Strona główna → Blog → Poradnik → Przydatne raporty standardowe Google Analytics Przydatne raporty standardowe Google Analytics Paulina Sawicka 31 maja, 2017 Przeczytasz w ~ 12 min. Google Analytics umożliwia analizowanie ruchu i konwersji w Twojej witrynie w wielu gotowych raportach. Poniżej przedstawiamy wybrane, które przydadzą się każdemu właścicielowi e-biznesu, ecommerce managerowi czy osobie pracującej w agencji marketingowej. Zestawiliśmy raporty między innymi dla całego ruchu w witrynie, ruchu organicznego, kampanii Adwords i konwersji wspomaganych. I Raporty dla całego ruchu w serwisie 1) Pozyskiwanie -> Cały ruch -> Kanały Standardowy widok – w tym raporcie możesz sprawdzić, jaki ruch i konwersje przynosiły poszczególne kanały sprzedaży. Wykres: domyślnie są ustawione sesje, ale możesz również porównywać dane na wykresie, np. sesje + przychody Tabela: Słowo kluczowe, po którym trafił do nas użytkownik, w tym “not provided” – czyli zaszyfrowane dane o źródle wizyty użytkowników zalogowanych do usługi Google Pozyskiwanie sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. % nowych sesji – odsetek pierwszych wizyt nowi użytkownicy – liczba nowych użytkowników w danym okresie Zachowanie współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) strony / sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron. śr. czas trwania sesji – średnia długość sesji Konwersja współczynnik konwersji e-commerce – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce transakcje – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Zakładka E-commerce: Możesz również podejrzeć szczegółowe dane ważne z punktu widzenia e-commerce. W tym celu kliknij w “E-commerce” tak jak na poniższym screenie. Słowo kluczowe – jw Sesje – jw Przychody – jw Transakcje – jw Średnia wartość zamówienia – średnia wartość transakcji Współczynnik konwersji e-commerce – jw Wartość na sesję – średnie przychody na sesję. W przypadku aplikacji mobilnych jest to średnia przychodów w ramach aplikacji. Przychody z pozyskania klientów (np. z zakupów aplikacji w witrynach takich jak Google Play) nie są uwzględniane. Źródła wizyt (kanały): Organic – bezpłatne wejścia z wyszukiwarki (wejścia organiczne) Paid Search – wejścia z Google Adwords lub innych płatnych reklam Direct – wejścia bezpośrednie na stronę Referral – wejścia ze stron odsyłających do naszej Social – wejścia z mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram etc.) Display – wejścia z reklam graficznych lub tekstowych w sieci reklamowej (nie z wyszukiwarki) Przeglądanie danych po różnych wymiarach podstawowych: a) Źródło/Medium -> kombinacja źródeł odwiedzin. Obejmują źródła i media identyfikowane przez tagi utm_source i utm_medium. b) Źródło -> c) Medium -> d) Strona wejścia -> możesz również podejrzeć dane po stronie wejścia (przy czym “/” – oznacza wejście na stronę główną) Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne Sprawdź naszą >> OFERTĘ << II Raporty standardowe kampanii Adwords 1) Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie Zakładka Podsumowanie Pozyskiwanie Kliknięcia – liczba kliknięć reklamy przez użytkowników Koszt – łączna kwota zapłacona za kliknięcia reklam CPC – koszt kliknięcia – jest średnim kosztem, jaki płacisz za kliknięcie reklam w wyszukiwarce Sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. Zachowanie Współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) Strony / Sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron Konwersje Współczynnik konwersji e-commerce – odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce Transakcje – łączna liczba ukończonych zakupów w Twojej witrynie. Przychody – Łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Zakładka E-commerce Sesje – jw. Przychody – jw. Transakcje – jw. Średnia wartość zamówienia – średnia wartość transakcji Współczynnik konwersji e-commerce – jw. Wartość na sesję – Średnie przychody na sesję. W przypadku aplikacji mobilnych jest to średnia przychodów w ramach aplikacji. Przychody z pozyskania klientów (np. z zakupów aplikacji w witrynach takich jak Google Play) nie są uwzględniane. Zakładka Kliknięcia Sesje – jw. Wyświetlenia – liczba wyświetleń reklam w sieci wyszukiwania Kliknięcia – jw. Koszt – jw. CTR – współczynnik klikalności – w AdWords to odsetek wyświetleń reklam prowadzących do kliknięcia CPC – jw. RPC – Przychody z kliknięcia – średnia wartość przychodów (ze sprzedaży w systemie e-commerce i/lub wartości celu) uzyskiwanych za każde kliknięcie jednej z Twoich reklam w sieci wyszukiwania ROAS – (zwrot z nakładów na reklamę) to iloraz wartości konwersji (na podstawie przychodów z e-commerce i/lub wartości celów) i wydatków na reklamę. Upraszczając – ROAS = Przychody / Koszt 2) Pozyskiwanie -> Adwords -> Wyszukiwane hasła W tym raporcie możesz sprawdzić, które zapytanie użytkownika wywołało wyświetlenia reklam i jak się to przełożyło na konwersję. Dane takie jak przy raporcie Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie Dane hasło może być wyszukiwane w różnych kampaniach (sieć wyszukiwania, zakupy Google), jednak we wspomnianym raporcie wszystkie statystyki są połączone i wyświetlane zbiorczo. Żeby sprawdzić z jakiego konkretnego źródła pochodzi kliknięcie należy dodać wymiar dodatkowy: Reklama -> Kampania (podobny raport można uzyskać na karcie Pozyskiwanie -> Adwords -> Kampanie + wymiar dodatkowy = Reklama -> Wyszukiwane hasło) Pamiętaj! Google Analytics ma pewne ograniczenia w przetwarzaniu danych. Przy dużych raportach (np. raporcie wyszukiwanych haseł) starając się skrócić czas analizy, wybiera sobie jakąś próbkę danych (procent) i mnoży ją odpowiednią ilość razy, w celu oszacowania przybliżonych wyników. Interpretując takie dane trzeba być bardzo uważnym i mieć na uwadze fakt, że są to wyniki szacowane. Więcej na ten temat powie Wam Google -> https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=pl 3) Pozyskiwanie -> Adwords -> Pora dnia W tym raporcie możesz sprawdzić, w jakich godzinach użytkownicy dokonali zakupu z Adwords. Możesz również analizować ich zachowanie w poszczególnych godzinach i dniach tygodniach. Ile czasu spędzają na stronie, z jaką częstotliwością dokonują konwersji oraz wiele innych czynników, które są dostępne w “wymiarach dodatkowych”. III Raporty standardowe dla ruchu organicznego 1) Pozyskiwanie -> Kampanie -> Bezpłatne słowa kluczowe Wykres: Tabela: Standardowy widok (wymiar podstawowy) -> słowo kluczowe Słowo kluczowe, po którym trafił do nas użytkownik, w tym “not provided” – czyli zaszyfrowane dane o źródle wizyty użytkowników zalogowanych do usługi Google Pozyskiwanie sesje – to grupa interakcji zachodzących w witrynie w ciągu 30 minut. Na przykład pojedyncza sesja może składać się z wielu wyświetleń ekranu lub strony, zdarzeń, interakcji społecznościowych i transakcji e-commerce. % nowych sesji – odsetek pierwszych wizyt nowi użytkownicy – liczba nowych użytkowników w danym okresie Zachowanie współczynnik odrzuceń – to procent wizyt na jednej stronie (czyli takich wizyt, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejścia) strony / sesja – to średnia liczba stron wyświetlonych podczas sesji. Uwzględnia powtórne odwiedziny poszczególnych stron. śr. czas trwania sesji – średnia długość sesji Konwersja współczynnik konwersji e-commerce – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce transakcje – to odsetek wizyt, które doprowadziły do transakcji e-commerce przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę. Przeglądanie danych po różnych wymiarach podstawowych: a) Źródło – źródła, z których nastąpiły odwiedziny (wyszukiwarki, np. Google, Bing itp.). Obejmują źródła identyfikowane przez tag utm_source. b) Strona wejścia – strony, przez które użytkownicy weszli do Twojej witryny. Wdrażamy kompleksowe rozwiązania analityczne Sprawdź naszą >> OFERTĘ << IV Pozostałe przydatne raporty standardowe 1) Konwersje -> Ecommerce -> Skuteczność produktu W tym raporcie podejrzysz, który produkt przyniósł najwyższe przychody (zestawienie po nazwie produktu). Skuteczność sprzedaży Przychody z produktu – przychody ze sprzedaży poszczególnych produktów Unikalne zakupy – unikalne zakupy to łączna liczba przypadków, w których określony produkt (lub zestaw produktów) był elementem transakcji Ilość – jest to liczba jednostek sprzedanych w transakcjach e-commerce Średnia cena – średnia cena to średnia wartość przychodów na produkt Średnia ilość – średnia liczba produktów sprzedanych w każdej transakcji Kwota zwrotu kosztów produktu – łączna wartość zwrotów kosztów powiązanych z produktem Zachowanie zakupowe Współczynnik koszyka do szczegółów – dodania produktu podzielone przez wyświetlenia szczegółów produktu Współczynnik kupna do szczegółów – liczba niepowtarzalnych zakupów podzielona przez wyświetlenia stron szczegółów produktów. 2) Konwersje -> Ecommerce -> Skuteczność sprzedaży W tym raporcie sprawdzisz, który produkt przyniósł najwyższe przychody (zestawienie po identyfikatorze transakcji). Przychody – łączne przychody z handlu internetowego lub przychody w ramach aplikacji. W zależności od sposobu wdrożenia mogą one obejmować także podatek i dostawę Podatek – łączna kwota podatków naliczonych z tytułu transakcji e-commerce Dostawa – łączna kwota kosztów dostawy w przypadku transakcji e-commerce Kwota zwrotu kosztów – Kwota pieniężna zwrócona za transakcję Ilość – jest to liczba jednostek sprzedanych w transakcjach e-commerce 3) Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Konwersje wspomagane W tym raporcie sprawdzisz, który kanał uczestniczył w ścieżce konwersji, ale nie była to ostatnia interakcja użytkownika przed zakupem. Im więcej konwersji wspomaganych, tym większe znaczenie ma dany kanał w pośrednim wsparciu sprzedaży. Grupowanie kanałów ścieżek wielokanałowych – domyślne grupowanie kanałów w raportach ścieżek wielokanałowych Konwersje wspomagane – liczba konwersji, dla których ten kanał pojawił się na ścieżce konwersji, ale nie był on ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Wartość wspomaganych konwersji – wartość konwersji wspomaganych przez ten kanał Konwersje po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – liczba konwersji, dla których ten kanał był ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Wartość konwersji po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – wartość konwersji, dla których ten kanał był ostateczną interakcją prowadzącą do konwersji Konwersje wspomagane / po ostatnim kliknięciu lub bezpośrednie – wartość bliska 0 oznacza, że dany kanał zadziałał głównie jako ostatnia interakcja prowadząca do konwersji. Wartość bliska 1 oznacza, że dany kanał zadziałał w równym stopniu jako wspomaganie co jako ostatnia interakcja prowadząca do konwersji. Im bardziej wartość przekracza 1, tym większą rolę wspomagającą odegrał ten kanał 4) Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Najważniejsze ścieżki konwersji W tym raporcie sprawdzisz, które kanały uczestniczyły w danej ścieżce konwersji (na której użytkownik zaczął, a na której sfinalizował zakup). Konwersje – liczba konwersji, które wystąpiły Wartość konwersji – wartość konwersji, które wystąpiły Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 3 – budowa kart produktowych Archetypy marki – definicja i znaczenie w brandingu Analiza SWOT – mocne i słabe strony przedsiębiorstwa Feedback — co to jest i jak zbierać go od klientów Kaizen: co to jest? O japońskiej koncepcji ciągłego doskonalenia się słów kilka Narzędzia marketingowe, które warto stosować Paulina Sawicka Account Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Komentarze Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ