Strona główna → Blog → Analityka Webowa → Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Jak debugować w GTM i GA4 Google Analytics 4. Krok 4 (dodatek): Jak debugować w GTM i GA4 Joanna Horoszko 24 stycznia, 2023 Przeczytasz w ~ 3 min. Debugowanie to proces testowania i weryfikowania wdrożenia oraz usuwania ewentualnych błędów (z angielskiego – bug oznacza błąd). We wdrożeniach analitycznych mamy do dyspozycji dwa narzędzia do debugowania. Do niedawna był to wyłącznie tryb podglądu w Google Tag Managerze. Od kilkunastu miesięcy jednak, Google dodało również tę możliwość w usłudze GA4. Z artykułu dowiesz się, jak korzystać z dobrodziejstw debug views. Jako przykład weźmy wdrożenie zdarzenia niestandardowego, o którym pisałam tutaj. Wejdź do Google Tag Managera i uruchom tryb podglądu. Zostaniesz poproszony o podanie adresu url, na którym chcesz zdebugować wdrożenie. Możesz podać główny adres witryny i w trybie debugowania przeklikać się do interesującego Cię url’a. Otworzą się dwie karty: jedna będzie podglądem debugowania, druga będzie Twoją witryną w trybie debugowania. W oddzielnej karcie lub oknie otwórz usługę GA4, przejdź do administracji i w kolumnie usługa znajdź DebugView. Kliknij: Wróć do karty, w której uruchomiła się Twoja witryna w trybie do debugowania. Przeklikaj się przez nią i odnajdź element, który przy interakcji ma wywołać zdarzenie niestandardowe, dla którego stworzyłeś tag. W naszym przykładzie będzie to część witryny, w której można pobrać gazetkę w pdf. Po kliknięciu pobierania powinno uruchomić się zdarzenie. Jeśli zostało wywołane, to zgodnie z wyżej opisanymi konfiguracjami, powinien uruchomić się również tag zbierający dane (parametry) i przesyłający je do GA4. Przejdźmy do karty podglądu debugowania z Google Tag Managera i sprawdźmy, czy zdarzenie pojawiło się na osi czasu. Miejsce 97 pokazuje, że w momencie kliknięcia pobrania pdfa z gazetką, uruchomiło się oczekiwane przez nas zdarzenie ‘gazetka_download’.Sprawdźmy teraz, czy po kliknięciu w ten event (97) uruchomił się zbudowany wcześniej tag. W Tags Fired widzimy, że tag został poprawnie uruchomiony. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze upewnienia się, jakie dane tag przesyła do GA4. Przejdźmy zatem do karty, w której jest uruchomiony DebugView w usłudze GA4. Na osi czasu powinieneś zobaczyć zdarzenie ‘gazetka_download’.Kliknij, aby zobaczyć, jakie parametry przesyłają się do GA4. Rozwinie Ci się pełna lista. Znajdź w niej parametry, które konfigurowałeś w tagu. Kliknij w strzałkę/trójkąt przy nazwie parametru. Rozwinie się informacja, jakie dane zebrał dany parametr: Sprawdź zawartość kolejnych parametrów:Jeśli parametry skonfigurowane przez Ciebie przesyłają: błędne dane – musisz poprawić ustawienia tagu i ponownie przejść proces debugowania prawidłowe dane – możesz zakończyć proces debugowania i przejść do opublikowania tagu/ów na prawdziwej wersji Twojej witryny (przed opublikowaniem tagi działają tylko w wersji testowej – czyli w trybie DebugView) Opublikuj tag/i. Zamknij okna do debugowania. Przejdź do Google Tag Managera i kliknij w button ‘Prześlij’.Dobrą praktyką jest nadawanie nazwy dla wersji, którą publikujesz. Dzięki temu, za jakiś czas będziesz mógł łatwo sobie przypomnieć, jakie zmiany i kiedy były wprowadzane. W razie potrzeby będziesz mógł łatwo przywrócić konkretną wersję. Brawo! Właśnie nauczyłeś się jak debugować w GTM i GA4. Jeśli wdrażasz zdarzenia niestandardowe – kolejnym etapem jest zarejestrowanie w GA4 wymiarów i danych niestandardowych. Jak to zrobić? Dowiesz się w tym artykule. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Dobre praktyki w E-commerce. Najbardziej przydatne raporty w GA4. Q&A po webinarze Jak wykorzystać automatyczne i niestandardowe statystyki w Google Analytics 4? Sempai partnerem Cookiebot! Consent mode – dlaczego jak najszybciej musisz go wprowadzić na swojej stronie internetowej? Google Analytics 4: Sprawdź czy Twoje narzędzie jest dobrze skonfigurowane. Q&A po webinarze Które narzędzie jest najlepsze? Hotjar vs. Crazy Egg vs. Clarity Joanna Horoszko Digital Analyst Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ