Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 4 – budowa koszyka i ścieżki zakupowej

Damian Kołodziejski
19 grudnia, 2023
Przeczytasz w ~ 3 min.
Blog-Jak-nie-tracic-konwersji-cz-4

Źle zoptymalizowany koszyk może sprawić, że stracisz Klienta tuż przed sfinalizowaniem transakcji. Przeczytaj kolejną część naszego poradnika CRO i dowiedz się, jakich błędów należy unikać, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Jeżeli chcesz przeczytać poprzednie części poradnika, kliknij w link.

Koszyk

Button koszyka, zgodnie z przyjętymi standardami, powinien znajdować się w prawym górnym rogu strony i być dostępny na wszystkich podstronach serwisu. Ikona zwykle posiada licznik pokazujący liczbę produktów, oraz łączną wartość zakupów.

W przykładzie – witryna posiadała poprawnie wdrożoną ikonkę koszyka, jednak wymagała ona poprawy ze względu na małą widoczność oraz brak licznika produktów.

licznik-koszyk

Po aktualizacji, koszyk wygląda następująco:

koszyk-poprawiony

Zdecydowanie poprawiła się widoczność koszyka, poprzez zastosowanie innej oraz większej ikony. Dodano również licznik produktów.

Element koszyka jest równie ważny w wersji mobilnej. Tutaj również powinien znajdować się u góry strony, w prawym rogu ekranu.

W przypadku poniższego sklepu element koszyka był umieszczony w dolnej części strony, co nie jest pożądanym efektem i może wprowadzać użytkownika w zakłopotanie:

umiejscowienie-koszyka

Po wdrożeniu zmian, koszyk na mobile został przeniesiony w prawy górny róg ekranu, dzięki czemu użytkownik nie ma problemu ze znalezieniem go.

zmiana-umiejscowienia

Optymalizację koszyka zakupowego osiągnięto również poprzez dodanie na wersji mobilnej miniaturki produktu.

Przed:

zawartosc-koszyka

Po:

zawartosc-koszyka-zmiana

Dzięki temu – klient może w łatwy i szybki sposób wizualnie sprawdzić, co znajduje się w jego koszyku. Praktycznie tak samo, jak będąc na zakupach w sklepie stacjonarnym.

Kolejna rekomendacja dotyczy przycisku “DODAJ DO KOSZYKA”. Jego kliknięcie powinno kierować użytkownika do pop-upu, a nie bezpośrednio na podstronę. Klient ma możliwość:

  • Powrotu do dalszych zakupów
  • Przejścia na koszyk
  • Wybrania wariantu produktu (jeśli występuje)
  • Szybkiego dobrania produktu

dodanie-do-koszyka

Optymalizacja ścieżki zakupowej – checkout

Skomplikowany układ elementów, zbyt dużo pól do wypełniania, czy konieczność rejestracji to jedne z powodów dla których klienci opuszczają koszyk. Jak doprowadzić do sytuacji, w której praktycznie każdy dokona zakup?

W przykładzie – jednymi z zaleceń optymalizacji ścieżki zakupowej było usunięcie z niej zbędnych, rozpraszających elementów:

  • stopki górnej

stopka-gorna

  • sekcji: INFORMACJE DODATKOWE O DOSTAWIE I PŁATNOŚCI

informacje-dodatkowe

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Bądź pierwszy i oceń tekst.