Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogPoradnikDodanie nowego użytkownika do Google Analytics – krok po kroku

Podczas prowadzenia kampanii Adwords czy prowadzenia usługi SEO na bieżąco monitorujemy dane analityczne naszych klientów. Jest to możliwe dzięki dodaniu nas jako użytkownika do konta Google Analytics naszych klientów. Poniżej krótka instrukcja jak dodawać nowych użytkowników i jakie uprawnienia należy nadać w zależności od sytuacji.

Zaloguj się na swoje konto Google Analytics – https://www.google.com/analytics

Wejdź w zakładkę Administracja -> Zarządzanie użytkownikami (na poziomie usługi – kolumna środkowa lub ewentualnie całego konta – pierwsza kolumna)

panel Google Analytics dodanie użytkownika

W miejscu wskazanym na dole wpisz adres mailowy użytkownika, któremu chcesz przyznac uprawnienia. Wybierz poziom uprawnień dla danego użytkownika.

Opis poszczególnych uprawnień:

  • Zarządzaj użytkownikami: Umożliwia zarządzanie użytkownikami konta (dodawanie/usuwanie użytkowników, nadawanie uprawnień). Nie obejmuje Edycji ani Współpracy.
  • Edytuj: Umożliwia wykonywanie działań administracyjnych oraz związanych z raportami (np. dodawanie/edytowanie/usuwanie kont, usług, widoków, filtrów, celów itp., ale nie zarządzanie użytkownikami) oraz wyświetlanie danych z raportów.
  • Współpraca: Umożliwia tworzenie osobistych zasobów i ich udostępnianie. Pozwala na wspólną pracę z udostępnionymi zasobami, np. edycję panelu informacyjnego lub adnotacji. Obejmuje uprawnienia do odczytu i analizy.
  • Zobacz i przeanalizuj: Umożliwia wyświetlanie danych raportów i konfiguracji, manipulowanie danymi w raportach (np. filtrowanie tabel, dodawanie wymiarów podrzędnych, tworzenie segmentów). Pozwala na tworzenie zasobów osobistych i udostępnianie ich oraz wyświetlanie udostępnionych zasobów. Nie umożliwia wspólnej pracy z udostępnionymi zasobami.

panel Google Analytics dodanie użytkownika

Ważne!

Dla standardowej analizy ruchu i kampanii Adwords wystarczy już najniższy poziom tj. Odczyt i analiza lub Współpraca.

W przypadku jeśli niezbędne będzie złączenie kont Google Analytics i Adwords lub/i do konfiguracji śledzenia celów konwersji lub innych zmian w ustawieniach potrzebny będzie poziom Edycja.

Nowemu użytkownikowi możesz również wysłać maila informującego o nadaniu uprawnień (do zaznaczenia “Powiadom tego użytkownika przez emaila”).

W każdym momencie po dodaniu użytkownika możesz zmienić jego poziom uprawnień lub całkowicie go usunąć.

panel Google Analytics dodanie użytkownika

 

Paulina Sawicka