Strona główna → Blog → SEO → Jak zbudować długi ogon, czyli 100 000 odwiedzin po 3 miesiącach Jak zbudować długi ogon, czyli 100 000 odwiedzin po 3 miesiącach Adam Cieśla 11 grudnia, 2014 Przeczytasz w ~ 3 min. „Doktor Google”, wbrew obiegowej opinii, wcale nas nie leczy. Natomiast jak przystało na lekarza pierwszego kontaktu, wystawia skierowania do specjalistów. Ostatnio coraz częściej odsyła do nowego serwisu medycznego www.zdronet.pl. W styczniu było to już 120 000 wizyt z organic’a. Czy to możliwe dla strony, która wystartowała jesienią 2010? Możliwe! Opiekę nad kampanią w wyszukiwarkach powierzono naszej agencji. Na tak szybką ekspansję w naturalnych wynikach wyszukiwania złożyło się (jak zwykle) kilka czynników, które postaramy się przybliżyć poniżej. Wykres obrazuje rozwój odwiedzin w pierwszych miesiącach funkcjonowania serwisu. Ruch w serwisie jest specyficzny, szczególnie ze względu na wysoki współczynnik odrzuceń (68%). Nie należy się jednak specjalnie nim przejmować, ponieważ wynika on z precyzyjnego kierowania użytkowników na stronę z wyczerpującą informacją w zakresie interesujących ich zagadnień (np. choroby, dolegliwości itp.). Typowy użytkownik znajduje więc to czego szukał, zapoznaje się z treścią i wychodzi. Trzeba się z tym liczyć w serwisach tego typu. Ponadto, widoczny jest wyraźny wzrost odwiedzin w okolicach początku grudnia. Horyzont czasowy 2-3 miesięcy to minimum, jakie zakładamy dla zaobserwowania pierwszych bardziej znaczących efektów naszych działań. Wynika to ze specyfiki indeksowania i pozycjonowania (zwłaszcza nowych) stron w wyszukiwarce Google, wymagającej czasu i całej sekwencji działań: Bogactwo unikalnych i fachowych treści Warunkiem koniecznym zbudowania silnej pozycji w internecie jest dysponowanie wartościowym kontentem. Na potrzeby serwisu, specjaliści z wielu gałęzi medycyny, przygotowali i opublikowali unikalne treści, odzwierciedlające aktualne ustalenia medyczne w ich dziedzinach. W ten sposób powstała potężna baza wiedzy z zakresu 30 specjalizacji, na marginesie stanowiąca także podstawę dla najciekawszej możliwości serwisu, a więc modułu Wirtualny Diagnosta. Optymalizacja struktury i treści serwisu Robocza wersja serwisu z wprowadzonymi już treściami została poddana audytowi SEO i optymalizacji pod kątem indeksowania i pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych. Uwzględniliśmy w nich w szczególności wytyczne dla webmasterów od Google. Obok poprawek w zakresie budowy meta tagów, czy nawigacji, duży nacisk położyliśmy także na uwzględnienie w tekstach na stronie słów kluczowych adekwatnych dla poszczególnych sekcji witryny. Dodaliśmy także do systemu monitorowania pozycji grupę fraz, służących jako dodatkowa kontrolka, obok obserwowania progresji ruchu w statystykach strony, dla oceny postępów w pozycjonowaniu…i przystąpiliśmy do „właściwych” działań. Pozyskiwanie wartościowego zaplecza Kampania przewidziana na trwałe i długoterminowe efekty wymaga przede wszystkim solidnych i stabilnych fundamentów. Dobrym źródłem gruntowania pozycji w internecie jest dostarczanie użytecznych treści użytkownikom, zaś dodatkowym gwarantem stabilności budowanie ich na stronach/domenach pozostającym pod naszą kontrolą. Budowa takiego zaplecza nie jest łatwa i szybka, ale możliwa, zwłaszcza przy współpracy ze świadomym klientem. Przykłady z naszego zaplecza wykorzystywanego na potrzeby zdronet.pl (na życzenie Klienta ukryliśmy nazwy domen) mini serwis informacyjny dot. trzustki, zbudowany na bazie „silnej” domeny, pod którą funkcjonowało wcześniej forum dot. tematyki związanej z tym narządem domena opuszczona po zakończonej kampanii społecznej dot. profilaktyki przeciw nowotworom – kierująca do właściwej sekcji w Zdronecie popularna strona z zakresu dolegliwości kręgosłupa Strategia budowania linków Obok własnego zaplecza, skuteczne pozycjonowanie wymaga budowania linków przychodzących do naszej witryny. Jest to także pochodna jednej z wytycznych Google brzmiącej: Sprawdź, czy wszystkie odpowiednie witryny zostały poinformowane o tym, że Twoja witryna jest dostępna w sieci. Oczywiście, nie sposób poinformować o istnieniu Zdronetu z miejsca wszystkich odpowiednich (czyli traktujących o tematyce medycznej) witryn w Polsce. Jednakże warto prowadzić systematyczny proces szerzenia takiej informacji, co robimy przy ścisłej współpracy z Klientem. W szczególności poprzez publikowanie wskazanych artykułów i treści w wybranych, internetowych serwisach medycznych i informacyjnych, jak również aktywną obecność na forach i społecznościach zgrupowanych wg dziedzin medycyny, w których Zdronet ma wiele przydatnych informacji do zaoferowania. Na koniec zachęcamy wszystkich zainteresowanych do korzystania z: witryny informacji medycznej – www.zdronet.pl– „Przez wiedzę do zdrowia” naszych usług z zakresu promocji w internecie pod marką Sempai.pl – „E-marketing Ninjas” Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Czy ChatGPT zastąpi moją pracę? Komentarz do aktualizacji GPT-4 Sitemap: czym jest, do czego służy i jak ją stworzyć? Bing wprowadza Chat GPT Podobne wyszukiwania w Google — jak je wykorzystać na swoją korzyść Long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon Czym jest title i jak wpływa na pozycjonowanie? Adam Cieśla COO Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ