Co to jest Search Ads 360?

Paweł Grabowski
4 stycznia, 2022
Przeczytasz w ~ 6 min.
Co to jest Search Ads 360

Search Ads 360 to rodzaj usługi na nowo budowanej platformie Google Marketing Platform – GMP. To innowacyjna platforma do zarządzania kampaniami w wyszukiwarkach internetowych. W praktyce Search Ads 360 różni się od typowej kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania, tzw. Search. Jest to o wiele bardziej złożone rozwiązanie, które pozwala szerzej dotrzeć do użytkowników na całym świecie.

Google Marketing Platform

Jak działa Search Ads 360?

Jest to typ kampanii reklamowej, która pozwala za pomocą jednej ustalonej reklamy uruchomić ją w kilku systemach reklamowych, a są to: 

  • Google Ads
  • Microsoft Advertising 
  • Yahoo Japan Sponsored Products
  • Baidu 
  • Yahoo Gemini

Taka forma reklamy pozwala dotrzeć jednym przekazem internetowych do kilku najbardziej rozpowszechnionych wyszukiwarek internetowych na całym świecie. Dzięki temu jest łatwym systemem do zmiany przekazów reklamowych – możemy je w każdej chwili podmienić w kilku systemach reklamowych jednocześnie. 

google search ads

źródło: support.google.com 

google-ads-konkurencja

Sprawdzanie skuteczności reklamy i słów kluczowych

W kampanii Search Ads 360 ustawiamy stawki za słowa kluczowe. System pozwala nam więc zaoszczędzić czas. Nie trzeba już ręcznie ustawiać stawek za słowa kluczowe w wyszukiwarce, sprawdzać pozycji osiągniętych fraz przez reklamy w rankingu wyników wyszukiwania poszczególnych wyszukiwarek a na koniec jeszcze odpowiednio dostosowywać stawek za kliknięcia w reklamy. Skuteczność reklamy i słów kluczowych system Search Ads 360 dopasowuje automatycznie do oczekiwanych przez nas celów czy rezultatów.  

Skuteczność reklam i słów kluczowych możemy analizować na swoim koncie  bezpośrednio w panelu zarządzania kampaniami. Każda podstrona na tym koncie zawiera informacje o trendach w wyszukiwarkach i skuteczności reklam. Wykres podsumowania skuteczności uruchomionych reklam u góry strony wskazuje na podstawie określonych danych (np. kliknięć czy liczby wyświetleń) na osi czasu  – jak skuteczne są obecnie prowadzone reklamy lub użyte słowa kluczowe. 

Strategia ustalania stawek za słowa kluczowe

Rozwiązanie systemowe, jakie proponuje Search Ads 360, pozwala nam ograniczyć do minimum czas, jaki musimy poświęcić na ustalanie stawek za słowa kluczowe.  Aby to zrobić, można skorzystać tu ze strategii automatycznego ustalania stawek Search Ads 360. Stawki za kliknięcia lub wyświetlenia reklam zostaną określone automatycznie, na podstawie przejrzystych reguł indywidualnie zdefiniowanych przez specjalistę zarządzającego systemem reklamowym. 

Modelowanie atrybucji w Search Ads 360

Domyślne ustawienia w systemie Search Ads 360 przypisują “całą zasługę” za konwersję tzw. last click  (ostatniemu kliknięciu), po którym potencjalny klient trafił do witryny. Znaczna ilość dokonanych konwersji może jednak wynikać nie z jednej, a z kilku interakcji (kliknięcia reklam displayowych, kliknięcia płatnych wyników wyszukiwania) uzyskanych dzięki kampaniom w wyszukiwarce – produktowym, ogólnym lub związanym z marką (brandem) słowom kluczowym.

Po przeanalizowaniu różnych interakcji może się okazać, że niektóre grupy reklam czy słowa kluczowe lub inne elementy z możliwością automatycznego określenia stawki odgrywają znacznie większą rolę w generowaniu bezpośrednich  konwersji, niż można byłoby wywnioskować na podstawie typowej – prostej atrybucji opartej na ostatnim kliknięciu. 

Tu właśnie zachodzi efekt modelowania atrybucji. Atrybucja oparta na zebranych danych analizuje potencjalne interakcje w uruchomionych kampaniach i tworzy nowy  model przypisywania udziału w konwersjach na podstawie pozycji na ścieżce konwersji użytkownika, w którym następuje interakcja z reklamą. Dzięki temu utworzony model stosuje się do konwersji reklamodawcy, pokazując mu w ten sposób dokładnie, jak kliknięcia np. ogólnych słów kluczowych i innych elementów (np. rozszerzeń o numer telefonu) z możliwością określenia stawki za kliknięcie doprowadziły do ostatecznej konwersji w witrynie

Mierzenie konwersji offline

Wiele firm usługowych czy oferujących swoje produkty oparte na sprzedaży bezpośredniej lub telefonicznej ma problem z mierzeniem skuteczności reklam. Konwersje zaczynają się w kanale online, a kończą w offline. Użytkownicy klikają w reklamę z numerem telefonu lub wypełniają formularz kontaktowy i na tym śledzenie konwersji online się kończy. 

Dzięki systemowi Search Ads 360 automatycznie rejestrujemy dane o tych konwersjach, które odbywają się online. Natomiast jeśli chcemy, jako reklamodawcy, precyzyjniej mierzyć skuteczność naszych reklam, możemy udostępnić dane o konwersjach offline (by wykorzystać je w standardowych raportach czy regułach automatycznych lub do optymalizacji w automatycznej strategii ustalania stawek za kliknięcia). Można przesłać je do systemu Search Ads 360 samodzielnie lub przy pomocy usługi śledzenia połączeń, która analizuje ruch z wyszukiwarek w telefonicznym centrum obsługi, przypisuje połączenia do reklam w sieci wyszukiwania i automatycznie przesyła konwersje do konta Search Ads 360.

Google-Ads-leads

Jakie korzyści dla reklamodawcy daje Search Ads 360?

Search Ads 360 pomaga reklamodawcom między innymi: 

  • oszczędzać czas, 
  • uprościć działania reklamowe w różnych systemach, 
  • podejmować trafniejsze decyzje poprzez automatyczne dostosowanie stawek,
  • zwiększać zwrot z inwestycji (ROI) w marketingu w wyszukiwarkach internetowych

Dzięki GMP 360 łatwiej jest dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów oszczędzając czas i budżet reklamowy na obsługę poszczególnych systemów reklamowych czy samo ustawienie i dopasowanie reklam lub słów kluczowych w każdym z systemów reklamowych z osobna. Pozwala to na początku zoptymalizować zwrot z inwestycji, a później go zwiększać wraz z upływem czasu prowadzenia kampanii. 

 

Kto może korzystać z Search Ads 360?

Cała platforma Google Marketing Platform jest obecnie zarezerwowana jako narzędzie dla wielkich firm, korporacji czy największych e-commerce’ów na rynku. Natomiast postępujące od 2020 roku przejście na Google Analytics 4, które jest zintegrowane z GMP, pozwala przypuszczać, że wkrótce i ta usługa będzie dostępna dla każdego, kto będzie chciał korzystać z systemu reklamowego Google. 

Search Ads 360 jest narzędziem dla dużych firm, które pozwala jeszcze efektywniej zarządzać reklamami tekstowymi w wyszukiwarkach i generować wyniki nieosiągalne przy użyciu samego panelu Google Ads. To innowacyjne  rozwiązanie oparte na machine learningu, dzięki któremu w bardzo  zautomatyzowany sposób możemy tworzyć i optymalizować setki kampanii reklamowych dla tysięcy produktów ze swojej oferty w różnych wyszukiwarkach internetowych, nie tylko w Google ale również w Yahoo, co czyni narzędzie bardzo popularnym w USA.  

 

Raporty biznesowe Search Ads 360

Raporty biznesowe można uruchamiać ręcznie w dowolnym momencie prowadzenia kampanii. Mozna też utworzyć harmonogram cykliczny (np. roczny, miesięczny czy tygodniowy) i zezwolić, aby automatycznie generowała go usługa Search Ads 360 z określoną ustawioną częstotliwością. 

W systemie Search Ads 360 można wygenerować raport w dowolnym celu, np. aby: 

  • zobaczyć dane niewidoczne na wykresie
  • zlecić do wydrukowania, pobrania lub udostępnienia, 
  • przejrzeć raport z inną datą zakończenia.

Przy generowaniu raportu możemy zastosować różne filtry, w tym między innymi podsumować skuteczność w wybranym zakresie czasu. Co więcej, raport można udostępnić innym osobom w sposób automatyczny. Pozwala to bardzo skrócić czas raportowania danych do osób czy agencji prowadzących poszczególne kampanie reklamowe. 

Podsumowując: Search Ads 360 jest częścią rozbudowanej platformy GMP – Google Marketing Platform, która pozwala na bardziej złożone kampanie marketingowe w sieci wyszukiwania oraz sieci display czy wideo. Połączenie tego z nową funkcja Google Analytics 4 pozwoli na prowadzenie działań marketingowych w 2022 roku i kolejnych latach na szerszą skalę – na razie dla wielkich korporacyjnych firm i dużych e-commerce’ów, ale otwiera również drzwi dla rozwijającego się sektora MŚP w branży internetowej. 

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Bądź pierwszy i oceń tekst.