Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsKolejna wersja edytora Google AdWords. Są nowe funkcje, ale też i wady

Edytor Google Adwords wersja 12. – zmiana szaty graficznej

Na przełomie czerwca i lipca Edytor Google Adwords doczekał się swojej kolejnej aktualizacji – to jest już 12. wersja narzędzia. Na pierwszy rzut oka widać, że zmieniła się szata graficzna. Odcienie przycisków i większy kontrast między tekstem a tłem miały zapewne pomóc użytkownikom w szybszym znalezieniu szukanych funkcji.

Mając do czynienia z Edytorem praktycznie codziennie, zauważyłem jednak, że podczas dłuższej pracy nowy wygląd powoduje znacznie szybsze zmęczenie wzroku. Źle dobrana kolorystyka bądź kontrast powodują, że praca jest bardziej męcząca niż dotychczas.

 

Edytor Google AdWords

Edytor Google Adwords wersja 11.

VS

Edytor Google AdWords wersja 12.

 

Oprócz nowego designu, aktualizacja usprawnia pobieranie kampanii, wprowadza nowe opcje w reklamach responsywnych oraz umożliwia wykorzystanie reguł niestandardowych:

 

Domyślne reguły

Reguły niestandardowe są nowym narzędziem, dzięki któremu użytkownik może na bieżąco kontrolować, czy wszystkie ustawienia związane z kampaniami Adwords są zgodne z kanonami sztuki e-marketingu.

Domyślnie ustawionych jest 16 reguł, które ostrzegają użytkownika o potencjalnych błędach lub niedociągnięciach. Dotyczą one ustawień kampanii, grup reklam i odbiorców.

Edytor Google AdWords

Narzędzie przypomina o tym, aby:

  • dodać rozszerzenia połączeń,
  • przypisać więcej niż 4 rozszerzenia linków do podstron,
  • stworzyć więcej niż 3 reklamy do każdej z grup reklam,
  • ustawić kierowanie na partnerów wyszukiwania,
  • dodać listy RLSA, czyli kierowanie na odbiorców w sieci wyszukiwania,
  • włączyć kierowanie jedynie na aktywne listy odbiorców w sieciach wyszukiwania i reklamowej,
  • uruchomić optymalizację kierowania,
  • upewnić się, że ustawienie „Kierowanie i stawka” jest włączone celowo,
  • dezaktywować wyświetlanie przyspieszone,
  • ustawić optymalizację rotacji reklam,
  • dodać reklamy elastyczne do uruchomionych wcześniej reklam graficznych.

Wszystkie ostrzeżenia wprowadzone przez Google mają wpłynąć na zwiększenie efektywności kampanii. Nie wszystkie jednak są warte naszej uwagi. W przypadku, gdy pewne ustawienia wprowadziliśmy z premedytacją, niektóre ostrzeżenia stają się zbędne.

PRZYKŁAD 1: Załóżmy, że daną kampanię lub grupę reklam chcemy kierować tylko i wyłącznie na określonych użytkowników tak, aby grupa ta była traktowana priorytetowo oraz… taki mamy pomysł na konfigurację kampanii. Wybieramy wtedy „Kierowanie i stawka” w ustawieniach „Zainteresowania i remarketing” w zakładce Odbiorcy i np. podnosimy dostosowanie stawek o 50%. Zabieg ten został przeprowadzony umyślnie, a mimo to otrzymujemy ostrzeżenie, że mogliśmy popełnić błąd.

PRZYKŁAD 2: Jeden z klientów zaplanował na weekend wielką promocję na swoje produkty i chce, aby jego reklamy wyświetlały się w tym czasie tak często, jak to tylko możliwe. Jedną z zalecanych opcji jest ustawienie metody wyświetlania przyspieszonego. Jednak wybierając to rozwiązanie, otrzymujemy w nowej wersji edytora ostrzeżenie, przez które zapala nam się w głowie „czerwona lampka”, że coś robimy źle. Otóż powinniśmy to zignorować, jeśli to działanie jest zamierzone.

 

Edytor Google AdWords
W takich przypadkach każdy z wyświetlanych komunikatów możemy wyłączyć, klikając w przycisk „Ignoruj”. Natomiast gdy chcemy całkowicie zrezygnować z danej reguły niestandardowej, możemy ją po prostu usunąć.

 

Edytor Google AdWords
Zignorowane lub usunięte reguły można przywrócić dzięki opcjom „Przywróć ustawienia domyślne” oraz „Ponownie wyświetl zignorowane naruszenia”.

 

Własne niestandardowe reguły

Oprócz domyślnych reguł, użytkownik może utworzyć własne i tutaj Edytor Google Adwords daje duże pole manewru.

Przy tworzeniu reguły należy wprowadzić:

  • jej nazwę,
  • komunikat,
  • zakres danych, którego reguła będzie dotyczyła,
  • kryteria naruszenia zasad,
  • stopień czyli opcję pozwalającą określić, czy jest to błąd, czy jedynie ostrzeżenie (dane, które pasują do reguły ze zdefiniowanym stopniem jako „ostrzeżenie”, mogą zostać opublikowane, podczas gdy stopień „błąd” uniemożliwia przesłanie zmian),
  • stan czyli standardowo – włączona, wstrzymana i usunięta.

Kryteria naruszenia zasad można zastosować praktycznie dla wszystkich dostępnych atrybutów. Mogą odnosić się do wprowadzonych stawek, nazw, etykiet, URL-i i wielu innych.

Załóżmy, że chcemy, aby system uniemożliwił nam publikację słów kluczowych o innym typie dopasowania niż ścisłe. Taka reguła mogłaby wyglądać w następujący sposób:

Edytor Google AdWords

W tym momencie wszystkie słowa kluczowe w dopasowaniach „do wyrażenia” i „przybliżone” będą oznaczone błędem i nie będą mogły zostać przesłane na konto Adwords.

Po zapisaniu reguły, w kolumnie „Naruszenia zasad”, pojawia się liczba ostrzeżeń i błędów, które występują na danym koncie i pasują do zdefiniowanych kryteriów. Daje to możliwość bieżącego kontrolowania, czy tworzona przez nas reguła działa zgodnie z założeniami.

Edytor Google AdWords

Użycie reguł niestandardowych może być bardzo przydatne podczas optymalizacji kampanii. Ustawienie kryteriów naruszenia na np.:

  • słowa kluczowe, których wynik jakości jest gorszy od oczekiwanego,
  • słowa kluczowe, które nie mają wystarczająco dużej stawki, aby znaleźć się na górze strony,
  • słowa kluczowe, które nie mają wystarczająco dużej stawki, aby znaleźć się na pierwszej stronie,
  • wykazanie przyczyn odrzucenia reklam,

zdecydowanie usprawnia proces optymalizacji i pozwala użytkownikowi na szybsze zweryfikowanie, czy publikowane zmiany spełniają wszystkie niezbędne dla niego warunki.

Mankamentem jest fakt, że ustawionych przez użytkownika reguł nie da się ustawić na poziomie całego konta MCK (Moje Centrum Klienta). Nowe reguły można jedynie przekopiowywać w menedżerze pomiędzy poszczególnymi kontami. Może być to uciążliwe, gdy wszystkich kont jest kilkadziesiąt, a chcemy, aby utworzone przez nas reguły znalazły się na wszystkich.

 

Edytor Google AdWords

Reguły niestandardowe dają nam wiele nowych możliwości w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii oraz zdecydowanie przyspieszają pracę w tym zakresie. Należy jednak korzystać z nich z głową – w przypadku jednorazowych problemów w kampanii AdWords zazwyczaj lepiej od reguły sprawdza się indywidualne podejście. Z kolei jeżeli mamy do czynienia z kwestiami powtarzającymi się na wielu kontach – reguły sprawdzą się idealnie. Będą nam one przypominać o błędach, które zwykle popełnialiśmy lub przypominać o tym, co zdarza nam się pomijać. Przed utworzeniem takiej reguły stoi nam na drodze jedynie nasza wyobraźnia 🙂

12. wersja Edytora Google Adwords pozwala pracować sprawniej, ale nie brakuje jej także niewielkich wad. Oceniając jednak kolejne aktualizacje, wszystko idzie w dobrym kierunku i użytkownicy mogą cieszyć się, że funkcje, na które czekali przez kilka lat, w końcu wchodzą w życie.

 

Rozwijamy się! Zobacz jakie usługi obecnie oferujemy: Pozycjonowanie i optymalizacjaKampanie Google ADSAnalityka internetowa i webowaContent MarketingFacebook ADSCSS Sempai Merchant 360Reklama wideo na YoutubeOptymalizacja konwersji i wiele więcej 🙂

Krzysztof Janosiewicz