalecenia audytowe.

Tutaj potrzeba pracy, choć po wdrożeniu zmian audytowych w ciągu kilku miesięcy możesz spodziewać się największej poprawy widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Wówczas Google ma czas przeindeksować witrynę.

Po wdrożeniu i zaindeksowaniu zmian przez roboty Google pozostają regularne działania z zakresu pozycjonowania na odpowiednie słowa kluczowe, by zwiększyć widoczność i ruch na stronie.

Audyt SEO w SEMPAI – zdaj się na nasze wieloletnie doświadczenie

Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania to gwarancja stałego i stabilnego wzrostu ruchu na stronie. Ale tylko doświadczeni specjaliści wiedzą, jak pozyskać wartościowych, nieprzypadkowych użytkowników i uniknąć kar od Google. Powierz nam audyt SEO sklepu internetowego, bloga, strony informacyjnej czy strony firmowej – wykonujemy takie analizy z powodzeniem od ponad 11 lat i w tym czasie mieliśmy okazję z pracować z sukcesami nad setkami projektów.

Nasi specjaliści dodatkowo określają wagę każdego problemu w skali od 1 do 3 i przypisują rozwiązanie go do odpowiedniego działu. Dzięki temu dowiesz się, czy kto powinien się tym zająć – czy specjaliści SEO, czy może dział programistów.

Oczywiście możesz wykonać audyt SEO sam, zlecić go przypadkowej osobie lub też zdecydować się na darmowy audyt SEO. Jednak istnieje ryzyko, że skończy się to niezbadaniem wszystkich obszarów, a także udzieleniem niewłaściwych wskazówek i rekomendacji, które w żaden sposób nie wpłyną na pozycjonowanie strony internetowych i ich pozycję w wynikach wyszukiwania lub mogą wręcz im zaszkodzić.

Audyty SEO to zadanie dla specjalistów SEO z dużym doświadczeniem. Zyskujesz pewność, że w Sempai zostanie przeprowadzony od A do Z, z uwzględnieniem indywidualnych aspektów strony internetowej.

Zaufali nam