Strona główna → Blog → SEO → Skuteczne pozycjonowanie strony www.dobrzemieszkaj.pl Skuteczne pozycjonowanie strony www.dobrzemieszkaj.pl Adam Cieśla 6 grudnia, 2014 Przeczytasz w ~ 2 min. Celem pozycjonowania strony nie jest tylko osiągnięcie zaplanowanych czy też wynikających z umowy, pozycji na szereg określonych fraz. W praktyce jest to wyłącznie środek mający ułatwić rozliczanie pozycjonera z postępów w jego pracy. Ważna jest umiejętność prawidłowego zbadania, czy podniesienie pozycji w wyszukiwarce przekłada się na oczekiwane efekty, a wcześniej także właściwe zdefiniowanie tych oczekiwań. Chciałbym krótko przybliżyć jedną z naszych kampanii obrazującą, jak niewielkie poprawienie pozycji może zaowocować bardzo wymiernymi efektami. W lutym 2009 zakończyliśmy prace nad odświeżeniem serwisu „wnętrzarskiego” www.dobrzemieszkaj.pl. Przez kilka kolejnych miesięcy skoncentrowaliśmy się na doglądaniu procesu przeindeksowania portalu w wyszukiwarkach internetowych i wspomaganiu jego prawidłowego przebiegu. Po tym czasie, kiedy roboty wyszukiwarek przeanalizowały i sklasyfikowały w wynikach nowe treści, a statystyki oglądalności serwisu ustabilizowały się na nowym, wyższym poziomie, przyjrzeliśmy się możliwościom pozyskania dodatkowego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Jest dobrze, więc … może byc lepiej Ponieważ serwis przez lata dorobił się pozycji w okolicach top10 na szereg popularnych słów kluczowych, dających całkiem pokaźne liczby w statystykach, postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał, poprawiając widoczność w wyszukiwarkach właśnie na najpopularniejsze frazy, o potwierdzonych parametrach ruchu. Dla uproszczenia rozliczeń wyodrębniliśmy grupę słów kluczowych i wyceniliśmy wprowadzenie ich na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Na efekty naszych działań nie czekaliśmy długo, a dodatkowy ruch, jak to zwykle bywa, popłynął nie tylko z pozycjonowanych, głównych fraz, ale także w dużej mierze ze szczegółowych zapytań, czyli tzw. „długiego ogona”. Zestawienie, które przygotowaliśmy po pół roku współpracy, pokazuje efekty osiągnięte na wycinku całości ruchu, obejmującym tylko słowa kluczowe zawierające wspólny ciąg znaków – temat „wnętrz”. W tym celu porównaliśmy 4-miesięczny okres następujący po dwóch miesiącach od startu działań (lipiec-październik), z analogicznym okresem bezpośrednio poprzedzającym ten przedział czasu (marzec-czerwiec). 70%-procentowy wzrost ruchu w badanym przekroju, przełożył się na przyrost rzędu: 125 odwiedzin/dzień 1400 wyświetleń strony (PV)/dzień Dzięki umiejętnemu odfiltrowaniu statystyk ruchu, byliśmy w stanie zobrazować rzeczywiste efekty naszej pracy, w postaci mówiącej o niebo więcej, niż tabelka z pozycjami domeny na szereg słów kluczowych. Można się spierać, czy są bardzo dobre, czy tylko zadowalające, jednak przede wszystkim zostały osiągnięte w krótkim czasie, prostymi środkami i dają się łatwo przedstawić. Ocenę ich efektywności, dla której niezbędne jest zestawienie z kosztami pozycjonowania, pozostawiamy klientowi. To może Cię również zainteresować: Chcesz zmierzyć efektywność działań agencji SEO? Pomogą Ci te narzędzia Optymalizacja i pozycjonowanie stron oferta Dlaczego rozliczenia za frazy w top10 nie są dobre dla sklepów online? Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Raport SEO – co to takiego, z jakich elementów jest zbudowany i jakie korzyści przynosi? Czym jest techniczne SEO? Dlaczego warto zoptymalizować technicznie swoją stronę? Na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe? Dlaczego warto sięgnąć po pozycjonowanie zagraniczne stron? Na czym polega pozycjonowanie bloga? Czym jest Search Generative Experience (SGE)? Jakie są koszty SEO i co się na nie składa? Adam Cieśla COO Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ