Strona główna → Blog → Facebook Ads → Jak udzielić dostępu do strony i konta reklamowego na Facebook-u? Jak udzielić dostępu do strony i konta reklamowego na Facebook-u? Martyna Kowalik 30 czerwca, 2023 Przeczytasz w ~ 7 min. Konta oraz reklamy na Facebooku są niezaprzeczalnie potężnym narzędziem do promocji biznesu i komunikacji z klientem. Platforma ta przyciąga miliony użytkowników z całego świata, oferując tym samym ogromne możliwości dotarcia do grup docelowych oraz budowania silnej marki. Jeśli postanowiłeś powierzyć działania promocyjne swojego biznesu Agencji Reklamowej lub Freelancerowi, musisz wiedzieć, że zanim przystąpią oni do pracy, poproszą Cię o wykonanie kilku niezbędnych czynności, takich jak m.in nadanie dostępów do strony firmowej i konta reklamowego. Z doświadczenia wiemy, że może to przysporzyć wiele problemów — ale bez obaw! Pokażemy Ci jak to zrobić w kilku prostych krokach, dzięki czemu przekonasz się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Konto reklamowe na Facebooku – wybierz role i uprawnienia W 2021 roku Facebook wprowadził nowe środowisko stron – Facebook Business Suite, aktualizując tym samym role i uprawnienia użytkowników na stronie firmowej. Miało to na celu zwiększenie kontroli, bezpieczeństwa i skuteczności w zarządzaniu stroną. Na skutek tych zmian role w klasycznej wersji strony: administratora, redaktora, moderatora, reklamodawcy, analityka i menedżera społeczności, zostały zastąpione dostępami: do Facebooka, do zadań lub do menedżera społeczności. (starsza wersja) W zaktualizowanej wersji wygląda to w ten sposób: Dostęp do Facebooka Osoby te mogą mieć przyznany dostęp z pełną lub częściową kontrolą. Mają możliwość zarządzania stroną za pomocą innych narzędzi oraz uprawnienia do następujących elementów: Zawartość: Tworzenie i usuwanie postów/relacji, odpowiadanie na komentarze, aktualizowanie informacji o stronie Wiadomości: Odpowiadanie na wiadomości w Skrzynce odbiorczej Komentarze: Odpowiadanie na komentarze, edytowanie ich lub usuwanie Powiązane konta: Dodawanie i usuwanie powiązanych kont np. na Instagramie Reklamy: Tworzenie i usuwanie reklam Statystyki: Wyświetlanie statystyk Wydarzenia: Tworzenie i usuwanie wydarzeń Usuwanie i blokowanie: Blokowanie osób lub usuwanie ich ze strony Przy pełnej kontroli dodatkowo: Ustawienia: Zarządzanie ustawieniami, edytowanie ich oraz usuwanie Dostęp: Przyznawanie i usuwanie dostępu do Facebooka lub zadań w tym innym użytkownikom z pełnym dostępem Dostęp do zadań Osoby te mają możliwość zarządzania stroną z poziomu innych narzędzi takich jak: Meta Business Suite, Creator Studio, Menedżer reklam, Menedżer firmy i mogą uzyskać dostęp do następujących elementów: Zawartość: Tworzenie i usuwanie postów/relacji, odpowiadanie na komentarze, aktualizowanie informacji o stronie Wiadomości i aktywność: Odpowiadanie na wiadomość Direct jako strona w skrzynce odbiorczej, komentowanie, zarządzanie niepożądaną zawartością, zgłaszanie aktywności na stronie Reklamy: Tworzenie i usuwanie reklam Statystyki: Wyświetlanie statystyk Dostęp do menedżera społeczności Menedżerowie społeczności mają wyłącznie dostęp do funkcji moderowania czatów w transmisjach na żywo. Nie mają możliwości w żaden sposób ingerować w zarządzanie strony. Przeczytaj również: Ile kosztuje reklama na FB? Udzielenie dostępu do strony firmowej na Facebooku, kiedy nie masz Menedżera Firmy Pamiętaj, że aby móc przydzielać uprawnienia, musisz mieć pełen dostęp do konta reklamowego Facebooka. Kliknij w opcję “zarządzaj” po prawej stronie zdjęcia profilowego na swojej stronie firmowej: W pulpicie profesjonalisty odszukaj pozycję “Dostęp do strony”, a następnie w nią kliknij: W tej sekcji możesz przyznać osobie dostęp do Facebooka, dostęp do zadań lub wybrać menedżera społeczności. Wystarczy, że klikniesz obok pożądanej pozycji “dodaj nową osobę”. My jednak skupimy się na opcji dodania dostępu do Facebooka: Wpisz imię i nazwisko lub adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp i z rozwijanej listy wybierz odpowiedni profil: W tym miejscu możesz zdecydować czy osoba ma mieć pełną kontrolę. Jeśli tak przesuń suwak w prawo i naciśnij “Zezwól na dostęp”: Wpisz hasło do Facebooka i potwierdź. Gotowe! Teraz pozostaje Ci czekać na zaakceptowanie Twojego zaproszenia do strony przez osobę, którą dodałeś. Dostanie ona potwierdzenie z prośbą o zaakceptowanie na swój adres e-mail. W każdej chwili możesz zmienić uprawnienia lub je odebrać. Zrobisz to w tym samym miejscu, w którym je nadajesz. Wystarczy, że klikniesz w trzy kropki obok imienia i nazwiska danej osoby, a następnie wybierzesz “Edytuj uprawnienia dostępu” lub “Usuń ze strony”. Agencja Reklamowa może również poprosić o przyznanie dostępu do Twojej strony, z poziomu swojego Menedżera Firmy. Dostaniesz powiadomienie, które będziesz musiał zaakceptować na swojej stronie. Jeśli nie posiadasz Menedżera Firmy, Agencja Reklamowa może dodać Cię do utworzonego przez nich konta reklamowego w swoim Menedżerze Firmy. W pierwszej kolejności doda Cię do swojego Menedżera Firmy. Na Twój adres e-mail dostaniesz prośbę z zaakceptowaniem. (Nie musisz podawać maila, którym logujesz się do Facebooka, może być to np. służbowy) Po wyrażeniu przez Ciebie zgody — będzie mogła przypisać Ci dostęp do konta reklamowego: Nadawanie uprawnień do strony firmowej na Facebooku i konta reklamowego: kiedy masz Menedżera Firmy Pamiętaj, że aby móc udzielić dostępów, musisz być administratorem, a dodawana osoba musi być użytkownikiem Facebooka. Wejdź do swojego Menedżera Firmy Kliknij na panelu po lewej stronie symbol trzech kresek, aby rozwinąć wszystkie narzędzia. Znajdź pozycję “Ustawienia firmowe” i wejdź w nią. Kliknij w zakładkę “Użytkownicy”, wybierz “Osoby”, a następnie naciśnij przycisk “Dodaj” Wpisz adres e-mail osoby, którą chcesz dodać i naciśnij “Dalej” Na tym etapie wybierasz poziom uprawnień, domyślnie zaznaczony jest podstawowy, ale możesz wybrać pełną kontrolę. Następnie kliknij “Dalej” W zasobach kliknij w “Strony” i wybierz pożądaną, a następnie ustal poziom uprawnień: Ważne! Na tym etapie nie klikaj jeszcze w “Zaproś”. Teraz kolej wybrać konto reklamowe. W tym celu postępuj analogicznie jak w przypadku strony, a następnie kliknij w “Zaproś”: Gotowe! Dodana przez Ciebie osoba od razu otrzyma e-mail z potwierdzeniem o przyznaniu zasobów. Jeśli działania promocyjne powierzasz Agencji Reklamowej, konieczne jest przypisanie jej partnerstwa. W tym celu postępuj zgodnie z instrukcją: Wejdź w “Ustawienia firmowe” w Menedżerze Firmy Kliknij w zakładkę “Użytkownicy”, wybierz “Partnerzy”, naciśnij przycisk “Dodaj” i wybierz opcję “Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów” Wpisz ID Managera firmowego Agencji, której chcesz przyznać partnerstwo i kliknij “Dalej” W następnym kroku wybierz stronę i konto reklamowe, które chcesz udostępnić partnerowi w wymaganych poziomach dostępu oraz kliknij “Zapisz zmiany” Gotowe! Partner od razu będzie mógł korzystać z udostępnionych zasobów. Jeśli zainteresował Cię ten temat, sprawdź również: Jak tworzyć angażujące posty na Facebooku? 8 powodów, dla których warto promować swój content blogowy za pomocą reklam na Facebooku Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 15 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Wybory ‘23 w Meta Ads, czyli jak wydać ponad 2 mln w 24h! 8 powodów, dla których warto promować swój content blogowy za pomocą reklam na Facebooku Ile kosztuje reklama na FB? Sprawdź, od czego zależą stawki Meta wyłącza sklepy na Facebooku i Instagramie. Czy są jakieś alternatywy? Facebook Conversions API: wdrożenie i zagadnienia techniczne – Q&A po szkoleniu Jakie grafiki publikować w social mediach, by było to legalne Martyna Kowalik Meta Ads Specialist Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ