Strona główna → Blog → Google Ads → Efektywna reklama tekstowa w Google Ads. Wykorzystaj wszystkie możliwości Efektywna reklama tekstowa w Google Ads. Wykorzystaj wszystkie możliwości Mateusz Biszczak 17 lutego, 2021 Przeczytasz w ~ 8 min. Trudno wyobrazić sobie korzystanie z Internetu bez zaglądania do wyszukiwarki. Nic więc dziwnego, że reklamy tekstowe są nieodłącznym elementem każdej kampanii w Google Ads. Niektóre z nich potrafią skutecznie przykuć uwagę odbiorcy, inne zaś są ciągle pomijane lub giną w gąszczu pozostałych. W artykule pokażemy Ci, jak stworzyć efektywną reklamę tekstową, która zatrzyma wzrok na dłużej, a przy tym zwiększy prawdopodobieństwo konwersji. Dobry nagłówek to podstawa Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a w przypadku reklamy odpowiedzialny za nie jest nagłówek. Jeśli nie przyciągnie uwagi przeglądającego, szansa na to, że ktokolwiek wejdzie na stronę, drastycznie maleje. Jaki więc powinien być dobry nagłówek? Przede wszystkim wyjątkowy, błyskotliwy i ciekawy. Dobrze jest uwzględnić kilka uniwersalnych wskazówek: Umieść słowo kluczowe na początku nagłówka. Następnie dodaj unikalną cechę produktu odróżniającą go od konkurencji. Stosuj cyfry. Zwracają na siebie uwagę, dzięki czemu reklamy są chętniej klikane. Pamiętaj, że tekst wyświetla się różnie w zależności od urządzenia. Upewnij się, że wszędzie widać to, co chciałeś pokazać. Twórz urozmaicone przekazy reklamowe dla różnych grup docelowych. Warto przetestować dopasowanie oddzielnych haseł ze względu na płeć czy wiek. Możliwości jest mnóstwo. Dodawaj nazwę Twojej marki, jeśli reklamujesz swoje produkty. Dzięki temu zwiększy się jej świadomość, a ludzie będą chętnie sięgali po produkty Twojej produkcji. Nie kopiuj haseł reklamowych konkurencji. Nawet najbystrzejsze hasło powtórzone wielokrotnie traci na sile. Mimo tego, warto śledzić rynek, gdyż zawsze możesz się zainspirować. Reklama = content na stronie Pamiętaj o tym, aby treść Twojej reklamy tekstowej w Google Ads była zgodna ze stroną docelową, na którą trafi odbiorca. Co byś zrobił, gdybyś po kliknięciu w nagłówek “Wkrętarki Bosch Tanio” zobaczył sprzęt innej firmy? Zapewne opuściłbyś stronę – tak robi większość użytkowników. Co więcej, niedopasowanie treści przełoży się na niski wynik jakości reklamy i tym samym zwiększy średni koszt kliknięcia. Łatwo więc zauważyć, że wprowadzanie użytkownika w błąd nie przynosi żadnych korzyści. Jeśli zatem zależy Ci na wysokim wskaźniku klikalności, zwróć uwagę na te trzy kwestie: Słowo kluczowe – Używaj go w każdym z trzech elementów reklamy. Precyzja – Kieruj na odpowiednią stronę docelową oraz używaj w przekazach dokładnie tych fraz, które przyjąłeś za słowa kluczowe: np. jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę „czarne skórzane spodnie dla kobiet”, taka sama fraza powinna pojawić się w Twojej reklamie (zamiast ogólniejszego hasła „czarne spodnie”). Wezwanie do działania – Pamiętaj, by było jasne i czytelne. Dostosuj je do tego, czego oczekujesz od użytkownika w oparciu o zapytanie oraz treść wyświetlaną po kliknięciu w reklamę. W przypadku zakupu produktu odpowiednie będzie “Kup teraz”, jeśli jednak stawiasz na wypełnienie formularza kontaktowego, wybierz “Skontaktuj się z nami”. Dobrą praktyką jest regularna zmiana haseł reklamowych. Reklamy, które już się opatrzyły, tracą na sile przyciągania. Kompleksowe kampanie Google Ads Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Dodatkowe możliwości reklamy w Google Ads dzięki rozszerzeniom Rozszerzenia reklamy to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania Twoją firmą lub asortymentem. Umożliwiają one dodanie większej ilości informacji wartościowych dla osób, które widzą Twoją reklamę. Warto używać paru typów rozszerzeń – tym bardziej, że jest w czym wybierać, a ich dodanie nic nie kosztuje. Do dyspozycji jest 11 rozszerzeń, które możesz wykorzystać w swoich reklamach tekstowych. Trzy ostatnie typy (rozszerzenie formularzy kontaktowych oraz rozszerzenia graficzne i dynamiczne rozszerzenia graficzne) są jeszcze w fazie beta, zatem w chwili, gdy powstaje ten artykuł, nie są dostępne dla wszystkich. Rozszerzenia objaśnień To rozwiązanie bardzo przydatne do podkreślenia cech unikatowych Twojego sklepu czy produktu. Warto zawrzeć tu informacje o bardzo szerokim asortymencie lub długiej gwarancji na sprzedawane produkty, jeśli Twój sklep się tym charakteryzuje. Rozszerzenia podstrony Ten rodzaj pozwala przenieść użytkownika prosto z poziomu reklamy na inne, ważne dla Ciebie strony w witrynie. Możesz tutaj zawrzeć na przykład kategorie produktów najlepiej sprzedających się w Twoim sklepie. Będą one wyświetlane na górze lub na dole wyników wyszukiwania. Rozszerzenia informacji w witrynie Dzięki nim możesz podkreślić konkretne aspekty produktów i usług. Wyświetlane są automatycznie w zależności od słowa kluczowego. Możesz wybrać pasujący nagłówek z listy i podać odpowiednie wartości. Zwróć uwagę na to, by dobrze je dopasować. Do wyboru masz następujące nagłówki: kierunki studiów, kursy, marki, miejsca docelowe, modele, okolice, polecane hotele, programy, style, typy, ubezpieczenia, udogodnienia, usługi. Jeśli decydujesz się na skorzystanie z tego rozszerzenia, uzupełnij jak największą ilość dostępnych pól. Zwiększy to klikalność i prawdopodobieństwo konwersji. Kompleksowe kampanie Google Ads Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Rozszerzenia lokalizacji W tym przypadku mamy możliwość zawarcia adresu firmowego w reklamie. Dzięki temu użytkownik, który widzi reklamę, nie musi korzystać z wyszukiwarki, by sprawdzić dokładną lokalizację firmy. Rozszerzenie lokalizacji pozwala dodać także adresy powiązanych sklepów sprzedających Twój towar. Rozwiązanie takie nazywa się rozszerzeniem powiązanej lokalizacji. Jest ono szczególnie przydatne sprzedawcom, którzy nie mają własnych sklepów stacjonarnych, ale sprzedają produkty poprzez sieć stowarzyszonych punktów. Rozszerzenia połączenia Użycie ich pozwoli osobom zainteresowanym Twoim sklepem skontaktować się z nim bezpośrednio z poziomu reklamy. Dodaj numer telefonu – to zajmie tylko chwilę, a może się okazać, że w Twoim przypadku będzie dużo zapytań telefonicznych o ofertę. Możesz również wyznaczyć godziny otwarcia, aby użytkownicy wiedzieli, kiedy do Ciebie dzwonić. Rozszerzenia aplikacji Ten rodzaj również jest wyświetlany na urządzeniach mobilnych i pozwala na połączenie aplikacji mobilnej z reklamą tekstową. Głównym jej celem jest zwiększenie ilości instalacji aplikacji, które jeszcze bardziej usprawniają proces zakupowy dzięki wygodzie i szybkości działania. Na urządzeniach z systemem Android będzie więc wyświetlany link do sklepu Google Play, a na urządzeniach marki Apple do App Store. Rozszerzenia cen Dzięki nim możesz zobrazować zakres cenowy asortymentu w Twoim sklepie. Konsumenci często są zainteresowani produktami w określonym przedziale cenowym, zatem obecność cen bezpośrednio w reklamie może przyczynić się do wartościowych kliknięć zakończonych konwersją. Kompleksowe kampanie Google Ads Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Rozszerzenia promocji To łatwy sposób, aby poinformować potencjalnych klientów o czasowych promocjach w Twoim sklepie. Za przykład może posłużyć promocja walentynkowa z rabatem 14% trwająca przez tydzień lub 50% zniżki na wybrany asortyment przez określony czas. Rozszerzenia formularzy kontaktowych (beta) Ta dość świeża opcja, na razie dostępna jest w fazie beta. Pozwala na dołączenie do reklamy formularza kontaktowego w celu pozyskania informacji biznesowych. Zacznij od podania opisu swojej oferty, a następnie wybierz dane, jakie chcesz uzyskać od zainteresowanych. Podstawowe pola w formularzu uzupełniają się automatycznie. Nie warto jednak przesadzać z ich ilością – najlepiej zdecydować się na maksymalnie cztery najważniejsze pozycje, aby nie zniechęcić użytkowników. W rozszerzeniu tym możesz także modyfikować wiadomość końcową oraz wezwanie do działania. Rozszerzenia graficzne oraz dynamiczne rozszerzenia graficzne (beta) Na koniec warto wspomnieć o nowości, jaką są rozszerzenia graficzne. Obrazy podnoszą atrakcyjność reklamy, prezentują wizualnie informacje trudne do przekazania w inny sposób lub zachęcają użytkowników do działania. W prostszej wersji dodajemy ręcznie trzy obrazy odpowiadające treści zapytania i przekazu. Wariant dynamiczny sam pobierze obrazy z witryny, ale by poprawnie działał, konieczne będzie spełnienie szczegółowych wymogów dotyczących jakości i trafności. Opcja ta dostępna jest na razie tylko dla ograniczonej liczby reklamodawców, nie bój się więc wyprzedzić konkurencję i skorzystać z niej, jeśli tylko widoczna jest na Twoim koncie. Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/12/11/google-image-extensions Faza testów Czasem zdarza się, że pewne przekazy nie zadziałały tak, jak zakładałeś. Aby uniknąć wpadek i wyłapać najlepsze konfiguracje, warto przeprowadzać testy. Jeśli dopiero startujesz i korzystasz ze strategii manualnego lub półautomatycznego ustawiania stawek jak CPC czy eCPC, możesz wybrać w ustawieniach kampanii jedną z dwóch opcji: optymalizacji lub naprzemiennego wyświetlania reklam. Nie wiesz, na którą z nich powinieneś się zdecydować? Zastanów się, czy jesteś pewien, że któryś z zasobów Twojej reklamy jest lepszy od innych. Jeśli tak – ustaw pierwszy wariant. W innym przypadku zacznij od naprzemiennego wyświetlania reklam, aby wyłonić zwycięzcę. Gdy jednak opierasz się na strategii automatycznego ustalania stawek, w późniejszym etapie lepszym rozwiązaniem będą elastyczne reklamy tekstowe (RSA), w których wykorzystasz jak największą ilość pól nagłówków i opisów. Algorytmy Google będą w pierwszej fazie wyświetlały naprzemiennie różne kombinacje, a następnie wybiorą najlepsze i ocenią Twoje zasoby pod kątem ich atrakcyjności. Te, których jakość zostanie oceniona jako niska, zmień na nowe – pozwoli to stale udoskonalać reklamy, by były coraz lepsze i skuteczniejsze. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Mateusz Biszczak Senior Google Ads Specialist Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ