Strona główna → Blog → Google Ads → Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Adam Sykuła 31 lipca, 2024 Przeczytasz w ~ 9 min. Agency Kickoff Q3 – to spotkanie odbywające się co kwartał, zapowiadające najnowsze zmiany w ekosystemie Google Ads, podsumowujące dotychczasowe wydarzenia i zmiany. W zbliżającym się 3 kwartale tego roku czeka nas naprawdę wiele nowości, a przewodnim tematem było zastosowanie sztucznej inteligencji w reklamach. Z artykułu dowiesz się o najciekawszych i najważniejszych zmianach, czekających nas w niedalekiej przyszłości. Kick off – inauguracyjne spotkanie rozpoczynające projekt lub inicjatywę, mające na celu przedstawienie celów, zaangażowanie zespołu i zdefiniowanie głównych strategii działania. Zapowiadane zmiany nie dotyczą jedynie specjalistów. W najbliższym czasie dotkną również wszystkich użytkowników internetu, zmieniając ich dotychczasowe wrażenia – na przykład z korzystania z reklam produktowych. Czy zapowiedziane przez Google zmiany są w stanie zrewolucjonizować reklamy, które znamy i z których chętnie korzystamy? W jaki sposób wpłyną na ścieżkę potencjalnego klienta? Czy AI zastąpi specjalistę? Nie wydaje mi się! Przychylam się do stanowiska Google w tej sprawie: “AI is not a marketer – AI is your new reality” (sztuczna inteligencja nie jest marketerem – sztuczna inteligencja jest twoją nową rzeczywistością) Zapowiedziane zmiany są z pewnością bardzo ciekawe, mogą jednak zaburzyć porządek który znamy i wpłynąć na odczucia potencjalnych klientów. W obliczu nowych zmian – błędem będzie całkowite niekorzystanie z AI w reklamach. Mamy jednak czas, żeby się do tego przygotować. Zapowiedziane nowości dotyczyły wielu obszarów ekosystemu Google Ads, dlatego też postanowiłem przedstawić te najważniejsze, wzbudzające największą ciekawość z własnego punktu widzenia. Materiały użyte w artykule pochodzą z udostępnionej przez Google prezentacji – Agency Kickoff Q3 Search w innym wydaniu – zmiany w stylu wyszukiwania AI Overviews – Podgląd AI to nic innego jak krótkie podsumowania informacji po wpisaniu wyszukiwanego hasła. Przed wynikami sponsorowanymi pojawią się informacje wybrane przez sztuczna inteligencję. Przykładowo – w przypadku zapytań takich jak: “jak pozbyć się zagnieceń z ubrań bez pomocy żelazka?” najpierw pojawią się instrukcje, triki, porady od AI zaczerpnięte z różnych źródeł, a następnie reklamy produktów które ułatwią wyprasowanie pomarszczonych ubrań. Zastosowanie reklamy w AI Overview ma na celu przyśpieszenie procesu zakupowego. Wcześniej, przeglądarka najpierw pokazałaby nam możliwe rozwiązanie. Następnie – jeszcze raz musielibyśmy wyszukiwać produktu, który byłby w tym przypadku środkiem na zagniecenia. Dzięki podglądowi AI ten proces zostanie znacznie przyśpieszony. Pozwala on jednocześnie dostarczyć potencjalnemu klientowi reklamę dopasowaną do kontekstu zapytania/wyszukiwania. Circle to Search – Zaznacz aby wyszukać Ta nowość jest kolejną zmianą w stylu wyszukiwania. W wyszukiwaniu za pomocą grafiki możemy teraz zakreślić dokładnie to co jest przez nas wyszukiwane i znaleźć dokładnie to czego szukamy – podobają ci się buty jakiegoś influencera? wyszukaj je za pomocą circle to search w wyszukiwarce i znajdź model. Ads in Visual Search – Reklamy w Wyszukiwaniu za pomocą grafik Nowy styl wyszukiwania daje również nową możliwość dla reklamodawców. W tym przypadku – oprócz organicznych wyników wyszukiwania – za pomocą zdjęcia lub grafiki pojawić się będą mogły również reklamy produktów podobnych do tych którego szukamy. Będzie to więc kolejne miejsce, gdzie nasze reklamy będą mogły się wyświetlać i pomagać w wyszukiwaniu potencjalnych klientów za pomocą grafik. Więcej niż oferta – reklamy będące doświadczeniem Google zapowiada, że dzięki sztucznej inteligencji reklamy nie będą tylko ofertami, ale będą odpowiedzią na pytania i potrzeby klientów. Przykładem takiego doświadczenia może być sytuacja. w której szukamy krótkoterminowego magazynu na rzeczy bo planujemy przeprowadzkę. Po wpisaniu odpowiedniej frazy, a następnie wejściu w reklamę i dodaniu zdjęć naszych pomieszczeń, sztuczna inteligencja podpowie nam jaki magazyn z jaką ilością miejsca wybrać, a nawet ile metrów taśmy będziemy potrzebować. Reklama staje się nie tylko reklamą, a czymś więcej – doświadczeniem i odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy niejako są w rozmowie z wyszukiwarką. Wszystkich powyższych zmian należy się spodziewać, jednak na razie są one testowane w USA, a do ich uruchomienia w Polsce mamy trochę czasu. Warto jednak być świadomym jakie możliwe zmiany czekają zarówno marketerów, jak i użytkowników wyszukiwarki Google. Reklamy produktowe automatyczne wyróżniki/adnotacje produktów – ręcznie dodawane adnotacje dotyczące produktów wyświetlanie oprócz tytułu i ceny w reklamie produktowej, tam gdzie również wyświetlać się mogą dodatkowe informacje o produktach. Informacje takie jak “dobra jakość dźwięku” itp. 3D spin – obrót o 360 stopni produktów – obrót modelu 3D naszego produktu w reklamie produktowej to moim zdaniem ciekawa nowość która może istotnie wpłynąć na atrakcyjność danej reklamy. virtual try-on – wirtualne przymierzanie – możliwość zobaczenia jak dany produkt – w tym przypadku odzież – wygląda w różnych rozmiarach na różnych modelach i modelkach w reklamie produktowej, bez przechodzenia na stronę docelową. video highlights – oprócz obrotów modeli 3D produktów, czy przeglądania różnych rozmiarów w reklamie, będziemy mogli również obejrzeć krótkie video produktowe, mające na celu pokazać wyróżniające ofertę cechy.Wszystkie te zmiany w reklamach produktowych mają na celu poprawić atrakcyjność reklam. Mogą także wpłynąć na proces podejmowania decyzji potencjalnych klientów. Możliwe nawet, że niektóre z tych zmian będą w stanie ograniczyć procent zwrotów? Demand gen – generujące popyt Kampanie Demand Gen będą dostępne również na Display & Video 360 oraz Search Ads 360. Zmiana w progu wejścia dla użytkowników podobnych z 1000 do 100. Dzięki temu marketerzy znacznie wcześniej będą mogli stworzyć segment lookalike i kierować reklamy do nowych użytkowników wykazujących zachowania podobne do klientów, którzy już byli na naszej stronie. Najbardziej te zmianę mogą odczuć mniejsze ecommersym którym uzbieranie 1000 użytkowników na liście odbiorców trwa dłużej. Shorts – 70 miliardów obejrzeń dziennie Naklejki w reklamach Shorts – nakładki/naklejki wyciągnięte z zasobów konta lub feedu produktowego, mające na celu zwiększyć zaangażowanie oraz klikalność reklamy w shorts. przesunięcie reklamy horyzontalne w Shorts będzie przenosić landing page omawianych w reklamie produktów reklamy graficzne tworzone automatycznie z zasobów dostępnych na koncie do wykorzystania w kanale Shorts Brand Connect Partnerski program, za pomocą którego można nawiązać współpracę z zaufanymi twórcami YouTube, a następnie promować dzięki tej współpracy produkty waszej marki. partnership shorts – shorty związane z twoim brandem. Video dodawane przez twórców promujące brand i wyświetlające informacje np. o produktach, których aktualnie ktoś używa w reklamie na Shorts Integracja z Shopify – dzięki niej jeszcze łatwiej będzie można tworzyć reklamy powiązane z twórcami w Shorts YT Shopping – reklamy produktowe na YouTube Product studio Nowe narzędzie w Google Merchant Center do tworzenia zasobów graficznych i video wykorzystujących AI Style-Aligned Assets – po wrzuceniu referencyjnego zdjęcia, pokazującego estetykę marki, możemy generować sceny zgodne z estetyką naszego brandu i w jeszcze lepszym wydaniu pokazywać reklamowane produkty image to video – możliwość generowania krótkiego wideo produktowego po przesłaniu jednego zdjęcia, mające na celu uatrakcyjnić produkt i powołać go do życia. Brand profile Czy wiesz, że ponad 40% zapytań o charakterze zakupowym zawiera markę/brand? Z racji na to – Google wychodzi naprzeciw takim wyszukiwaniom i daje możliwość na stworzenie wizytówki firmy/marki w sieci wyszukiwania. Jest ona podobna w działaniu do wizytówki w mapach Google i profilu firmy, ale wygląda znacznie ciekawiej. Będziemy mogli znaleźć tam recenzję, zdjęcia, najważniejsze informacje dotyczące marki, odnośniki np. do witryny, informacje o dostawie etc. Będzie to niejako showcase marki z najważniejszymi informacjami o niej. Reklamy będą pojawiać się równolegle. Ustawienia i optymalizacja Profit optimisation Opcja Optymalizacji Pod Zysk dostępna globalnie od Q3 to całkowicie nowa opcja optymalizacji działań standardowych kampanii produktowych oraz kampani PMAX w ekosystemie Google Ads. Dzięki niej algorytm będzie mógł optymalizować działanie kampanii pod faktyczny zysk/marżę. Prawdopodobnie wymagać będzie ona przesyłania na poziomie pliku produktowego informacji o zysku z danego produktu – marży (gross profit). Dzięki temu algorytm będzie mógł optymalizować reklamy pod zysk. Z testów jakie przeprowadziło Google wynika, że kampanie korzystające z tej opcji wygenerowały o 15% więcej zysku, niż te same kampanie zoptymalizowane pod ROAS Loyality promotions – adnotacja “member price” Ta opcja również będzie wymagała przesyłania dodatkowych informacji o cenie produktu dla klientów będących członkami programu lojalnościowego na poziomie pliku produktowego, dzięki czemu w reklamie produktowej będziemy mogli wyświetlać niższą cenę od konkurencji dla odpowiednich użytkowników Creative Controls & Customizations Mini brief kreacyjny dla AI w kampaniach PMAX – co to oznacza? Oznacza to, że mamy większy wpływ na generowane za pomocą sztucznej inteligencji zasoby, możemy ręcznie ustalić kolor pasujący najbardziej do naszej marki, a także zasugerować AI co najbardziej pasuję do filozofi i estetyki waszej marki, ale to nie wszystko. Generowanie oraz Edycja Zasobów za pomocą AI Mając wiedzę o tym, że pewne zasoby do tej pory bardzo dobrze działały w reklamach waszej marki, możemy dodać je do kampanii jako zasoby referencyjne, a na ich podstawie gen ai wygeneruje kolejne zasoby, które możemy dowolnie customizować. Uważasz, że ta twój produkt będzie wyglądał lepiej w innym środowisku – powiedz – a raczej napisz, a sztuczna inteligencja zedytuję grafikę tak, jak uważasz. Wygenerowane zasoby możemy dowolnie edytować, korygować lub całkowicie zmieniać jeśli tylko nie przypadną nam do gustu. Bardzo ważną kwestią jest to, że wszystko co wygeneruję sztuczna inteligencja dla was w ramach tych reklam jest do użycia w dowolnym kanale. AI Essentials Rekomendacje dotyczące działania kampanii wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji – mające na celu ułatwienie optymalizacji i poprawienie efektywności i wyniku Optiscore. YT Select non-skip 30 on YT Select CTV – 30 sekundowy, niepomijalny format reklamy z możliwością targetowania tylko YouTube Select CTV, auto-generowanie kodów QR w reklamie na YouTube CTV – znane nam rozwiązanie “wyślij na telefon” które pozwalało na wysłanie dodatkowych informacji na telefon i budowanie świadomości, teraz Google uzupełnia również o rozwiązanie mające na celu działanie klienta i przeniesienie do strony docelowej za pomocą kodu QR. Kiedy możemy spodziewać się omawianych zmian w Polsce? Część zmian ma być dostępna globalnie już w trzecim kwartale również w Polsce. Na razie nie znamy dokładnej daty zmian w panelach Google Ads czy Merchant Center. Zmiany w stylu wyszukiwań zaczęły być testowane w Stanach Zjednoczonych ponad miesiąc temu, więc możemy jeszcze spokojnie cieszyć się ze starego widoku wyników wyszukiwania. Tak jak pisałem na początku artykułu – część zmian o którym poinformowało nas Google jest naprawdę zaskakujących. Są to przede wszystkim możliwości jakie będzie można wykorzystać w reklamach shoppingowych. Wydają się one być bardzo atrakcyjne zarówno z punktu widzenia marketera, jak i konsumenta. Szczerze powiedziawszy nie mogę się doczekać nowej rzeczywistości – przeglądania różnych rozmiarów produktów w reklamie produktowej oraz wykorzystania sztucznej inteligencji w kreacji reklam. Zgadzam się także z tym, co stwierdzili prelegenci podczas Agency Kickoff Q3 2024 – że jedynym błędem jaki można popełnić w nowej rzeczywistości napędzanej i wspomaganej przez sztuczną inteligencję jest niekorzystanie z niej wcale. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Cienie i blaski Demand Generation Szczyt zakupowy w Q4. Porady i statystyki dla e-commerce Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Adam Sykuła Google Ads Executive Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ