Strona główna → Blog → Google Ads → Hot news: Wyświetlaj się od teraz za darmo w Zakupach Google! Hot news: Wyświetlaj się od teraz za darmo w Zakupach Google! Marcin Głowczyński 16 października, 2020 Przeczytasz w ~ 4 min. Przestrzeń – to nowość od Google, dzięki której za darmo będziemy mogli wyświetlać nasze produkty w Zakupach Google. Do tej pory opcja ta była dostępna jedynie dla e-sklepów, wykorzystujących reklamy produktowe. Czy warto wykorzystać nową funkcjonalność do promocji swojego sklepu internetowego? Jakie warunki trzeba spełnić, aby pojawić się bezpłatnie w Zakupach Google? Jakie są dobre praktyki w zakresie pozycjonowania produktów w Przestrzeni Google? M.in. na te pytania odpowiadamy w naszym najnowszym wpisie. Czym jest zakładka Zakupy? W wielkim skrócie, jest to miejsce, w którym Google – zamiast stron internetowych – wyświetla nam produkty pasujące do wpisanej frazy. W domyśle jest to zatem wyszukiwanie o dużej intencji zakupowej. Dlatego też – podobnie jak na stronie standardowego e-sklepu – mamy tutaj do dyspozycji różne filtry (m.in. rozmiar, materiał), możemy porównywać ceny i sprawdzać opinie o sprzedawcach i finalnie – przejść na stronę z wybraną ofertą i dokonać zakupu. Dotychczas listing ten był dostępny wyłącznie dla płatnych reklam Google Ads. Jednak Google wprowadziło nową funkcję – Przestrzeń Google, dzięki której produkty Twojego e-sklepu będą mogły pojawić się w zakładce Zakupy całkowicie za darmo. Jak dołączyć do Przestrzeni Google? 1. Tworzymy i wstępnie konfigurujemy darmowe konto Merchant Center: https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/ 2. Dodajemy feed produktowy zgodny z wytycznymi Google i akceptujemy udział w programie: 3. Podajemy informacje o kosztach i warunkach dostawy. Zrobione! W razie potrzeby Google oferuje pomocną checklistę niezbędnych kroków, dostępną na koncie Google Merchant Center: Porównując z reklamą produktową Google – konfiguracja Przestrzeni Google jest bardzo prosta. Dla nowych użytkowników, którzy nie wykorzystywali do tej pory PLA, problematyczne może okazać się przygotowanie poprawnego feedu produktowego. Można go utworzyć ręcznie w arkuszu Google, jednak ze względu na częste zmiany cen i dostępności produktów, lepiej wykorzystać w tym celu automatyczną integrację z platformą sklepową. Niektórzy z Was mogą zadać pytanie: czy struktura informacji o produktach schema, którą mam na stronie, wystarczy? Wg posiadanych przez nas informacji – nie. Crawlery Google indeksują te produkty pod wyszukiwania w zakładce Grafika, w Zakupy Google feed produktowy jest niezbędny. Jak wyświetlać się na pierwszym miejscu? Podobnie jak w przypadku klasycznych organicznych wyników wyszukiwania Google, tak i w zakładce Zakupy możemy wpłynąć na naszą pozycję wśród wyświetlanych produktów. Kluczem do tego jest poprawna optymalizacja feedu według sprawdzonych – i w przypadku naszych klientów od wielu lat z powodzeniem stosowanych – praktyk, w tym m.in.: Uzupełnienie numerów GTIN, MPN oraz nazwy producenta (Brand) – są to atrybuty niezbędne, szczególnie GTIN’y, które pozwalają Google zidentyfikować produkt. Odpowiednio skonstruowane Tytuły – najlepiej, abyśmy posiłkowali się tutaj danymi z haseł wyszukiwania dostępnych w kampaniach produktowych Google Ads w formacie SPAG (Single product per ad group) – niestety ta opcja jest niedostępna dla użytkowników kampanii SSC, ponieważ te nie zawierają słów kluczowych. Aktualna Cena produktu – wskazana jest codzienna aktualizacja feedu produktowego. Ceny promocyjne – dodając je do feedu, załapiemy się na dynamiczne rozszerzenia i informacje o promocji na kartach produktów. Prawidłowe zdjęcia – polecamy tutaj eksperymentowanie 🙂 na szczęście możemy dodać nawet 10 zdjęć dodatkowych. ProTip: Analiza darmowego ruchu Możemy sprawdzić skuteczność naszych “darmowych reklam” w Zakupach Google, wyświetlając wykres kliknięć dostępny na naszym koncie Google Merchant Center: Jeżeli chcielibyśmy te dane mieć uwzględnione w naszych raportach Google Analytics, musimy dodać parametry UTM do docelowych adresów URL w feedzie produktowym. Aby jednak korzystać z tego tagowania, należy wyłączyć opcję nadpisywania GCLID’a. Przestrzeń Google – podsumowanie Bardziej dociekliwi pewnie zastanawiają się, czemu Google udostępnia możliwość bezpłatnej reklamy. Powodów może być wiele, w tym m.in.: Konkurencja z Amazonem – Na Zachodzie Amazon wiedzie prym w obszarze wyszukań typowo produktowych. Posiadanie własnej usługi przez Google pozwoli mu zatrzymać część użytkowników u siebie. Upselling Google Ads – Pierwsza dawka jest gratis, kolejna to uruchomienie konta Google Ads i dodanie SSC do już istniejącego feedu. Kilka kliknięć i Google ma nowego klienta. Poprawa jakości usługi – w aktualnym stanie Zakupy nie radzą sobie najlepiej, zwłaszcza z językiem polskim (stąd mała popularność). Marchewka zwabi nowych użytkowników, którzy wypracują dobre praktyki pozycjonowania produktów. Naszym zdaniem warto dołączyć do programu, ponieważ widać, że Google planuje rozwój tego produktu. Dla przykładu, w USA darmowe sugestie produktów zaczynają pojawiać się na głównej stronie wyszukiwania. Sprawdź także: Sempai Merchant 360 Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Marcin Głowczyński Senior Digital Analyst Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ