Chat with us, powered by LiveChat

#growUp!

Zaznacz stronę

Strona głównaBlogFacebook ADSKierowanie na kategorie. Nowa funkcjonalność na Facebooku

Kilka dni temu na niektórych kontach reklamowych na Facebooku naszych klientów pojawiła się nowa funkcjonalność reklamowa dla kampanii z celem sprzedaży z katalogu produktów. Do tej pory reklamodawcy w przypadku tego typu reklamowego korzystali z remarketingu dynamicznego. Jak to wygląda w praktyce? Użytkownicy Facebooka widzieli zdjęcia i opisy produktów, które widzieli w naszym sklepie internetowym – po kliknięciu w reklamę przechodzili na kartę produktu. Nowa funkcjonalność z kolei umożliwia kierowanie użytkowników na kategorie produktów, a nie – jak dotychczas – tylko na konkretne karty produkty.

Facebook umożliwił nam generowanie z feedu* już nie tylko kampanii z linkami do konkretnych produktów, ale rozszerzył tę możliwość o kierowanie na konkretne kategorie!

*Feed produktowy wgrywamy do katalogu produktów za pomocą linku w formacie XML, który zawiera wszystkie dane zgodne z wymaganiami zamieszczonymi tutaj. Można go również dostarczyć jako plik z rozszerzeniem CSV. Jeżeli dodamy link, możemy ustawić harmonogram pobierania feedu, dzięki czemu nasze reklamy zawsze będą miały aktualne ceny.

Dotychczasowe rozwiązanie było o tyle wygodniejsze, że wystarczyło zaimportować feed produktowy z linkami do produktów. W przypadku nowej funkcjonalności trzeba skorzystać z edytora, dzięki któremu można uzupełnić linki do konkretnych kategorii produktów lub marek.

Niestety wspomniany wyżej edytor ewidentnie możemy opisać jako wersję beta. Przy małej liczbie kategorii nie ma dużego problemu, bo możemy wszystkie kategorie produktu lub marki dostępne w naszym e-sklepie wpisać ręcznie. Jeżeli natomiast mamy ich grubo ponad setkę, to gra nie jest warta świeczki. Problem rozwiązałaby udostępniona opcja opcja import/export – problem w tym, że jeszcze nie działa, ale po kolei… Przyjrzyjmy się, jak wygląda edytor krok po kroku 🙂

 

Korzystanie z nowej funkcji krok po kroku

  1.  Tutaj wkleja się link do kategorii.
  2. Wybieramy nagłówek, który ma się wyświetlać w karuzeli (uwaga: emotikony nie działają!).
  3. Adres URL obrazku jest generowany automatycznie na podstawie feedu i przedstawia jeden produkt lub możemy go usunąć całkowicie i wtedy na zdjęciu pokazują nam się 4 produkty. Ostatnia opcja to wgranie sobie linku zdjęcia, które chcemy, aby było okładką kategorii.
  4. Tutaj coś, co powinno stanowić remedium na wszelkie problemy, a… nie jest 😉 Eksport daje nam szablon w pliku CSV, do którego możemy wkleić nasze linki i nagłówki (zdjęcie poniżej), później należy go zaimportować. Niestety import nie działa, wyskakuje błąd pliku, nawet jeżeli wgramy ten sam “niezapisany”, który eksportowaliśmy.

Kierowanie na kategorie jest to na pewno przydatna funkcjonalność dla reklamodawców, którzy w swojej ofercie mają wiele marek lub kategorii produktów. Dzięki niej można je wszystkie reklamować bez konieczności ręcznego wklepywania zdjęć i linków. Dla osób, które takie działania wykonują często, na pewno to duża ulga. Nawet jeżeli ręcznie przeklepiemy linki tak, jak jest to na obecną chwile możliwe, to mamy te dane “zapamiętane” i możemy z nich skorzystać w kolejnych kampaniach. Czy będzie to znacząco wpływać na CTR lub konwersje? Ciężko powiedzieć, na pewno warto to przetestować, bo jak każda nowość na Facebooku, dostaje od swych twórców przywilej lepszych zasieęów 🙂 Nasze kampanie już chodzą, prezentują się nieźle (zdjęcie poniżej), a ich wyniki poznamy po jakimś tygodniu 🙂

Sebastian Puchała