Strona główna → Blog → Analityka Webowa → Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Jak debugować w GTM i GA4 Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Jak debugować w GTM i GA4 Joanna Horoszko 24 stycznia, 2023 Przeczytasz w ~ 3 min. Debugowanie to proces testowania i weryfikowania wdrożenia oraz usuwania ewentualnych błędów (z angielskiego – bug oznacza błąd). We wdrożeniach analitycznych mamy do dyspozycji dwa narzędzia do debugowania. Do niedawna był to wyłącznie tryb podglądu w Google Tag Managerze. Od kilkunastu miesięcy jednak, Google dodało również tę możliwość w usłudze GA4. Z artykułu dowiesz się, jak korzystać z dobrodziejstw debug views. Jako przykład weźmy wdrożenie zdarzenia niestandardowego, o którym pisałam tutaj. Wejdź do Google Tag Managera i uruchom tryb podglądu. Zostaniesz poproszony o podanie adresu url, na którym chcesz zdebugować wdrożenie. Możesz podać główny adres witryny i w trybie debugowania przeklikać się do interesującego Cię url’a. Otworzą się dwie karty: jedna będzie podglądem debugowania, druga będzie Twoją witryną w trybie debugowania. W oddzielnej karcie lub oknie otwórz usługę GA4, przejdź do administracji i w kolumnie usługa znajdź DebugView. Kliknij: Wróć do karty, w której uruchomiła się Twoja witryna w trybie do debugowania. Przeklikaj się przez nią i odnajdź element, który przy interakcji ma wywołać zdarzenie niestandardowe, dla którego stworzyłeś tag. W naszym przykładzie będzie to część witryny, w której można pobrać gazetkę w pdf. Po kliknięciu pobierania powinno uruchomić się zdarzenie. Jeśli zostało wywołane, to zgodnie z wyżej opisanymi konfiguracjami, powinien uruchomić się również tag zbierający dane (parametry) i przesyłający je do GA4. Przejdźmy do karty podglądu debugowania z Google Tag Managera i sprawdźmy, czy zdarzenie pojawiło się na osi czasu. Miejsce 97 pokazuje, że w momencie kliknięcia pobrania pdfa z gazetką, uruchomiło się oczekiwane przez nas zdarzenie ‘gazetka_download’.Sprawdźmy teraz, czy po kliknięciu w ten event (97) uruchomił się zbudowany wcześniej tag. W Tags Fired widzimy, że tag został poprawnie uruchomiony. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze upewnienia się, jakie dane tag przesyła do GA4. Przejdźmy zatem do karty, w której jest uruchomiony DebugView w usłudze GA4. Na osi czasu powinieneś zobaczyć zdarzenie ‘gazetka_download’.Kliknij, aby zobaczyć, jakie parametry przesyłają się do GA4. Rozwinie Ci się pełna lista. Znajdź w niej parametry, które konfigurowałeś w tagu. Kliknij w strzałkę/trójkąt przy nazwie parametru. Rozwinie się informacja, jakie dane zebrał dany parametr: Sprawdź zawartość kolejnych parametrów:Jeśli parametry skonfigurowane przez Ciebie przesyłają: błędne dane – musisz poprawić ustawienia tagu i ponownie przejść proces debugowania prawidłowe dane – możesz zakończyć proces debugowania i przejść do opublikowania tagu/ów na prawdziwej wersji Twojej witryny (przed opublikowaniem tagi działają tylko w wersji testowej – czyli w trybie DebugView) Opublikuj tag/i. Zamknij okna do debugowania. Przejdź do Google Tag Managera i kliknij w button ‘Prześlij’.Dobrą praktyką jest nadawanie nazwy dla wersji, którą publikujesz. Dzięki temu, za jakiś czas będziesz mógł łatwo sobie przypomnieć, jakie zmiany i kiedy były wprowadzane. W razie potrzeby będziesz mógł łatwo przywrócić konkretną wersję. Brawo! Właśnie nauczyłeś się jak debugować w GTM i GA4. Jeśli wdrażasz zdarzenia niestandardowe – kolejnym etapem jest zarejestrowanie w GA4 wymiarów i danych niestandardowych. Jak to zrobić? Dowiesz się w tym artykule. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Google Analytics 4 oceniam na mocną 4+ Lista braków w funkcjonalnościach GA4 zdecydowanie się zmniejszyła GA4 to wyzwanie dla marketerów prowadzących kampanie Google Ads GA4: Nie ma nic bardziej użytecznego, niż raport uszyty na miarę GA4: Pojawiły się długo wyczekiwane poprawki Joanna Horoszko Digital Analyst Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ