Strona główna → Blog → Poradnik → Przydatne raporty standardowe Google Analytics Przydatne raporty standardowe Google Analytics Paulina Sawicka 31 maja, 2017 Przeczytasz w ~ 12 min. Google Analytics umożliwia analizowanie ruchu i konwersji w Twojej witrynie w wielu gotowych raportach. Poniżej przedstawiamy wybrane, które przydadzą się każdemu właścicielowi e-biznesu, ecommerce managerowi czy osobie pracującej w agencji marketingowej. Zestawiliśmy raporty między innymi dla całego ruchu w witrynie, ruchu organicznego, kampanii Adwords i konwersji wspomaganych. I Raporty dla całego ruchu w serwisie 1) Pozyskiwanie -> Cały ruch -> Kanały Standardowy widok – w tym raporcie możesz sprawdzić, jaki ruch i konwersje przynosiły poszczególne kanały sprzedaży. Wykres: domyślnie są ustawione sesje, ale możesz również porównywać dane na wykresie, np. sesje + przychody Tabela: Słowo kluczowe, po którym trafił do nas użytkownik, w tym “not provided” – czyli zaszyfrowane dane o źródle wizyty użytkowników zalogowanych do usługi Google Pozyskiwanie sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. % nowych sesji – odsetek pierwszych wizyt nowi użytkownicy – liczba nowych użytkowników w danym okresie Zachowanie współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) strony / sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron. śr. czas trwania sesji – średnia długość sesji Konwersja współczynnik konwersji e-commerce – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce transakcje – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Zakładka E-commerce: Możesz również podejrzeć szczegółowe dane ważne z punktu widzenia e-commerce. W tym celu kliknij w “E-commerce” tak jak na poniższym screenie. Słowo kluczowe – jw Sesje – jw Przychody – jw Transakcje – jw Średnia wartość zamówienia – średnia wartość transakcji Współczynnik konwersji e-commerce – jw Wartość na sesję – średnie przychody na sesję. W przypadku aplikacji mobilnych jest to średnia przychodów w ramach aplikacji. Przychody z pozyskania klientów (np. z zakupów aplikacji w witrynach takich jak Google Play) nie są uwzględniane. Źródła wizyt (kanały): Organic – bezpłatne wejścia z wyszukiwarki (wejścia organiczne) Paid Search – wejścia z Google Adwords lub innych płatnych reklam Direct – wejścia bezpośrednie na stronę Referral – wejścia ze stron odsyłających do naszej Social – wejścia z mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram etc.) Display – wejścia z reklam graficznych lub tekstowych w sieci reklamowej (nie z wyszukiwarki) Przeglądanie danych po różnych wymiarach podstawowych: a) Źródło/Medium -> kombinacja źródeł odwiedzin. Obejmują źródła i media identyfikowane przez tagi utm_source i utm_medium. b) Źródło -> c) Medium -> d) Strona wejścia -> możesz również podejrzeć dane po stronie wejścia (przy czym “/” – oznacza wejście na stronę główną) Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne Sprawdź naszą >> OFERTĘ << II Raporty standardowe kampanii Adwords 1) Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie Zakładka Podsumowanie Pozyskiwanie Kliknięcia – liczba kliknięć reklamy przez użytkowników Koszt – łączna kwota zapłacona za kliknięcia reklam CPC – koszt kliknięcia – jest średnim kosztem, jaki płacisz za kliknięcie reklam w wyszukiwarce Sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. Zachowanie Współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) Strony / Sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron Konwersje Współczynnik konwersji e-commerce – odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce Transakcje – łączna liczba ukończonych zakupów w Twojej witrynie. Przychody – Łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Zakładka E-commerce Sesje – jw. Przychody – jw. Transakcje – jw. Średnia wartość zamówienia – średnia wartość transakcji Współczynnik konwersji e-commerce – jw. Wartość na sesję – Średnie przychody na sesję. W przypadku aplikacji mobilnych jest to średnia przychodów w ramach aplikacji. Przychody z pozyskania klientów (np. z zakupów aplikacji w witrynach takich jak Google Play) nie są uwzględniane. Zakładka Kliknięcia Sesje – jw. Wyświetlenia – liczba wyświetleń reklam w sieci wyszukiwania Kliknięcia – jw. Koszt – jw. CTR – współczynnik klikalności – w AdWords to odsetek wyświetleń reklam prowadzących do kliknięcia CPC – jw. RPC – Przychody z kliknięcia – średnia wartość przychodów (ze sprzedaży w systemie e-commerce i/lub wartości celu) uzyskiwanych za każde kliknięcie jednej z Twoich reklam w sieci wyszukiwania ROAS – (zwrot z nakładów na reklamę) to iloraz wartości konwersji (na podstawie przychodów z e-commerce i/lub wartości celów) i wydatków na reklamę. Upraszczając – ROAS = Przychody / Koszt 2) Pozyskiwanie -> Adwords -> Wyszukiwane hasła W tym raporcie możesz sprawdzić, które zapytanie użytkownika wywołało wyświetlenia reklam i jak się to przełożyło na konwersję. Dane takie jak przy raporcie Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie Dane hasło może być wyszukiwane w różnych kampaniach (sieć wyszukiwania, zakupy Google), jednak we wspomnianym raporcie wszystkie statystyki są połączone i wyświetlane zbiorczo. Żeby sprawdzić z jakiego konkretnego źródła pochodzi kliknięcie należy dodać wymiar dodatkowy: Reklama -> Kampania (podobny raport można uzyskać na karcie Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie + wymiar dodatkowy = Reklama -> Wyszukiwane hasło) Pamiętaj! Google Analytics ma pewne ograniczenia w przetwarzaniu danych. Przy dużych raportach (np. raporcie wyszukiwanych haseł) starając się skrócić czas analizy, wybiera sobie jakąś próbkę danych (procent) i mnoży ją odpowiednią ilość razy, w celu oszacowania przybliżonych wyników. Interpretując takie dane trzeba być bardzo uważnym i mieć na uwadze fakt, że są to wyniki szacowane. Więcej na ten temat powie Wam Google -> https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=pl 3) Pozyskiwanie -> Adwords -> Pora dnia W tym raporcie możesz sprawdzić, w jakich godzinach użytkownicy dokonali zakupu z Adwords. Możesz również analizować ich zachowanie w poszczególnych godzinach i dniach tygodniach. Ile czasu spędzają na stronie, z jaką częstotliwością dokonują konwersji oraz wiele innych czynników, które są dostępne w “wymiarach dodatkowych”. III Raporty standardowe dla ruchu organicznego 1) Pozyskiwanie -> Kampanie -> Bezpłatne słowa kluczowe Wykres: Tabela: Standardowy widok (wymiar podstawowy) -> słowo kluczowe Słowo kluczowe, po którym trafił do nas użytkownik, w tym “not provided” – czyli zaszyfrowane dane o źródle wizyty użytkowników zalogowanych do usługi Google Pozyskiwanie sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. % nowych sesji – odsetek pierwszych wizyt nowi użytkownicy – liczba nowych użytkowników w danym okresie Zachowanie współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) strony / sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron. śr. czas trwania sesji – średnia długość sesji Konwersja współczynnik konwersji e-commerce – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce transakcje – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Przeglądanie danych po różnych wymiarach podstawowych: a) Źródło – źródła, z których nastąpiły odwiedziny (wyszukiwarki, np. Google, Bing itp.). Obejmują źródła identyfikowane przez tag utm_source. b) Strona wejścia – strony, przez które użytkownicy weszli do Twojej witryny. Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne Sprawdź naszą >> OFERTĘ << IV Pozostałe przydatne raporty standardowe 1) Konwersje -> Ecommerce -> Skuteczność produktu W tym raporcie podejrzysz, który produkt przyniósł najwyższe przychody (zestawienie po nazwie produktu). Skuteczność sprzedaży Przychody z produktu – przychody ze sprzedaży poszczególnych produktów Unikalne zakupy – unikalne zakupy to łączna liczba przypadków, w których określony produkt (lub zestaw produktów) był elementem transakcji Ilość – jest to liczba jednostek sprzedanych w transakcjach e-commerce Średnia cena – średnia cena to średnia wartość przychodów na produkt Średnia ilość – średnia liczba produktów sprzedanych w każdej transakcji Kwota zwrotu kosztów produktu – łączna wartość zwrotów kosztów powiązanych z produktem Zachowanie zakupowe Współczynnik koszyka do szczegółów – dodania produktu podzielone przez wyświetlenia szczegółów produktu Współczynnik kupna do szczegółów – liczba niepowtarzalnych zakupów podzielona przez wyświetlenia stron szczegółów produktów. 2) Konwersje -> Ecommerce -> Skuteczność sprzedaży W tym raporcie sprawdzisz, który produkt przyniósł najwyższe przychody (zestawienie po identyfikatorze transakcji). Przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę Podatek – łączna kwota podatków naliczonych z tytułu transakcji e-commerce Dostawa – łączna kwota kosztów dostawy w przypadku transakcji e-commerce Kwota zwrotu kosztów – Kwota pieniężna zwrócona za transakcję Ilość – jest to liczba jednostek sprzedanych w transakcjach e-commerce 3) Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Konwersje wspomagane W tym raporcie sprawdzisz, który kanał uczestniczył w ścieżce konwersji, ale nie była to ostatnia interakcja użytkownika przed zakupem. Im więcej konwersji wspomaganych, tym większe znaczenie ma dany kanał w pośrednim wsparciu sprzedaży. Grupowanie kanałów ścieżek wielokanałowych – domyślne grupowanie kanałów w raportach ścieżek wielokanałowych Konwersje wspomagane – liczba konwersji, dla których ten kanał pojawił się na ścieżce konwersji, ale nie był on ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Wartość wspomaganych konwersji – wartość konwersji wspomaganych przez ten kanał Konwersje po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – liczba konwersji, dla których ten kanał był ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Wartość konwersji po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – wartość konwersji, dla których ten kanał był ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Konwersje wspomagane / po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – wartość bliska 0 oznacza, że dany kanał zadziałał głównie jako ostatnia interakcja prowadząca do konwersji. Wartość bliska 1 oznacza, że dany kanał zadziałał w równym stopniu jako wspomaganie co jako ostatnia interakcja prowadząca do konwersji. Im bardziej wartość przekracza 1, tym większą rolę wspomagającą odegrał ten kanał 4) Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Najważniejsze ścieżki konwersji W tym raporcie sprawdzisz, które kanały uczestniczyły w danej ścieżce konwersji (na której użytkownik zaczął, a na której sfinalizował zakup). Konwersje – liczba konwersji, które wystąpiły Wartość konwersji – wartość konwersji, które wystąpiły Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Remarketing – jak działa i dlaczego jest tak skuteczny? Google Discover – jak działa i jak tam się znaleźć? Bing Ads – jak skutecznie promować produkty eCommerce? Omnichannel – co to jest i jak wspiera sprzedaż e-commerce? Rebranding – co to jest i na czym polega ten proces? Niewidzialne konwersje po wdrożeniu Consent Management Platform? Sprawdź, co możesz z tym zrobić! Paulina Sawicka Account Manager Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ