Strona główna → Blog → Poradnik → Wypełnienie briefu do kampanii Adwords Wypełnienie briefu do kampanii Adwords Paulina Sawicka 22 kwietnia, 2016 Przeczytasz w ~ 4 min. Na starcie współpracy w zakresie kampanii Google Adwords, zostaniesz poproszony o wypełnienie briefu, który pomoże lepiej skonfigurować/zaplanować kampanię. Odpowiedzi z briefa ułatwią przygotowanie strategii działań oraz dostosowanie kampanii do Twoich oczekiwań. Poniżej przykładowy brief kampanii Google Adwords: Ramy kampanii Okres trwania kampanii Wskaż okres w jakim chcesz, aby kampania pracowała, np. 6 miesięcy (marzec-sierpień). Czy to jest jednorazowa kampania na wypromowanie danego produktu/usługi/akcji? Czy chodzi raczej o długofalową współpracę w zakresie całego asortymentu? Możesz wskazać również sezonowość swojego biznesu. Budżet miesięczny na kliknięcia Orientacyjne założenia budżetowania w kolejnych miesiącach kampanii lub innych odcinkach czasu, zależnie od przyjętego okresu trwania kampanii i podziału na etapy. Lokalizacja do kierowania reklam Określ obszary geograficzne dla wyświetlania reklam użytkownikom. Jeżeli lokalizacje będą zróżnicowane, wyszczególnij je dla konkretnych kampanii. Języki dla przekazów reklamowych Wskaż, jeżeli inne niż wynikające ze wskazanych lokalizacji. Na jakie urządzenia kierować reklamy Wybierz urządzenia do kierowania reklam spośród dostępnych: komputery i tablety, mobile, wszystkie. Pamiętaj, że na chwilę obecną dostosowanie kierowania na tablety jest możliwe tylko wspólnie z komputerami. Na jaką sieć reklama Zaznacz jedną z trzech opcji: sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google sieć reklamowa – inne strony (GDN czyli część sieci Google – wszystkie witryny i miejsca, gdzie mogą być wyświetlane reklamy Adwords) obie w/w sieci Jeżeli masz bardziej szczegółowe wytyczne do przekazania w tym zakresie, uwzględnij je w uwagach końcowych. W jakich dniach i godzinach wyświetlać reklamy Domyślnie 24/7 – rekomendowane, można wskazać dni/godziny do uwzględnienia lub wykluczenia w emisji reklam. Szczegółowe informacje dot. strony, produktów, celu kampanii Wyróżniki oferty, witryny Wskaż, co Cię wyróżnia na tle konkurencji. Informacje z tej sekcji są wykorzystywane przy kreacji przekazów reklamowych, np. darmowa dostawa, niskie ceny, gratisy, usługi dodatkowe, specyficzne dla Twojej firmy / witryny internetowej. Najważniejsze produkty / usługi / kategorie / części witryny do uwzględnienia w kampanii Informacje z tej części pomogą w ustaleniu, które części oferty uwzględnić w konfiguracji kampanii oraz określić priorytety w zakresie dostosowania stawek i optymalizacji. Najsłabsze produkty / usługi / kategorie / części witryny do pominięcia w kampanii Analogicznie do powyższego – wskaż, które które części oferty / witryny pominąć w kampanii reklamowej. Grupa docelowa (wiek, płeć, zawód, zainteresowania itd) Wskaż, jeżeli dysponujesz badaniami lub wytycznymi w zakresie grupy docelowej. Przydatne m.in w doborze metod kierowania w sieci reklamowej, na etapie konfiguracji zestawiane np. z katalogiem tematów lub zainteresowań użytkowników od Google. Pomiar celów kampanii, wskaźniki sukcesu, uwagi – proszę wypełnić jedynie pytania odnoszące się do wybranych celów kampanii. W miarę możliwości proszę podać orientacyjne wskaźniki. E-commerce W przypadku kampanii e-commerce jako KPI, czyli wskaźnik oceny efektywności kampanii, przyjmuje się najczęściej jeden z poniższych (wraz z indywidualnym dobraniem wartości wskaźnika): np. koszt transakcji <=25 zł udział kosztu w przychodach <=20 złROI >=500% ; ROAS >= 600%koszt pozyskania transakcji = 40 złśredni koszyk = 200 zł Realizowanie celów w witrynie Zaproponuj inne cele konwersji do konfiguracji, analizy i optymalizacji kampanii pod ich kątem: Np. rejestracja w witrynie,uzupełnienie formularza kontaktowego,zapisanie się na newsletter itd. Odwiedziny, kliknięcia W przypadku kampanii nastawionych bardziej na pozyskanie użytkowników, określonego poziomu ruchu w witrynie wskaźnikami sukcesu mogą być także np. 50 000 odwiedzin / msc, koszt kliknięcia CPC <= 0,25 zł Kompleksowe kampanie Google Ads Sprawdź naszą >> OFERTĘ << Link do briefu Sempai: https://sempai.pl/adwords_brief Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Jak nie tracić konwersji na stronie internetowej? Poradnik CRO część 3 – budowa kart produktowych Archetypy marki – definicja i znaczenie w brandingu Analiza SWOT – mocne i słabe strony przedsiębiorstwa Feedback — co to jest i jak zbierać go od klientów Kaizen: co to jest? O japońskiej koncepcji ciągłego doskonalenia się słów kilka Narzędzia marketingowe, które warto stosować Paulina Sawicka Account Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ