Skuteczne pozycjonowanie na „długi ogon” – case study

Sebastian Suma
17 grudnia, 2014
Przeczytasz w ~ 3 min.
Skuteczne pozycjonowanie na „długi ogon” – case study

Czy czterokrotny wzrost ruchu organicznego w sklepie internetowym w czasie 6 miesięcy to dużo? Na pewno tak. Jeśli dorzucimy jeszcze ośmiokrotny wzrost liczby transakcji przy średnim tempie wzrostu na poziomie 46%, na pewno możemy mówić o sukcesie z działań SEO. Taki wynik udało nam się osiągnąć dla jednego z Klientów (ze względu na umowę NDA nie możemy podać nazwy firmy ani domeny) w czasie pierwszych 6 miesięcy od rozpoczęcia działań SEO. W czerwcu 2012 rozpoczęliśmy prace nad zwiększeniem ruchu organicznego dla jednego stosunkowo nowego sklepu internetowego. Podstawy współpracy były obiecujące:

  1. Domena sklepu nie była nowa, miała swoją historię (dobrą historię)
  2. Klient rozumiał potrzebę angażowania swoich środków w działania SEO
  3. Klient zakładał rozwój sklepu o nowe produkty/kategorie produktów
  4. Klient był otwarty na zmiany optymalizacyjne na sklepie

Przy tworzeniu strategii działań SEO zakładaliśmy następujące działania:

  • Audyt SEO i optymalizacja kodu serwisu
  • Wytworzenie jak największej ilości indywidualnych opisów dla produktów na sklepie (nawet jeśli miałyby powstawać stopniowo na przestrzeni wielu miesięcy), zaczynając od najpopularniejszych produktów pod względem liczby wyszukań w Google
  • Zadbanie, aby wszystkie kategorie posiadały indywidualne treści
  • Analizę asortymentu i odnalezienie popularnych przekroi przez ofertę, zapewnienie indeksacji w wyszukiwarkach dedykowanych dla nich nowych landing pages
  • Tworzenie merytorycznego zaplecza własnego
  • Link building dla fraz ogólnych

 

Zobacz także: Mierzenie efektywności działań SEO

 

Efekty

1. Odwiedziny serwisu. Systematyczna praca skutkowała dynamicznym miesięcznym wzrostem odwiedzin serwisu. Osiągnęliśmy na przestrzeni 6 miesięcy średnie miesięczne tempo wzrostu ruchu na poziomie 30%, wielkość ruchu w grudniu 2012 w stosunku do czerwca tego samego roku była ponad cztery razy większa.

Wykres ruchu organicznego w Google Analytics

2. Liczba transakcji. Jakość generowanego ruchu w dużym stopniu przekładała się na ilość transakcji. Tempo wzrostu w tym przypadku wyniosło 46%, a ilość transakcji w grudniu była ponad osiem razy większa niż w czerwcu.

Wykres ruchu organicznego w Google Analytics

Wnioski

Tak dobry wynik działań SEO w strategii “pozycjonowanie na długi ogon” nie byłby możliwy przede wszystkim bez odpowiednich działań on-site. Optymalizacja SEO serwisu, następnie praca nad unikalnymi opisami produktów i kategorii, kończąc na ciągłej rozbudowie sklepu o nowe interesujące podstrony, przyniosła w tym przypadku najlepsze efekty. Działania typu link building stanowiły maksymalnie 20% czasu przeznaczonego na obsługę tego Klienta.

Sebastian Suma – znajdź mnie w G+

logo_sempai1

Sebastian Suma

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.