Strona główna → Blog → Google Ads → Google Shopping – GTIN – zmiany w GMC ad 2017 Google Shopping – GTIN – zmiany w GMC ad 2017 Adam Cieśla 20 grudnia, 2016 Przeczytasz w ~ 3 min. Google Merchant Center (GMC) i kampanie produktowe (PLA) pojawiły się w Polsce 3 lata temu i nieustannie ewoluują. Przyspieszający w ostatnim czasie rozwój usługi Google Shopping niesie za sobą potrzebę uporządkowania pewnych kwestii w plikach produktowych (feedach). Najważniejsza obecnie dla reklamodawców to obowiązek (w Polsce z datą 14 lutego 2017r.) przekazywania do GMC atrybutu (GTIN) produktów. GTIN – co to? Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN) to unikalny identyfikator określających dany produkt, ustalany przez producenta. W Polsce jest on najczęściej tożsamy z EAN (European Article Number, EAN), zwanym także GTIN-13 ze względu na 13 cyfr (może czasami składać się z 8 lub 14 cyfr). Unikalny identyfikator cyfrowy produktów komercyjnych jest zwykle powiązany z kodem kreskowym drukowanym na towarach oferowanych w sprzedaży detalicznej. Specyfikacja techniczna GTIN w Google Merchant Center (GMC): GTIN – po co? Google oficjalnie informuje na stronach Pomocy: “Podanie numeru GTIN pozwala zidentyfikować produkty, które sprzedajesz. Gdy to się stanie, możemy zwiększyć skuteczność Twoich reklam – dodawać ważne informacje o produkcie i wyświetlać reklamy użytkownikom w bardziej odpowiedni sposób. Sprzedawcy, którzy dodali do danych swoich produktów prawidłowe numery GTIN, zauważyli, że współczynniki konwersji wzrosły nawet o 20%. Jeśli sprzedajesz nowe, markowe produkty oferowane przez wielu sprzedawców, zapoznaj się z nowymi wymaganiami i sprawdź ponownie, czy Twoje produkty mają numery GTIN. Jeśli Twoje produkty mają numery GTIN, dodaj je do danych produktów.” GTIN – jak dostosować? Unikalny identyfikator produktu należy uzyskać od producenta lub dostawy produktów i przekazywać jako atrybut <gtin> w pliku produktowym. W Polsce GTIN stanie się atrybutem wymaganym 14 lutego 2017, ale warto już wcześniej wyposażyć w niego swój plik produktowy (feed). Brak atrybutu GTIN będzie powodował automatyczne odrzucanie produktów i utratę możliwości ich reklamowania w Google Adwords. Wyjątki w tym zakresie to: a) produkty sprzedawane pod marką sklepu; b) części zamienne; c) części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu; d) produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła); e) książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO; f) zabytki i antyki; g) produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]). Dla produktów bez numeru GTIN należy przesłać atrybuty: brand [marka] mpn [mpn] – gdzie mpn (Manufacturer Part Number) Jeżeli produkt nie ma ani numeru GTIN, ani MPN: Ustaw wartość identifier_exists [z_identyfikatorem] na no [nie] (FALSE [FAŁSZ]) źródło i szczegółowe informacje: Unikalne identyfikatory produktów – Google Merchant Center – Pomoc: https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=pl Te artykuły mogą Cię również zainteresować: Kampanie Google ADS – Dlaczego mam płacić za zarządzanie kampanią? Jak utworzyć strategię działań w Google Ads w 8 krokach? Gtag.js – dlaczego warto migrować? Zobacz także: Feed produktowy Google Merchant Center i Sempai Merchant Center Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Google Shopping – czym są i jak działają Google Zakupy? Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie Czym jest wskaźnik ROI i w jaki sposób go obliczyć? Adam Cieśla COO Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ