Strona główna → Blog → Poradnik → Na czym polega marketing afiliacyjny? Na czym polega marketing afiliacyjny? Paweł Andrukiewicz 7 września, 2022 Przeczytasz w ~ 4 min. Internet to bez wątpienia najbardziej wpływowe narzędzie przekazu dla współczesnego marketingu. Dzięki możliwościom oraz zasięgowi sieci, marki mogą reklamować się nie tylko dostarczając bezpośrednie komunikaty do odbiorcy. W ich imieniu przemawiają także opinie zadowolonych (lub nie) klientów, a także osoby polecające produkty lub usługi marki. To właśnie Ci ostatni są ważnym elementem tak zwanego marketingu afiliacyjnego. Czym jest marketing afiliacyjny? Przede wszystkim — polega na współpracy reklamodawcy z partnerem, skąd też wyłania się inna nazwa, czyli marketing partnerski. Polega on na polecaniu określonych produktów / usług firmy, w zamian za ustalone wynagrodzenie. Efekty tego typu działań można mierzyć dzięki linkom afiliacyjnym. Linki afiliacyjne Zawarte są w nich adresy internetowe prowadzące bezpośrednio do produktu / usługi reklamodawcy. Każdy z partnerów otrzymuje indywidualny link afiliacyjny, dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie, ile osób odwiedziło stronę internetową / dokonało zakupu dokładnie z tego odnośnika. To od partnera zależy, w jaki sposób zadba o pozyskiwanie kliknięć w określony adres. Pomóc mogą na przykład wypracowane wcześniej zasięgi w mediach społecznościowych. Opisy konta, znajdujących się na nim zdjęć lub filmów mogą zawierać link afiliacyjny, natomiast sam materiał dodatkowo zachęcać do kliknięcia. Dodatkowo — podlinkowane mogą być także grafiki lub tekst zawarty na stronie internetowej. To rozwiązania, które sprawdzą się na przykład w artykułach blogowych. Piszesz o modzie? Być może – chcesz polecić swoim czytelnikom określony model butów? Przy okazji możesz na tym zarobić. Marketing afiliacyjny — płatności Zarówno wysokość zarobków, jak i sposób płatności, zależą od reklamodawcy oferującego dołączenie do programu afiliacyjnego. Metody płatności występują w różnych modelach, na przykład: Pay Per Click (za kliknięcie w link), Pay Per Lead (za wykonanie określonej czynności na stronie), Pay Per Sale (jako procent od sprzedaży). Zdarza się również, że za każdą z wykonanych przez użytkownika czynność (kliknięcie / zakup / inna konwersja), płacone jest dodatkowo. Marketing afiliacyjny — kto może dołączyć? Czy marketing afiliacyjny jest więc zarezerwowany tylko dla influencerów o największych zasięgach, specjalnie wybranych przez zespoły marketingowe? Nic bardziej mylnego. Istnieją również programy, do których dołączyć może praktycznie każdy – nawet jeśli jego zamiarem jest podsyłanie propozycji zakupowej jedynie najbliższym znajomym. Jedyne, co należy zrobić w takiej sytuacji, to zarejestrować się na stronie internetowej i generować linki afiliacyjne przypisane do Twojego konta. Ciekawym przykładem jest Allegro Polecam. Podlinkować możemy konkretną ofertę, którą następnie podsyłamy, na przykład znajomemu. Jeśli zdecyduje się na zakup przedmiotu, pewien procent ze sprzedaży trafi na nasze konto. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie Allegro. Dla kontrastu – nieco bardziej restrykcyjne zasady oferuje inny marketplace, czyli Amazon. Tutaj, aby dołączyć do programu partnerskiego, należy spełnić szereg różnych warunków. Zalety marketingu partnerskiego Zarówno marka, jak i partnerzy odnoszą szereg korzyści wynikających ze wzajemnej współpracy: Marka: buduje sieć partnerów, którzy promują produkty niezależnie od działań marki, buduje rozpoznawalność marki, dzięki popularności innych profili otrzymuje pozytywne recenzje oraz polecenia Partnerzy: otrzymują wynagrodzenie stanowiące dodatkową monetyzację publikowanych materiałów dostają źródło pasywnego dochodu otrzymują szansę na długotrwałą współpracę z daną marką Marketing afiliacyjny — jak zacząć? Najlepiej rozpocząć od reaserchu. W sieci istnieje wiele programów, do których można dołączyć. Sprawdzić można zarówno wysokość, jak i metodę płatności. Jeśli jesteś twórcą o wysokich zasięgach, być może warto również spytać o możliwość współpracy partnerskiej wśród marek, które nie chwalą się programami afiliacyjnymi w sieci. Wybierając program afiliacyjny, oczywiście, dobrze jest też sprawdzić, jakie produkty są reklamowane i wybrać te, które są zgodne z profilem Twojej działalności w sieci. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Marketing sieciowy – czym jest, na czym polega, jakie przynosi efekty? Kanały dystrybucji w marketingu – krótki przewodnik Czym jest slogan reklamowy? Dlaczego warto mieć własne hasło reklamowe? Czym są media społecznościowe i jak je wykorzystać w biznesie? Kim są aniołowie biznesu? Sprawdź, dlaczego współpraca z nimi się opłaca Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 5 – porady końcowe Paweł Andrukiewicz Marketing Executive Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ