Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogAdWordsGoogle Shopping – GTIN – zmiany w GMC ad 2017

Google Merchant Center (GMC) i kampanie produktowe (PLA) pojawiły się w Polsce 3 lata temu i nieustannie ewoluują.
Przyspieszający w ostatnim czasie rozwój usługi Google Shopping niesie za sobą potrzebę uporządkowania pewnych kwestii w plikach produktowych (feedach). Najważniejsza obecnie dla reklamodawców to obowiązek (w Polsce z datą 14 lutego 2017r.) przekazywania do GMC atrybutu (GTIN) produktów.

GTIN – co to?

Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN) to unikalny identyfikator określających dany produkt, ustalany przez producenta.
W Polsce jest on najczęściej tożsamy z EAN (European Article Number, EAN), zwanym także GTIN-13 ze względu na 13 cyfr (może czasami składać się z 8 lub 14 cyfr). Unikalny identyfikator cyfrowy produktów komercyjnych jest zwykle powiązany z kodem kreskowym drukowanym na towarach oferowanych w sprzedaży detalicznej.

Specyfikacja techniczna GTIN w Google Merchant Center (GMC):

GTIN – po co?

Google oficjalnie informuje na stronach Pomocy:
„Podanie numeru GTIN pozwala zidentyfikować produkty, które sprzedajesz. Gdy to się stanie, możemy zwiększyć skuteczność Twoich reklam – dodawać ważne informacje o produkcie i wyświetlać reklamy użytkownikom w bardziej odpowiedni sposób. Sprzedawcy, którzy dodali do danych swoich produktów prawidłowe numery GTIN, zauważyli, że współczynniki konwersji wzrosły nawet o 20%. Jeśli sprzedajesz nowe, markowe produkty oferowane przez wielu sprzedawców, zapoznaj się z nowymi wymaganiami i sprawdź ponownie, czy Twoje produkty mają numery GTIN. Jeśli Twoje produkty mają numery GTIN, dodaj je do danych produktów.”

 

Nie wiesz jak samodzielnie  wykonać czynności niezbędne do uruchomienia pierwszej kampanii reklamowej w Google ADS? Sprawdź ofertę na techniczne wdrożenie Google ADS.

 

GTIN – jak dostosować?

Unikalny identyfikator produktu należy uzyskać od producenta lub dostawy produktów i przekazywać jako atrybut <gtin> w pliku produktowym. W Polsce GTIN stanie się atrybutem wymaganym 14 lutego 2017, ale warto już wcześniej wyposażyć w niego swój plik produktowy (feed). Brak atrybutu GTIN będzie powodował automatyczne odrzucanie produktów i utratę możliwości ich reklamowania w Google Adwords.

Wyjątki w tym zakresie to:
a) produkty sprzedawane pod marką sklepu;
b) części zamienne;
c) części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu;
d) produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła);
e) książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO;
f) zabytki i antyki;
g) produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]).

Dla produktów bez numeru GTIN należy przesłać atrybuty:
brand [marka]
mpn [mpn] – gdzie mpn (Manufacturer Part Number)

Jeżeli produkt nie ma ani numeru GTIN, ani MPN:
Ustaw wartość identifier_exists [z_identyfikatorem] na no [nie] (FALSE [FAŁSZ])

źródło i szczegółowe informacje:
Unikalne identyfikatory produktów – Google Merchant Center – Pomoc:
https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=pl

 

 

Te artykuły mogą Cię również zainteresować:

Kampanie Google ADS – Dlaczego mam płacić za zarządzanie kampanią?

Jak utworzyć strategię działań w Google Ads w 8 krokach?

Gtag.js – dlaczego warto migrować?

Adam Cieśla