Strona główna → Blog → Poradnik → Amazon – dodatek do oferty, czy zbliżająca się konieczność? Amazon – dodatek do oferty, czy zbliżająca się konieczność? Sempai 7 marca, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. Upadek Shopee w Polsce jeszcze bardziej umocnił i tak bardzo silną pozycję Allegro na rynku marketplace. Myślisz o alternatywie? Chcesz zacząć działać za granicą? A może po prostu chcesz wiedzieć, co może zaoferować Ci Amazon? Z naszego artykułu dowiesz się, kto, czy, oraz kiedy powinien naszym zdaniem rozważyć obecność na największym na świecie marketplace. Poznasz również wskazówki dla działających już sprzedawców oraz dowiesz się, jak Sempai wprowadza usługi Amazon u swoich klientów. Dlaczego warto? Istnieje szereg powodów oraz motywacji do sprzedaży na Amazon. O możliwościach tego marketplace, najlepiej przemawiają jednak liczby: to największa sieć sprzedażowa z ponad 300 milionami użytkowników na całym świecie na europejskich rynkach w każdej minucie sprzedawanych jest ponad 3400 produktów na amazon obecnych jest ponad 45 tys. sprzedawców ze sprzedażą na poziomie ponad 100 tys dolarów rocznie. Jeżeli chcesz wypłynąć na szerokie wody, Amazon będzie doskonałą furtką. Dla kogo jest Amazon? Głównie dla tych, którzy mają zamiar sprzedawać na rynkach międzynarodowych, ale również i tych, którzy chcą zdywersyfikować swoje przychody w Polsce o kolejne źródło. Platforma może być atrakcyjna dla szerokiego grona sprzedawców – od początkujących resellerów, dopiero otwierających sklepy internetowe, po doświadczonych producentów posiadających własne, sprawdzone produkty. Ścieżki każdego z nich będą się od siebie nieco różnić. Jeżeli potrzebujesz jakichkolwiek wskazówek — służymy pomocą. Jak robi to Sempai Posługując się przykładem działań dla naszych klientów, pokażemy Ci, w jaki sposób możesz rozpocząć swoją przygodę z Amazon. Nowe konto Pierwszym krokiem jest oczywiście rejestracja. Dla różnych rynków Amazon wymaga spełnienia określonych reguł związanych z lokalnym prawem. Pomagamy spełnić wszystkie formalności i przystępujemy do konfiguracji W zależności, czy jesteś resellerem, czy też producentem, wprowadzamy nowe produkty, lub podłączamy Cię pod istniejące aukcje. Następnie jesteśmy gotowi zająć się skalowaniem Twoich zysków przy pomocy określonych działań. Wśród nich, między innymi: poprawa jakości listingów oraz wzbogacenie oferty prowadzenie kampanii reklamowych obsługa i optymalizacja aukcji możliwosć wzięcia udziału w programach wspierających sprzedaż wsparcie dodatkowych działań Aktywne konto Wszystkie wyżej wymienione działania poprzedzamy dokładnym audytem, dzięki czemu wiemy, co można zmienić, aby sprzedawać jeszcze skuteczniej. Będą to więc między innymi: słowa kluczowe w tytułach opisy produktów wysokość ceny rekomendacje zmian w kampaniach oraz wiele, wiele innych. Jeżeli chcesz wystartować samodzielnie, zachęcamy również do przeczytania naszego poradnika, dla nowych użytkowników platformy. Dodatkowe funkcje dla producentów Jeżeli sprzedajesz własne produkty – Amazon oferuje Ci szereg nowych funkcji, z których mozesz skorzystać. Dzięki nim możesz zbudować własny sklep marki na platformie, sprawiając, że Twoje produkty będą lepiej widoczne, oraz tworzyć w nim własne kategorie. Otrzymasz również dostęp do dodatkowych opcji tworzenia i prezentowania contentu (A+ content), oraz do reklam brandowych. To specjalne reklamy dostępne jedynie dla producentów, wyświetlane na przykład w wersji video na stronach partnerskich Amazon (m.in. Twitch). Amazon Ads Skoro mowa o reklamach – o nich również warto pokrótce wspomnieć. To cenny dodatek, który już od samego początku pozwala szybko dotrzeć do szerszego grona odbiorców – zarówno dla resellerów, jak i producentów. Wszystkie rozliczane są w modelu pay per click — czyli płacisz tylko wtedy, gdy ktoś rzeczywiście kliknie w reklamę i przejdzie do oferty. Jakie są rodzaje reklam Amazon? Sponsored products – najbardziej popularne, dostępne dla wszystkich użytkowników, polegają na promowaniu konkretnych produktów. źródło: https://growbydata.com/amazon-sponsored-product-ads/ Sponsored Brands – wspomniane w nagłówku wyżej, dostępne tylko dla zarejestrowanych producentów. Mogą być reklamami video, natomiast ich celem jest promocja sklepu. źródło: https://merch.amazon.com/resource/PXS2VF2PLDDQZAE Sponsored Display – również skierowane dla zarejestrowanych producentów. Wyświetlane są na Amazon i stronach pokrewnych, stworzone, aby dotrzeć do odbiorcy zarówno marki, jak i jej produktów. Jeśli jesteś użytkownikiem Amazon, możesz tworzyć swoje reklamy samodzielnie. Jeżeli jednak potrzebujesz wsparcia specjalistów doświadczonych w prowadzeniu kampanii reklamowych idealnie dopasowanych do Twojej oferty – zapraszamy do kontaktu. Konieczność, czy rozszerzenie oferty? Amazon jest bezapelacyjnie świetnym dodatkiem do Twojej oferty, szczególnie jeśli planujesz sprzedaż na rynkach zagranicznych. Czy jest jednak koniecznością? Światowe trendy wskazują, że mimo wzrostu znaczenia platform azjatyckich, Amazon wciąż jest jednym z największych graczy – szczególnie w krajach zachodnich. Rynek marketplace natomiast, już wkrótce ma szansę urosnąć nawet do poziomu 75% całego sektora e-commerce (źródło). Dlatego więc, jeśli jeszcze nie prowadzisz sprzedaży na tego typu platformach – być może jest to najwyższy czas, aby to zmienić. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Najczęściej zadawane pytania Dlaczego warto sprzedawać na Amazon? Przede wszystkim — Amazon jest największą siecią sprzedażową z ponad 300 milionami użytkowników na całym świecie. Na platformie obecnych jest ponad 45 tys. sprzedawców ze sprzedażą na poziomie ponad 100 tys dolarów rocznie. W Europie, w każdej minucie sprzedawanych jest ponad 3400 produktów. Dla kogo jest amazon? Zarówno dla tych, którzy mają zamiar sprzedawać na rynkach międzynarodowych, jak i tych, którzy chcą zdywersyfikować swoje przychody w Polsce o kolejne źródło. Staż nie jest ważny — znajdzie się tutaj miejsce dla różnego typu sprzedawców — od początkujących resellerów po doświadczonych producentów. Czy na Amazon można się reklamować? Tak – Amazon Ads to bardzo popularna forma promowania produktów na plaltformie. Jest kilka typów kampanii, natomiast każdy rozliczany jest w modelu PPC. Jeśli jesteś producentem — otrzymujesz również dostęp do dodatkowych funkcji. Powiązane artykuły Zacznij sprzedawać na Amazonie – poradnik dla początkujących Amazon FBA vs FBM — który model sprzedaży Amazon wybrać? Czym jest komunikacja marketingowa i jak ją zorganizować? Czym jest social selling i jak zadbać o wysoki wynik Social Selling Index? Jak przeprowadzić analizę rynku dla sklepu internetowego? Czym jest marketing w sklepie internetowym i dlaczego marketing w e-commerce jest taki ważny? Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ