Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogGoogle AdsPodsumowanie warsztatów mLab współorganizowanych z Google

Udział m-commerce na rynku sprzedaży internetowej rośnie w zawrotnym tempie. Internautom robiącym zakupy przez telefon już nie wystarczy tylko responsywna wersja strony e-sklepu. Konsumenci oczekują, że proces zakupu będzie przede wszystkim szybki i wygodny. O tym, jak tego dokonać, mieliśmy okazję opowiedzieć naszym Klientom podczas warsztatów mLab współorganizowanych z Google.

Ze względu na naszą pro-sklepową specjalizację Google zaproponował nam współorganizowanie warsztatów dotyczących wykorzystania rozwiązań mobilnych w rozwoju biznesu dla klientów Sempai. Do udziału w warsztatach zaprosiliśmy przedstawicieli pięciu obsługiwanych przez nas sklepów internetowych, były to: Bezokularów.pl, Księgarnia PWN, Cocolita (zobacz case study Cocolita), CitySport (zobacz case study City Sport) i MLamp.pl. Przy wyborze kierowaliśmy się tym, aby w spotkaniu wzięły udział firmy reprezentujące odmienne branże i na różnych poziomach wdrożeń rozwiązań mobilnych w swoich sklepach internetowych.

Podsumowując: to było bardzo inspirujące szkolenie! W programie nie zabrakło tak ważnych punktów, jak m.in. wpływ urządzeń mobilnych na biznes, najlepsze praktyki stron mobilnych czy mierzenie ruchu i zakupów pomiędzy urządzeniami. Podczas warsztatów każdy z naszych Klientów otrzymał także indywidualne wskazówki, jakie zmiany wprowadzić w wersji mobilnej e-sklepu, aby ten przynosił większe zyski.

“Największe zainteresowanie wśród uczestników wzbudziły informacje dotyczące obszarów, które obiektywne mechanizmy Google oceniały jako słabe, pomimo przekonania klientów o dobrym poziomie dostosowania. Np. długi czas ładowania strony mobilnej, która na pierwszy rzut oka wygląda na załadowaną, natomiast w tle odbywa się jeszcze “dogrywanie” różnych skryptów. Warto pamiętać, że algorytmy oceny jakości strony… zaliczają czas dopiero po pełnym załadowaniu strony” – komentuje Adam Cieśla, SEM Manager Sempai.

Uczestnicy warsztatów mieli możliwość przeanalizowania w swoich sklepach m. in. zakresu wdrożenia 25 dobrych praktyk dla witryn mobile. Ten temat już niebawem na naszym blogu.

Jeżeli chciałbyś sprawdzić, czy Twoja strona jest dostosowana do komórek, skorzystaj z nowego, bezpłatnego narzędzia Google, służącego do testowania stron mobilnych:
https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl

 

 

Sprawdź inne ciekawe wydarzenia z życia naszej agencji SEO / SEM:

Podsumowanie cyklu webinarów dla Klientów Sempai

Cykl podcastów: Marketing oparty na danych

Sempai w programie Google Partners Elevator

Sempai w programie Facebook Marketing Consultant

Sempai