Najciekawsze zmiany w Google Ads! Sprawdź tegoroczne zestawienie

Mateusz Biszczak
26 września, 2022
Przeczytasz w ~ 5 min.
nowosci w google ads 628 1

Twórca najpopularniejszego systemu reklamowego stale wprowadza ulepszenia, które mają ułatwić nam jego użytkowanie oraz zwiększyć możliwości w zakresie jakich możemy się prezentować. W artykule prezentujemy jedne z ciekawszych zmian i nowości, jakie przygotował dla nas Gigant z Mountain View, które pojawiły się do tej pory w 2022 roku.

Reklamy elastyczne zamiast reklam rozszerzonych

30 czerwca została nam zabrana możliwość zarówno tworzenia nowych, jak i edytowania starych rozszerzonych reklam tekstowych, które zostały zastąpione przez elastyczne reklamy tekstowe w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.

image1 3
image16

image3 2

Rozszerzone reklamy tekstowe utworzone przez nas wcześniej, będą wyświetlać się razem z reklamami elastycznymi. Dostęp do danych o ich skuteczności uzyskamy w raportach. Jedynymi czynnościami, jakie będziemy mogli w związku z nimi podjąć, to wstrzymanie, wznowienie oraz usunięcie. W zamian za to, możemy tworzyć elastyczne reklamy tekstowe. Ich zaletą jest możliwość dodania aż do 15 nagłówków oraz 4 opisów, co pozwala na dostosowanie się do wyszukiwań użytkowników, lokalizacji oraz typu urządzenia, na jakim są wyświetlane. 

Kampania Discovery z plikiem danych o produktach

Standardowe kampanie Discovery są z nami już od dłuższego czasu. Oferują kilka projektów dostosowanych pod kątem urządzeń mobilnych, takich jak karuzele produktów, formularze kontaktowe i układy pionowe, dobrze znane użytkownikom, którzy codziennie przeglądają źródła treści. Google cały czas pracuje nad tym, aby ich reklamy były jeszcze bardziej atrakcyjne. 

Teraz przyszła kolej na możliwość bezpośredniego wyświetlania swoich produktów w miejscach, takich jak karty Discovery, YouTube czy Gmail za pomocą pliku produktowego, który znajdziesz na swoim koncie Google Merchant Center. Ma to pomóc w uzyskaniu konwersji od użytkowników, którzy mogli wcześniej nie słyszeć o Twojej marce.

Utworzenie takiej kampanii jest bardzo proste. Wybieramy z dostępnych kampanii Discovery, a następnie zaznaczamy typ z plikiem danych.

image2 1

Ustawiamy cel, jaki przyświeca naszej kampanii w zależności od tego, czy jest to sprzedaż detaliczna, czy też pozyskiwanie leadów. Wyznaczamy następnie kraj wyświetlania, na który chcemy kierować nasze reklamy oraz język zapytań użytkowników. Określamy interesujący nas koszt pozyskania konwersji – jeśli go znamy lub wybieramy maksymalizację przy wyznaczonym budżecie dziennym. Pamiętajmy, że wysokość budżetu powinna wynosić 10-krotność ustalonego przez nas CPA.

image5

W kolejnym kroku wybieramy produkty, które chcemy reklamować poprzez kampanię oraz tworzymy reklamę, dodając do niej wymagane zasoby.

image4 1

Oczywiście możemy też podejrzeć, jak nasza reklama będzie wyglądała w każdej z sieci.

image7 2

image6 1

Chęć wyświetlania się z produktami w Discovery wymusza na nas stworzenie nowej kampanii. Dodatkowo, po jej utworzeniu nie będzie możliwie wprowadzanie zmian w feedzie, który został dodany.

Dodawanie ścieżki lektorskiej do reklam

W reklamach wideo dźwięk odgrywa bardzo ważną rolę mającą na celu przyciągnięcie uwagi osoby oglądającej reklamę. W związku z tym, aby ułatwić rejestrowanie i edycję podkładu lektorskiego Google przygotował narzędzie, które ułatwi i przyspieszy nam ten proces. Funkcja przekształca podane przez nas dane tekstowe w naturalnie brzmiące wypowiedzi za pomocą technologii Google służącej do zmiany tekstu na mowę, które dodamy do wybranego materiału wideo umieszczonego w sieci YouTube.

image9 1
Do wyboru mamy 7 różnych rodzajów głosu w języku angielskim oraz męski i żeński w pozostałych, czyli: filipiński, francuski, hindi, hiszpański, indonezyjski, koreański, malezyjski, mandaryński i szwedzki. W planach jest dodawanie kolejnych języków oraz głosów. Różnorodność wariantów pozwala na dodanie głosu, który najlepiej będzie odpowiadał marce oraz tonowi reklamy. Jeden typ lepiej sprawdzi się w reklamie dóbr luksusowych a inny przy reklamie młodzieżowej marki odzieżowej. Wystarczy wpisać tekst reklamowy, wybrać typ głosu i za pomocą jednego kliknięcia nałożyć ścieżkę na film. Jesteśmy w stanie testować wiele wariantów z rozmaitymi przekazami oraz sposobem ich wypowiadania, by wybrać kombinację, która nas satysfakcjonuje.

image8 1

Łatwe tworzenie reklam wideo – YouTube Video Builder

Chciałbyś spróbować z reklamą w sieci YouTube, ale nie masz środków na stworzenie kreacji? Z pomocą przychodzi nowe narzędzie, które niedawno wyszło z fazy beta i jest dostępne teraz dla wszystkich reklamodawców. YouTube Video Builder pozwala na szybkie stworzenie reklam o dużym wpływie. Jedyne czego potrzebujesz to parę grafik, przekazów oraz logo. Znajdziemy je również – tak jak poprzednie – w bibliotece zasobów.

Do dyspozycji mamy wiele wcześniej przygotowanych szablonów. Każdy z nich odpowiada za inny cel, więc powinniśmy dobrać opcję zgodną z naszymi działaniami reklamowymi.

image10

Po wybraniu interesującego szablonu wystarczy, że dodamy w kreatorze wszystkie wymagane materiały zgodnie z wytycznymi danej kreacji, dobierzemy komplementującą czcionkę oraz podkład dźwiękowy i możemy cieszyć się dobrze prezentującą się reklamą wideo, bez poniesionych kosztów.

image11 1

image12 1

Nowy panel reguł automatycznych

Często tworzysz reguły pozwalające m. in. na wstrzymanie lub wznowienie wybranych kampanii, grup reklam bądź reklam? My również! Dlatego też ucieszyliśmy się, gdy zobaczyliśmy, że kreator reguł przeszedł uplifting. Do tej pory do każdej reguły można było przypisać tylko jedno działanie,  reguła na dobrą sprawę była więc ustawiana jednorazowo i dla kolejnych działań trzeba było tworzyć nowe. Co się zmieniło to możliwość utworzenia aż do 5 działań w ramach jednej reguły oraz wielorazowa edycja po jej wykonaniu. Powinno to jeszcze bardziej uprościć codzienne obowiązki osób pracujących w środowisku Google Ads. 

image13

Szablony skryptów Google Ads

Google Ads obsługuje skrypty pisane w Java Script, co w znaczącym stopniu pozwala zautomatyzować wiele wykonywanych czynności a tym samym zaoszczędzić czas. Możliwości wykorzystania API oferowanego przez Google jest wiele – począwszy od zmian stawek i wstrzymywania grup reklam. W sekcji ROZWIĄZANIA pojawiły się szablony skryptów do wykorzystania, bez tworzenia ich samemu. Pozwoli to na szybkie i łatwe rozpoczęcie przygody ze skryptami w Google Ads. Oczywiście, aby działały odpowiednio, trzeba je dostosować na każdym z kont, na którym chcemy ich użyć.

W celu rozpoczęcia pracy ze skryptami otwieramy zakładkę zatytułowaną SKRYPTY, klikamy przycisk (+), a następnie ZACZNIJ OD SZABLONU.

image14image15

 

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.