#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogGoogle AdsRozszerzenie promocji. Nowość w Google AdWords

Planowanie akcji promocyjnych na sklepie internetowym to nie powinno być tylko opracowanie ich zasad, ustalenie harmonogramu i techniczne wdrożenie zniżek na stronie e-sklepu. Bardzo ważnym elementem jest umiejętne skoordynowanie tych działań ze strategią marketingową. Google Adwords wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i wprowadza do kampanii kierowanych na język polski nowe rozwiązanie – “rozszerzenie promocji”.

Nowe rozszerzenie zwiększa wartość i siłę przekazu reklam tekstowych w sieci wyszukiwania poprzez możliwość podkreślenia trwającej promocji. Co ważne, nie wymaga od reklamodawcy edycji reklamy tekstowej i startowania “od zera”. Dzięki nowej funkcjonalności nie tracimy żadnych statystyk skuteczności poszczególnych przekazów.
Informacja o promocji wyświetla się pod przekazem w dobrze widocznej i łatwej do odczytania formie:

rozszerzenie promocji google adwords 1

 

W ustawieniach rozszerzenia mamy możliwość wyboru konkretnej okazji, której dotyczy nasza promocja (dzień ojca, walentynki – lista jest domyślnie utworzona przez Google) lub ustawić “brak”. Każda “okazja” może się wyświetlać tylko w domyślnie ustalonym przedziale czasowym (na przykład “Walentynki – od 15 stycznia do 28 lutego) i jest ona przedstawiona jako wytłuszczona etykieta obok tekstu promocyjnego.

rozszerzenie promocji google adwords 2

 

Za używaniem rozszerzeń promocji przemawia jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Dostajemy do dyspozycji dodatkowe miejsce na nasz “przekaz”, czyli opisanie promocji od strony technicznej i zaakcentowania jej najważniejszych zasad.

Wcześniej musieliśmy “upychać” te informacje w nagłówkach (których limit znaków mocno ograniczał nasze możliwości) i opisie, kosztem tych bardziej wartościowych, a w szczególności uwzględniania w tych polach słów kluczowych, które powodują wyświetlanie reklam. Miało to duży wpływ na wynik jakości, a konkretnie trafność reklamy (słowa kluczowe nieuwzględnione w przekazie) i współczynnik klikalności (klient nie widział w reklamie tego, czego szukał i nie przechodził “dalej”, klikając przekaz). Niższy wynik jakości skutkował gorszą pozycją wyjściową na tle konkurencji i koniecznością płacenia wyższych stawek za interesujące nas pozycje w wyszukiwarce.

Dodatkowo, wymieniona już wcześniej konieczność edycji reklamy i “resetowania” jej skuteczności powodowała sytuacje, w których informowanie użytkowników wyszukiwarki o atrakcyjnej dla nich promocji, nie opłacało się, biorąc pod uwagę wzrost średniego kosztu kliknięcia.

 

Jakie dodatkowe możliwości daje nam rozszerzenie promocji?

1.Okazja (opcjonalna):

rozszerzenie promocji google adwords 3

 

2. Typ promocji – możemy wybrać pomiędzy pieniężną lub procentową formą promocji:

rozszerzenie promocji google adwords 3

 

3. Opis promocji/produktu/usługi (maksymalnie do 20 znaków):

rozszerzenie promocji google adwords 5

 

4. Końcowy URL – gdy odbiorca reklamy kliknie w rozszerzenie, zostanie przeniesiony bezpośrednio do strony specjalnej oferty/promocji, jaką utworzymy w naszej witrynie i której adres URL dodamy jako końcowy w ustawieniach:

rozszerzenie promocji google adwords 6

 

5. Szczegóły promocji (opcjonalna) – tutaj możemy określić warunki, które muszą zostać spełnione, żeby promocja weszła w życie (zamówienia od, lub kod promocyjny):

rozszerzenie promocji google adwords 7

 

6. Okres obowiązywania promocji (opcjonalna) – daty widoczne są jako tekst i nie określają, kiedy dana promocja ma być wyświetlana:
rozszerzenie promocji google adwords 8

 

Tworząc rozszerzenie, należy pamiętać o wybraniu odpowiedniego języka i waluty w zależności od kraju i języka naszej kampanii lub grupy docelowej odbiorców.

rozszerzenie promocji google adwords 9

 

Rozszerzenia promocji są dostępne zarówno w wersji mobilnej, jak i w reklamach na komputery stacjonarne – na ten moment tylko w nowym interfejsie Adwords!

rozszerzenie promocji google adwords 10

 

W którym miejscu ustawić rozszerzenie promocji?

rozszerzenie promocji google adwords 11

Jest to nowość w kampaniach kierowanych na język polski, dlatego nie ma jeszcze możliwości dodawania ani edytowania rozszerzeń promocji w Adwords Edytorze. Znacząco utrudnia to zbiorcze dodanie promocji do konkretnych grup reklam czy kampanii. Na ratunek przychodzi opcja dodania jej na poziomie całego konta:

rozszerzenie promocji google adwords 12

Tak prezentuje się przykładowa reklama używająca dobrze skonfigurowanego rozszerzenia promocji w wersji mobilnej i desktopowej:

rozszerzenie promocji google adwords 12

rozszerzenie promocji google adwords 14

 

 

 

Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik

 

 

To może Cię zainteresować:

Nowy regulamin AdWords. Najważniejsze zmiany

RODO: zmiany w AdWords i Analytics. Poradnik last minute

Pozycjonowanie i optymalizacja – oferta

Kampanie Google Ads – oferta

Filip Biszczak