#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogFacebook ADSAnalityka od Facebooka – nadchodzą duże zmiany

W ostatnim czasie Facebook poinformował o wycofaniu aż trzech narzędzi umożliwiających analizę danych – Facebook Analytics, Facebook Audience Insights oraz Facebook Attribution.

Jak przyznaje sam Facebook, ostatnie dość znaczące zmiany w branży niejako wymusiły pewne modyfikacje w ekosystemie reklamowym społecznościowego giganta.

Mowa oczywiście o zmianach, jakie zaszły w polityce prywatności w systemie iOS 14 od firmy Apple. W przypadku Facebooka dotyczą one głównie przetwarzania zdarzeń konwersji. Więcej na ten temat możecie przeczytać w naszym artykule: TUTAJ 

 

Facebook Audience Insights

Facebook Audience Insight jest narzędziem, które umożliwia analizowanie oraz porównywanie grup odbiorców. Dzięki temu Facebook pozwala nam poznać naszą grupę docelową, a co za tym idzie – stworzyć lepszą, bardziej dopasowaną reklamę. 

Informacje, jakie możemy znaleźć w powyższej usłudze to m.in. :

  • Wiek i płeć
  • Status związku
  • Poziom wykształcenia
  • Stanowisko
  • Najpopularniejsze kategorie
  • Polubienia stron
  • Najpopularniejsze miasta
  • Najpopularniejsze kraje
  • Korzystanie z urządzeń
  • Najpopularniejsze języki
  • Częstotliwość wykonywania różnych działań

Analityka od Facebooka - nadchodzą duże zmiany - insights

Statystyki grup odbiorców (Facebook Audience Insights) nie będą dostępne już od 1 lipca 2021 roku. Zastępcą tej usługi mają być statystyki Facebook Business Suite. 

Poza klasycznymi statystykami grup odbiorców na Facebooku oraz Instagramie, możemy również sprawdzić tam trendy dotyczące naszych profili firmowych. Istnieje również możliwość zapisywania grup odbiorców, które później możemy wykorzystać w Menedżerze reklam.

 

Facebook Analytics

Analityka od Facebooka - nadchodzą duże zmiany - analytics

Usługa Facebook Analytics będzie dostępna tylko do 30 czerwca 2021 roku. Jak tłumaczy Facebook, wycofanie narzędzia ma bezpośredni związek z konsolidacją narzędzi biznesowych.

Do tego czasu utworzone raporty, wykresy i tabele będą nadal dostępne – warto więc wyeksportować wszystkie dane, na których nam zależy przed 30 czerwca. 

 

Facebook Attribution

Atrybucja na Facebooku to narzędzie, którego główną funkcjonalnością jest możliwość porównania efektywności różnych kanałów marketingowych w wybranej przez nas atrybucji – nie tylko na podstawie wizyt w serwisie, ale również impresji z reklamami. Dodatkowo mamy możliwość analizy ścieżki konwersji użytkownika, czy stworzenie niestandardowego raportu atrybucji – a wszystko to w jednym miejscu.

Więcej o tym narzędziu możesz dowiedzieć się również w artykule na naszym blogu: TUTAJ

Analityka od Facebooka - nadchodzą duże zmiany - atrybucja

Niestety Facebook ogłosił niedawno, że również to narzędzie zostanie wycofane, a stanie się to w sierpniu 2021 roku. 

Jak podaje Facebook, funkcje, które zostaną wycofane to:

  • interfejs Atrybucji na Facebooku
  • obsługa API Atrybucji na Facebooku
  • dziedzina działalności w Atrybucji na Facebooku

Jednocześnie gigant społecznościowy zapowiada powstanie nowego narzędzia, które ma ułatwić analizowanie skuteczności reklam na Facebooku i Instagramie.

Podsumowując – niewątpliwie niedogodności związane z wprowadzeniem zmian w polityce prywatności w systemie iOS 14 rozpoczęły lawinę modyfikacji w ekosystemie reklamowym oraz narzędziach Facebooka. Aktualnie możemy mieć nadzieję, że będą to zmiany na lepsze, a narzędzie – lub narzędzia – nad którymi pracuje Facebook, będą dopracowane i użyteczne dla podmiotów reklamujących się na platformie. 

Kinga Derwisz