#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogContent MarketingContent – czym jest i dlaczego tak ważna jest jego jakość?

Content to jedna z najważniejszych składowych Twoich działań w zakresie marketingu cyfrowego. Nie tylko pomaga budować zaufanie i łączyć się z odbiorcami, ale także działa jako paliwo dla innych technik marketingowych. To podstawa, na której promujesz swój biznes w Internecie, dlatego ważne jest, aby poświęcić mu uwagę, na jaką zasługuje.

Przyjrzyjmy się zatem dokładniej temu pojęciu, by zrozumieć, dlaczego… content is a king!

Co to jest content?

Słownikowa definicja pojęcia “content” to po prostu “treść” lub “zawartość”. Oznacza to, że contentem nazwiemy wszystkie treści widoczne na stronie internetowej. Będą to nie tylko wpisy i artykuły blogowe, ale również opisy produktów, kategorii, oferty, poradniki czy instrukcje. Do tego podstawowego zakresu dodać należy całą komunikację marki w mediach społecznościowych. Co więcej, w ostatnich latach rozumienie contentu znacznie się poszerzyło i aktualnie content to nie tylko treść pisana słowem, ale i grafiki, infografiki, filmy, animacje i podcasty.

Tworzenie nowych, aktualnych i wartościowych treści to zdrowa i niezbędna praktyka w każdej branży. Użytkownik internetu jest więc otoczony informacjami, a to sprawia, że wybiera tylko te, które uznaje za najlepsze dla siebie. To dlatego tak ważne jest, aby postawić na content dobrej jakości.

Dobry content – czyli jaki?

Teksty dobrej jakości to takie, które nie tylko pozwalają znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale przemawiają do czytelników – budzą emocje i zaangażowanie.

Aby móc określić, czy Twój content jest wartościowy, zastanów się, czy treść jest:

  • zoptymalizowana pod kątem SEO,
  • zgodna z wytycznymi dotyczącymi stylu i jakości,
  • aktualna,
  • pozyskana w sposób legalny,

a ponadto:

  • odpowiada potrzebom użytkownika,
  • generuje wyniki biznesowe,
  • przynosi wymierne rezultaty.

Dlaczego content jest ważny?

Istnieje wiele powodów, dla których tworzenie contentu jest ważne z punktu widzenia nie tylko content marketingu, ale i całej firmy lub marki. Mowa tu nie tylko o działaniach pod kątem SEO, ale także wizerunkowych oraz sprzedażowych. Przyjrzyjmy się więc najważniejszym korzyściom, jakie daje dobry content.

1. Spójny i wysokiej jakości content poprawia wizerunek marki

Badania pokazują, że klienci dokonują zakupów w oparciu o markę, z którą mogą się identyfikować lub z którą dobrze się czują. W większości przypadków firmy mogą stworzyć pozytywne skojarzenia wśród potencjalnych klientów dzięki pierwszemu wrażeniu, jakie wywiera na nich treść, z którą się zetkną na stronie lub w mediach społecznościowych. Tu w pełni obowiązuje zasada: „Nigdy nie dostaniesz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia”. Taka okazja zdarza się tylko raz, a w erze cyfrowej, treść jest głównym medium, które ostatecznie robi – lub też nie – efekt “wow” na potencjalnych nabywcach.

Kompleksowe kampanie z Content Marketingu

Sprawdź naszą >> OFERTĘ <<

2. Content edukuje odbiorców i wzbudza zaufanie

Edukacja to pierwszy krok, jaki potencjalny klient podejmuje przy podejmowaniu decyzji, czy produkt lub usługa jest dla niego odpowiednia. Zanim dokona wyboru, musi w pełni zrozumieć dostępne dla niego opcje. Oznacza to, że musisz mieć merytoryczne treści, które odpowiednio edukują odbiorców na temat tego, co możesz dostarczyć.

Treści edukacyjne zazwyczaj przybierają formę wpisów na blogu, opisów produktów lub podstron z informacjami o Twojej firmie. Rolę tę pełnią również samouczki, recenzje i wszelkie inne treści, które zapewniają Twoim klientom zasoby potrzebne do podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Warto zwrócić uwagę na to, że klienci chętnie szukają odpowiedzi na swoje pytania w zakładce FAQ – treść w niej zawarta także powinna być przemyślana i dopieszczona.

3. Dobry content jest istotny dla SEO

Optymalizacja treści pod kątem wyświetlania w odpowiednich wynikach wyszukiwania może pomóc w przyciągnięciu nowych potencjalnych klientów. Jednak aby rozwijać SEO swojej witryny, musisz mieć mocne i merytoryczne treści. Samo umieszczenie jak największej ilości słów kluczowych w tekście nie wystarczy, by wybić się na topowe pozycje w wyszukiwarce. Algorytmy biorą pod uwagę także szereg innych czynników – Twoja treść ma nie tylko zadowalać roboty Google, ale także odpowiadać intencjom użytkowników. Jeśli content będzie wartościowy, merytoryczny lub inspirujący, użytkownicy chętniej podzielą się nim ze znajomymi lub udostępnią w innym miejscu linki do Twojej strony. W ten sposób pozycja Twojej witryny będzie rosła.

Więcej o tym, jak tworzyć wartościowe treści pod kątem pozycjonowania, tzw. „SEO content” możesz przeczytać TUTAJ.

4. Treść napędza media społecznościowe

Twoje social media to jeden z najlepszych sposobów na nawiązanie kontaktu z grupą docelową. Zapewniają one niepowtarzalną okazję do prowadzenia rozmów, uzyskiwania informacji zwrotnych i zdobywania nowych potencjalnych klientów. Aby jednak tak było, niezbędnym elementem jest dobry content.

Strategia komunikacyjna w mediach społecznościowych powinna wykorzystywać treści, które zapewniają dużą wartość dla docelowych odbiorców. Chociaż treść ma kluczowe znaczenie dla budowania silnych więzi, musisz również pamiętać, że Twoi odbiorcy chcą być aktywni – komentować, wyrażać swoje zdanie. Jeśli po prostu publikujesz garść linków do swoich wpisów na blogu, nie możesz oczekiwać dużego zaangażowania Twojej grupy docelowej.

O tym, jak tworzyć angażujące treści na Facebooku przeczytasz TUTAJ.

Jak tworzyć dobrej jakości content?

Korzyści płynące z posiadania wysokiej jakości contentu są spore, jednak pisanie treści, które przemawiają do odbiorców, może być trudne. To dlatego przygotowanie contentu najlepiej powierzyć profesjonalnym copywriterom. Jeśli jednak chcesz spróbować swoich sił, pomocne mogą być poniższe wskazówki:

Pisz dla swoich czytelników, nie dla siebie

Weź pod uwagę to, o czym Twoi użytkownicy chcą przeczytać. Jakie mają zainteresowania? Jakie wydarzenia lub wiadomości śledzą? Jakie problemy próbują rozwiązać?

Pierwszym krokiem w tworzeniu treści, które odbiorcy uważają za wysokiej jakości, jest upewnienie się, że zawierają informacje, których szukają. Aby dowiedzieć się, jakich informacji poszukują Twoi użytkownicy, wystarczy prześledzić słowa kluczowe, np. za pomocą darmowego narzędzia Answer the Public. Możesz także poszukać podpowiedzi w wyszukiwarce Google – wpisz interesującą Cię frazę i sprawdź wyniki wyszukiwania.

Kompleksowe kampanie z Content Marketingu

Sprawdź naszą >> OFERTĘ <<

Spraw, aby Twoje treści były czytelne i angażujące

Aby odwiedzający przeczytali cały Twój post lub artykuł na blogu, spraw, aby Twoje treści były łatwe do odczytania. Przemyśl strukturę tekstu i słowa, których używasz. Zbyt dużo tekstu bez nagłówków lub akapitów odstraszy czytelników, upewnij się więc, że używasz akapitów i kilku śródtytułów. Należy pamiętać także o interpunkcji i poprawności gramatycznej oraz ortograficznej. Staraj się ograniczać użycie trudnych słów i uważaj na długość zdań. Stosuj synonimy, zadawaj pytania, stawiaj hipotezy. Pomaga to pisać wysokiej jakości treści, które różnią się od konkurencji i pozwalają użytkownikom lepiej poznać Ciebie i Twoją markę.

Bądź godny zaufania

To niezwykle ważne, zwłaszcza, gdy ludzie nie znają jeszcze Twojej witryny, produktów czy usług. Pisz w jasny i zorientowany na odbiorcę sposób, wykonaj solidny reasearch i sprawdź źródła, z których korzystasz. Nie kopiuj treści z innych serwisów – uczytelnicy bardzo szybko to odkryją i nie będą chcieli wrócić na Twoją stronę.

Dbaj o aktualność treści

Aktualizuj swoje treści, aby upewnić się, że ludzie mogą znaleźć tam właściwe informacje. Jest to ważne dla Twoich użytkowników, ponieważ pokazuje im, że jesteś na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i zawsze możesz dostarczyć im dokładnych informacji. Stosuj recykling treści, przygotuj też dobrze przemyślany plan contentowy – dzięki temu szybko nie wyczerpią Ci się pomysły o czym może być blog czy posty w social media.

Pomyśl o intencjach użytkowników i celu

Intencja wyszukiwania ma wpływ na to, jak użytkownicy będą brać pod uwagę jakość Twoich treści. Czy Twój content odpowiada ich potrzebom w tym momencie? Jeśli tak – pozostaną na Twojej stronie dłużej. Ale kiedy potrzebują odpowiedzi na pytanie, a strona, na którą trafiają, próbuje tylko sprzedać im produkty lub usługi, znikną, zanim się zorientujesz.

Aleksandra Skindzier