Strona główna → Blog → Marketplace marketing → Październikowa rewolucja na Allegro. Co zmieni się na największym polskim marketplace? Październikowa rewolucja na Allegro. Co zmieni się na największym polskim marketplace? Krzysztof Janosiewicz 9 września, 2024 Przeczytasz w ~ 3 min. Allegro szykuje się do wprowadzenia szeregu zmian, które wpłyną zarówno na codzienną pracę sprzedających, jak i doświadczenia zakupowe klientów. Dowiedz się, jak nowe funkcjonalności mogą wpłynąć na Twój biznes. Nowy widok na Allegro Wraz z 1 października 2024 Allegro wprowadza nowy widok / sposób wyświetlania listingów. Zamiast dotychczasowego widoku ofertowego: jedynym dostępnym będzie od teraz widok produktowy: Wiąże się to ze spięciem wielu ofert w jeden kafelek / katalog przy pomocy wspólnych kodów EAN. Użytkownicy platformy Amazon, są zaznajomieni z tego typu funkcjonalnością i wykorzystaniem tzw. Buy Boxów, natomiast dla Allegrowiczów jest to spora nowość i niejednokrotnie wywołuje zdziwienie oraz mieszane uczucia. W ostatnich miesiącach oba sposoby wyświetlania były równolegle testowane, dlatego też część użytkowników największej platformy marketplace w Polsce, miała szansę przyzwyczaić się już do tej nowo wprowadzanej funkcjonalności, zatem dla części kupujących nie będzie to szokiem. Pozostali mogą się jednak zdziwić na ten widok oraz na idący za tym sposób grupowania produktów, a także rzecz jasna, sposób ich kupowania. W dalszym ciągu będzie możliwość porównania ofert różnych sprzedawców (screen powyżej), lecz w nowej odsłonie faworyzowana jest tzw. ‘Top oferta’ dotycząca jednego Sprzedawcy dla danego kodu EAN. Zmiany na Allegro – co to oznacza dla sprzedawców? Dzięki wyświetlaniu się danej oferty jako reprezentatywnej dla danego kodu EAN, można spodziewać się zwielokrotnienia liczby dodania tychże produktów do koszyka, a co za tymi idzie, znacznej poprawy wyników sprzedażowych dla tych produktów. Na znaczeniu zyska jeszcze mocniej jakość konta Sprzedawcy, w tym również jakość obsługi. Spodziewać się można jeszcze większego udziału Allegro Ads w zyskach ze sprzedaży całkowitej, ponieważ przy odpowiednio przygotowanej strategii mogą one być głównym motorem napędowym dla kont sprzedawców Dlaczego ta zmiana jest znacząca? Według statystyk platformy Amazon, nawet ¾ sprzedaży generowane jest poprzez przycisk BuyBox, więc walka o ‘Top Ofertę’ będzie trwała w najlepsze, oby nie była to jedynie walka na poziomie polityki cenowej, gdyż aby uzyskać ten status, trzeba spełnić szereg wymagań, liczą się też inne kwestie, tzn.: cenę promowanie oferty jakość oferty jakość sprzedaży zaangażowanie kupujących przewidywany czas dostawy. Ułatwione zadanie będą mieli producenci, oficjalni dystrybutorzy, bądź firmy z asortymentem na wyłączność, gdyż z powodu mniejszej liczby Sprzedawców ich asortymentu (jeśli nikt ‘nie podepnie się niechcący’ pod ich EAN) będą mogli o wiele szybciej uzyskać ‘Top Ofertę’ i wyświetlać ją jako produkt reprezentatywny, co przełożyć się powinno na lepszą sprzedaż. Natomiast resellerzy, którzy mają dużą konkurencję dla oferowanych przez siebie produktów, będą musieli zwrócić jeszcze mocniejszą uwagę na jakość obsługi, a także kwestie logistyczne. Na istotności zyska również bardziej regularna analiza kosztów Konta Sprzedawcy. Podczas dogłębnej analizy, którą przygotowujemy dla naszych Klientów w ramach kompleksowej obsługi, okazuje się, że współczynnik COS konta często można poprawić nawet o kilka %, co w tym przypadku będzie miało niebagatelne znaczenie. Bez wątpienia zmiana widoku produktowego spowoduje zamieszanie w marketplace’owym świecie oraz doprowadzi do przetasowania Sprzedawców plasujących wysokie miejsca w rankingach sprzedaży na Allegro. W kontekście widoczności oraz sprzedaży zyskać powinni ci mniejsi producenci, ale konta oferujące swoje produkty w modelu drop-shippingowym zapewne będą musiały pogodzić się z bardzo trudnym okresem prowadzenia działalności… Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 8 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Allegro.hu – co warto wiedzieć i jak przygotować się do sprzedaży na rynku węgierskim? Q&A po webinarze “Jak sprawdzić, czy reklamy Allegro Ads działają? Odkryj sekrety skutecznej analityki w Allegro Ads” Allegro czy Amazon? Dowiedz się, który marketplace wybrać! Q&A po webinarze Amazon – dodatek do oferty, czy zbliżająca się konieczność? Krzysztof Janosiewicz Head of Marketplace & Paid Ads Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ