Strona główna → Blog → SEO → Skuteczne pozycjonowanie na „długi ogon” – case study Skuteczne pozycjonowanie na „długi ogon” – case study Sebastian Suma 17 grudnia, 2014 Przeczytasz w ~ 3 min. Czy czterokrotny wzrost ruchu organicznego w sklepie internetowym w czasie 6 miesięcy to dużo? Na pewno tak. Jeśli dorzucimy jeszcze ośmiokrotny wzrost liczby transakcji przy średnim tempie wzrostu na poziomie 46%, na pewno możemy mówić o sukcesie z działań SEO. Taki wynik udało nam się osiągnąć dla jednego z Klientów (ze względu na umowę NDA nie możemy podać nazwy firmy ani domeny) w czasie pierwszych 6 miesięcy od rozpoczęcia działań SEO. W czerwcu 2012 rozpoczęliśmy prace nad zwiększeniem ruchu organicznego dla jednego stosunkowo nowego sklepu internetowego. Podstawy współpracy były obiecujące: Domena sklepu nie była nowa, miała swoją historię (dobrą historię) Klient rozumiał potrzebę angażowania swoich środków w działania SEO Klient zakładał rozwój sklepu o nowe produkty/kategorie produktów Klient był otwarty na zmiany optymalizacyjne na sklepie Przy tworzeniu strategii działań SEO zakładaliśmy następujące działania: Audyt SEO i optymalizacja kodu serwisu Wytworzenie jak największej ilości indywidualnych opisów dla produktów na sklepie (nawet jeśli miałyby powstawać stopniowo na przestrzeni wielu miesięcy), zaczynając od najpopularniejszych produktów pod względem liczby wyszukań w Google Zadbanie, aby wszystkie kategorie posiadały indywidualne treści Analizę asortymentu i odnalezienie popularnych przekroi przez ofertę, zapewnienie indeksacji w wyszukiwarkach dedykowanych dla nich nowych landing pages Tworzenie merytorycznego zaplecza własnego Link building dla fraz ogólnych Zobacz także: Mierzenie efektywności działań SEO Efekty 1. Odwiedziny serwisu. Systematyczna praca skutkowała dynamicznym miesięcznym wzrostem odwiedzin serwisu. Osiągnęliśmy na przestrzeni 6 miesięcy średnie miesięczne tempo wzrostu ruchu na poziomie 30%, wielkość ruchu w grudniu 2012 w stosunku do czerwca tego samego roku była ponad cztery razy większa. 2. Liczba transakcji. Jakość generowanego ruchu w dużym stopniu przekładała się na ilość transakcji. Tempo wzrostu w tym przypadku wyniosło 46%, a ilość transakcji w grudniu była ponad osiem razy większa niż w czerwcu. Wnioski Tak dobry wynik działań SEO w strategii “pozycjonowanie na długi ogon” nie byłby możliwy przede wszystkim bez odpowiednich działań on-site. Optymalizacja SEO serwisu, następnie praca nad unikalnymi opisami produktów i kategorii, kończąc na ciągłej rozbudowie sklepu o nowe interesujące podstrony, przyniosła w tym przypadku najlepsze efekty. Działania typu link building stanowiły maksymalnie 20% czasu przeznaczonego na obsługę tego Klienta. Sebastian Suma – znajdź mnie w G+ Sebastian Suma Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Optymalizowanie aplikacji mobilnych – ASO w pigułce SEO żyje i ma się dobrze! Premiera SEO Casebooka od Sempai Agencja SEO – czym się zajmuje i dlaczego powinieneś z niej skorzystać? Czym jest strategia SEO i jak ją przygotować? Co to jest filtr SafeSearch i jak wpływa na pozycjonowanie stron? Jak sprawdzić pozycję strony w Google i jej widoczność? Sebastian Suma CEO Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ