Strona główna → Blog → SEO → Jak zbudować długi ogon, czyli 100 000 odwiedzin po 3 miesiącach Jak zbudować długi ogon, czyli 100 000 odwiedzin po 3 miesiącach Adam Cieśla 11 grudnia, 2014 Przeczytasz w ~ 3 min. „Doktor Google”, wbrew obiegowej opinii, wcale nas nie leczy. Natomiast jak przystało na lekarza pierwszego kontaktu, wystawia skierowania do specjalistów. Ostatnio coraz częściej odsyła do nowego serwisu medycznego www.zdronet.pl. W styczniu było to już 120 000 wizyt z organic’a. Czy to możliwe dla strony, która wystartowała jesienią 2010? Możliwe! Opiekę nad kampanią w wyszukiwarkach powierzono naszej agencji. Na tak szybką ekspansję w naturalnych wynikach wyszukiwania złożyło się (jak zwykle) kilka czynników, które postaramy się przybliżyć poniżej. Wykres obrazuje rozwój odwiedzin w pierwszych miesiącach funkcjonowania serwisu. Ruch w serwisie jest specyficzny, szczególnie ze względu na wysoki współczynnik odrzuceń (68%). Nie należy się jednak specjalnie nim przejmować, ponieważ wynika on z precyzyjnego kierowania użytkowników na stronę z wyczerpującą informacją w zakresie interesujących ich zagadnień (np. choroby, dolegliwości itp.). Typowy użytkownik znajduje więc to czego szukał, zapoznaje się z treścią i wychodzi. Trzeba się z tym liczyć w serwisach tego typu. Ponadto, widoczny jest wyraźny wzrost odwiedzin w okolicach początku grudnia. Horyzont czasowy 2-3 miesięcy to minimum, jakie zakładamy dla zaobserwowania pierwszych bardziej znaczących efektów naszych działań. Wynika to ze specyfiki indeksowania i pozycjonowania (zwłaszcza nowych) stron w wyszukiwarce Google, wymagającej czasu i całej sekwencji działań: Bogactwo unikalnych i fachowych treści Warunkiem koniecznym zbudowania silnej pozycji w internecie jest dysponowanie wartościowym kontentem. Na potrzeby serwisu, specjaliści z wielu gałęzi medycyny, przygotowali i opublikowali unikalne treści, odzwierciedlające aktualne ustalenia medyczne w ich dziedzinach. W ten sposób powstała potężna baza wiedzy z zakresu 30 specjalizacji, na marginesie stanowiąca także podstawę dla najciekawszej możliwości serwisu, a więc modułu Wirtualny Diagnosta. Optymalizacja struktury i treści serwisu Robocza wersja serwisu z wprowadzonymi już treściami została poddana audytowi SEO i optymalizacji pod kątem indeksowania i pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Uwzględniliśmy w nich w szczególności wytyczne dla webmasterów od Google. Obok poprawek w zakresie budowy meta tagów, czy nawigacji, duży nacisk położyliśmy także na uwzględnienie w tekstach na stronie słów kluczowych adekwatnych dla poszczególnych sekcji witryny. Dodaliśmy także do systemu monitorowania pozycji grupę fraz, służących jako dodatkowa kontrolka, obok obserwowania progresji ruchu w statystykach strony, dla oceny postępów w pozycjonowaniu…i przystąpiliśmy do „właściwych” działań. Pozyskiwanie wartościowego zaplecza Kampania przewidziana na trwałe i długoterminowe efekty wymaga przede wszystkim solidnych i stabilnych fundamentów. Dobrym źródłem gruntowania pozycji w internecie jest dostarczanie użytecznych treści użytkownikom, zaś dodatkowym gwarantem stabilności budowanie ich na stronach/domenach pozostającym pod naszą kontrolą. Budowa takiego zaplecza nie jest łatwa i szybka, ale możliwa, zwłaszcza przy współpracy ze świadomym klientem. Przykłady z naszego zaplecza wykorzystywanego na potrzeby zdronet.pl (na życzenie Klienta ukryliśmy nazwy domen) mini serwis informacyjny dot. trzustki, zbudowany na bazie „silnej” domeny, pod którą funkcjonowało wcześniej forum dot. tematyki związanej z tym narządem domena opuszczona po zakończonej kampanii społecznej dot. profilaktyki przeciw nowotworom – kierująca do właściwej sekcji w Zdronecie popularna strona z zakresu dolegliwości kręgosłupa Strategia budowania linków Obok własnego zaplecza, skuteczne pozycjonowanie wymaga budowania linków przychodzących do naszej witryny. Jest to także pochodna jednej z wytycznych Google brzmiącej: Sprawdź, czy wszystkie odpowiednie witryny zostały poinformowane o tym, że Twoja witryna jest dostępna w sieci. Oczywiście, nie sposób poinformować o istnieniu Zdronetu z miejsca wszystkich odpowiednich (czyli traktujących o tematyce medycznej) witryn w Polsce. Jednakże warto prowadzić systematyczny proces szerzenia takiej informacji, co robimy przy ścisłej współpracy z Klientem. W szczególności poprzez publikowanie wskazanych artykułów i treści w wybranych, internetowych serwisach medycznych i informacyjnych, jak również aktywną obecność na forach i społecznościach zgrupowanych wg dziedzin medycyny, w których Zdronet ma wiele przydatnych informacji do zaoferowania. Na koniec zachęcamy wszystkich zainteresowanych do korzystania z: witryny informacji medycznej – www.zdronet.pl– „Przez wiedzę do zdrowia” naszych usług z zakresu promocji w internecie pod marką Sempai.pl – „E-marketing Ninjas” Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Raport SEO – co to takiego, z jakich elementów jest zbudowany i jakie korzyści przynosi? Czym jest techniczne SEO? Dlaczego warto zoptymalizować technicznie swoją stronę? Na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe? Dlaczego warto sięgnąć po pozycjonowanie zagraniczne stron? Na czym polega pozycjonowanie bloga? Czym jest Search Generative Experience (SGE)? Jakie są koszty SEO i co się na nie składa? Adam Cieśla COO Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ