Strona główna → Blog → Google Ads → Rozszerzenie promocji. Nowość w Google AdWords Rozszerzenie promocji. Nowość w Google AdWords Filip Biszczak 16 października, 2017 Przeczytasz w ~ 4 min. Planowanie akcji promocyjnych na sklepie internetowym to nie powinno być tylko opracowanie ich zasad, ustalenie harmonogramu i techniczne wdrożenie zniżek na stronie e-sklepu. Bardzo ważnym elementem jest umiejętne skoordynowanie tych działań ze strategią marketingową. Google Adwords wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i wprowadza do kampanii kierowanych na język polski nowe rozwiązanie – “rozszerzenie promocji”. Nowe rozszerzenie zwiększa wartość i siłę przekazu reklam tekstowych w sieci wyszukiwania poprzez możliwość podkreślenia trwającej promocji. Co ważne, nie wymaga od reklamodawcy edycji reklamy tekstowej i startowania “od zera”. Dzięki nowej funkcjonalności nie tracimy żadnych statystyk skuteczności poszczególnych przekazów. Informacja o promocji wyświetla się pod przekazem w dobrze widocznej i łatwej do odczytania formie: W ustawieniach rozszerzenia mamy możliwość wyboru konkretnej okazji, której dotyczy nasza promocja (dzień ojca, walentynki – lista jest domyślnie utworzona przez Google) lub ustawić “brak”. Każda “okazja” może się wyświetlać tylko w domyślnie ustalonym przedziale czasowym (na przykład “Walentynki – od 15 stycznia do 28 lutego) i jest ona przedstawiona jako wytłuszczona etykieta obok tekstu promocyjnego. Za używaniem rozszerzeń promocji przemawia jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Dostajemy do dyspozycji dodatkowe miejsce na nasz “przekaz”, czyli opisanie promocji od strony technicznej i zaakcentowania jej najważniejszych zasad. Wcześniej musieliśmy “upychać” te informacje w nagłówkach (których limit znaków mocno ograniczał nasze możliwości) i opisie, kosztem tych bardziej wartościowych, a w szczególności uwzględniania w tych polach słów kluczowych, które powodują wyświetlanie reklam. Miało to duży wpływ na wynik jakości, a konkretnie trafność reklamy (słowa kluczowe nieuwzględnione w przekazie) i współczynnik klikalności (klient nie widział w reklamie tego, czego szukał i nie przechodził “dalej”, klikając przekaz). Niższy wynik jakości skutkował gorszą pozycją wyjściową na tle konkurencji i koniecznością płacenia wyższych stawek za interesujące nas pozycje w wyszukiwarce. Dodatkowo, wymieniona już wcześniej konieczność edycji reklamy i “resetowania” jej skuteczności powodowała sytuacje, w których informowanie użytkowników wyszukiwarki o atrakcyjnej dla nich promocji, nie opłacało się, biorąc pod uwagę wzrost średniego kosztu kliknięcia. Jakie dodatkowe możliwości daje nam rozszerzenie promocji? 1.Okazja (opcjonalna): 2. Typ promocji – możemy wybrać pomiędzy pieniężną lub procentową formą promocji: 3. Opis promocji/produktu/usługi (maksymalnie do 20 znaków): 4. Końcowy URL – gdy odbiorca reklamy kliknie w rozszerzenie, zostanie przeniesiony bezpośrednio do strony specjalnej oferty/promocji, jaką utworzymy w naszej witrynie i której adres URL dodamy jako końcowy w ustawieniach: 5. Szczegóły promocji (opcjonalna) – tutaj możemy określić warunki, które muszą zostać spełnione, żeby promocja weszła w życie (zamówienia od, lub kod promocyjny): 6. Okres obowiązywania promocji (opcjonalna) – daty widoczne są jako tekst i nie określają, kiedy dana promocja ma być wyświetlana: Tworząc rozszerzenie, należy pamiętać o wybraniu odpowiedniego języka i waluty w zależności od kraju i języka naszej kampanii lub grupy docelowej odbiorców. Rozszerzenia promocji są dostępne zarówno w wersji mobilnej, jak i w reklamach na komputery stacjonarne – na ten moment tylko w nowym interfejsie Adwords! W którym miejscu ustawić rozszerzenie promocji? Jest to nowość w kampaniach kierowanych na język polski, dlatego nie ma jeszcze możliwości dodawania ani edytowania rozszerzeń promocji w Adwords Edytorze. Znacząco utrudnia to zbiorcze dodanie promocji do konkretnych grup reklam czy kampanii. Na ratunek przychodzi opcja dodania jej na poziomie całego konta: Tak prezentuje się przykładowa reklama używająca dobrze skonfigurowanego rozszerzenia promocji w wersji mobilnej i desktopowej: Okładka wpisu zaprojektowana przez Freepik To może Cię zainteresować: Nowy regulamin AdWords. Najważniejsze zmiany RODO: zmiany w AdWords i Analytics. Poradnik last minute Pozycjonowanie i optymalizacja – oferta Kampanie Google Ads – oferta Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Filip Biszczak Google Ads Team Manager Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ