Strona główna → Blog → Facebook Ads → Meta wyłącza sklepy na Facebooku i Instagramie. Czy są jakieś alternatywy? Meta wyłącza sklepy na Facebooku i Instagramie. Czy są jakieś alternatywy? Sempai 23 sierpnia, 2023 Przeczytasz w ~ 4 min. Ważna wiadomośc dla wszystkich sprzedających swoje produkty nie tylko we własnym e-sklepie, ale także za pośrednictwem sklepów na platformach Facebook i Instagram. Od kilku dni ta funkcjonalność nie działa – nie jest to chwilowy błąd, ani tymczasowe testy. Gigant społecznościowy rezygnuje z funkcji “sklep” w wielu krajach regionu EMEA, w tym w Polsce. Dlaczego nie ma już sklepu na Facebooku? Ze sklepów na Facebooku i Instagramie będą mogły korzystać tylko takie firmy, które mają włączoną funkcję Finalizacja zakupu na Facebooku lub Instagramie w Stanach Zjednoczonych. Co się w związku z tym zmienia dla użytkowników w Polsce? Firmy, które stracą dostęp do sklepów, nie będą już mogły korzystać z funkcji związanych ze sklepami, takich jak oznaczanie produktów, tworzenie grup niestandardowych i podobnych odbiorców na podstawie osób, które odwiedziły sklep. Lokalizacja sklepu będzie określana na podstawie lokalizacji konta handlowego, z którym jest powiązany. Nie ma więc możliwości “przechytrzenia” systemu. Aktywna pozostanie nadal funkcja oznaczania produktów na Instagramie. Likwidacja sklepu związana jest z planami Meta dotyczącymi rozwoju innych narzędzi oraz rozwiązań opartych o AI. Co zamiast sklepu? Dodawanie produktów do sklepu na Facebooku i Instagramie było dodatkową formą zwiększenia sprzedaży przez polskie e-commerce’y. Nic więc dziwnego, że sprzedawcy poszukują alternatywnych rozwiązań, które pomogą im nadal czerpać zyski z obecności w social mediach. Ekosystem Meta oferuje wiele darmowych i płatnych narzędzi, które mogą pomóc Ci znaleźć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Do tych narzędzi należą: Spersonalizowane reklamy – Kampanie zakupowe Advantage+: Meta może pomóc Ci dotrzeć do klientów, którzy są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Twórz reklamy, które są wyświetlane osobom, które wyszukują określone produkty lub usługi, lub które odwiedziły witrynę internetową Twojego sklepu. Rolki: Rolki to krótkie filmy, które można przesyłać na Facebooka, Instagrama i WhatsApp. Mogą być świetnym sposobem na pokazanie produktów lub usług firmy, podzielenie się historią marki lub nawiązanie kontaktu z klientami. Co ważne, to najszybciej rozwijający się format w aplikacjach Meta. Warto więc uwzględnić ich tworzenie w swoich planach marketingowych. Wiadomości: Możesz używać wiadomości do bezpośredniego kontaktu z klientami na Facebooku, Instagramie i WhatsApp. Przetestuj więc format reklam, które po kliknięciu przenoszą do wiadomości. Co na to specjaliści? Oprócz wymienionych w komunikacie Meta rozwiązań, z których można korzystać w celu zdobywania klientów na Facebooku i Instagramie, warto przyjrzeć się także innym produktom reklamowym Meta: remarketing dynamiczny – dzięki temu użytkownik zobaczy produkty, które interesowały go podczas wizyty w Twoim sklepie, wykorzystywanie CTA zachęcającego do zainteresowania się ofertą, np.: “Skorzystaj z oferty”, “Zamów teraz”, “Kup teraz” Jak zmiany komentują specjaliści? Sebastian Puchała, Social Ads Team Manager w Sempai: Strata sklepów na Facebooku i Instagramie nie jest duża w swej skali. Porównać to można do darmowych wyników wyszukiwania w Shoppingu Googlowym vs płatnych reklam. Mniej więcej 3 do 5% produktów sprzedanych z katalogu było dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania. Nie jest to zatem wyniki, który odwróci bieg historii. Najbardziej problematyczny wydaje się przypadek Instagrama, który zyskiwał w komunikacji organicznej. Tam, w odróżnieniu od Facebook’a, nie można umieszczać linku w postach – ale e-commerce’y mogły oznaczać produkty dzięki zakupom na Instagramie. Na ten moment nie ma alternatywy bezpłatnej, więc jedyne, co można zrobić, to skupić się na formatach reklamowych. Jednym z ciekawszych formatów wykorzystujący zarówno produkty ze sklepu (katalogu produktów) i zdjęcia lub film jest format “kolekcji”. Działa ona zarówno na FB jak i na Instagramie i jest najbliższa temu, czego doświadczaliśmy przy funkcji Zakupy na Instagramie/Facebooku. Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 4 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Czym jest i jak działa kampania Facebook Lead Ads? Wybory ‘23 w Meta Ads, czyli jak wydać ponad 2 mln w 24h! 8 powodów, dla których warto promować swój content blogowy za pomocą reklam na Facebooku Ile kosztuje reklama na FB? Sprawdź, od czego zależą stawki Jak udzielić dostępu do strony i konta reklamowego na Facebook-u? Facebook Conversions API: wdrożenie i zagadnienia techniczne – Q&A po szkoleniu Sempai Digital Marketing Agency Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ