#growUp!

Zaznacz stronę

SEO eCommerce

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to sukces – ale my celujemy jeszcze wyżej.

W ramach SEO oferujemy szereg działań, które wpływają na optymalizację i pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Dzięki kompleksowemu oraz indywidualnemu podejściu do klienta, każdego roku zdobywamy prestiżowe nagrody – zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Sprawdź naszą ofertę i dołącz do grona zadowolonych klientów.

    Pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego – jak możemy Ci pomóc?

    Możesz pracować nad SEO samodzielnie, ale… my prawdopodobnie zrobimy to lepiej.
    W pełni wykorzystamy potencjał Twojego sklepu oraz pozyskamy więcej ruchu i sprzedaży z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zaprojektujemy strategię budowania widoczności w wyszukiwarce specjalnie pod Twoje potrzeby, dzięki czemu osiągniesz wysokie ROI.

    W naszych działaniach uwzględniamy m.in.:

    • trendy,
    • potrzeby użytkowników,
    • możliwości wyszukiwarek i ich kierunek rozwoju,
    • rzeczywiste dane.

    Do analizy i przygotowania strategii SEO dla naszych klientów wykorzystujemy Big Data, czyli ogromne zbiory danych dotyczące poszczególnych serwisów w wyszukiwarce, ich widoczności, optymalizacji on-site, słów kluczowych czy pozyskanych linków. Bazujemy na danych, w związku z czym możemy podejmować lepsze decyzje i budować strategię pozwalającą wyprzedzić konkurencję. 

    SKONDENSOWANE DZIAŁANIA SEO DLA E-COMMERCE

    Systematycznie rozbudowujemy Twój sklep internetowy oraz go optymalizujemy, uwzględniając przy tym tysiące fraz.

    W skład naszych działań wchodzi:

    Optymalizacja on-site: Techniczne SEO dla sklepu internetowego

    • W ramach pierwszego miesiąca działań z nowym projektem przeprowadzamy kompleksowy audyt SEO.

    • Wykonujemy optymalizację tzw. „crawl budżetu” – aby mieć pewność, że boty Google odwiedzają i indeksują tylko podstrony wartościowe dla Twoich potencjalnych klientów i wyszukiwarki.

    User experience / SXO

    Dzięki temu, co robimy, Twoja marka zostanie lepiej zapamiętana przez potencjalnych klientów.

    • Dobieramy słowa kluczowe zgodne z intencją wyszukiwań – użytkownicy wpisujący zbliżone frazy w wyszukiwarce mogą oczekiwać różnego rodzaju/typu wyników wyszukiwania.

    • Dbamy o to, żeby użytkownicy trafiali na najbardziej odpowiadającą ich intencjom podstronę na Twoim sklepie.

    Content Efektywnościowy

    Content efektywnościowy to treści nastawione na konkretny efekt, a dokładniej – na realizację celów klienta. Jest to przede wszystkim poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania.

    Tworzymy:

    • opisy kategorii, produktów, usług,
    • artykuły poradnikowe, eksperckie i informacyjne (w ramach bloga firmowego),
    • artykuły sponsorowane (treści pod publikacje zewnętrzne),
    • recykling treści, czyli optymalizacja istniejących opisów, artykułów itd.

    Link building

    • Dbamy o to, aby zdobywane przez nas linki były dostępne dla wyszukiwarki oraz nawiązywały tematycznie do Twojego sklepu internetowego.
    • Opieramy proces link buildingu o aktualne dane.

    Analizy i raporty SEO

    Naszą największą miłością są dane, dlatego analizujemy i monitorujemy najświeższe aktualizacje w wyszukiwarce oraz śledzimy efekty prowadzonych przez nas działań.

    • Przeprowadzimy analizę zmian w algorytmie wyszukiwarki (direct answers).
    • Dokładnie przeanalizujemy trendy i najciekawsze tematy w Twojej branży.
    • Będziemy cyklicznie monitorować działania Twojej konkurencji.

    PROPONOWANE ROZWIĄZANIA

    Pierwszy miesiąc: Audyt SEO i analizy techniczne

    Audyt i analizy techniczne pozwalają zdiagnozować błędy i problemy witryny pod kątem SEO. Sformułowanie i implementacja wytycznych są kluczowe dla powodzenia dalszych, regularnych działań.

    DZIAŁANIA
    AUDYT TECHNICZNY SEO
    CRAWL WITRYNY I EKSPORTY DANYCH
    ANALIZA POPRAWNOŚCI SŁÓW KLUCZOWYCH
    ANALIZA LOGÓW SERWERA
    ANALIZA POPRAWNOŚCI IMPLEMENTACJI GOOGLE ANALYTICS
    KONSULTACJE i WERYFIKACJA WDROŻENIA

    Kolejne miesiące: Abonament miesięczny

    DZIAŁANIA
    OBSŁUGA SEO
    ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH
    WERYFIKACJA PROFILU LINKÓW
    MONITORING POZYCJI SŁÓW KLUCZOWYCH
    OPTYMALIZACJA WYBRANYCH PODSTRON
    ANALIZA DANYCH SEARCH CONSOLE
    PUBLIKACJE TREŚCI W PANELU CMS
    OCENA I WERYFIKACJA STRATEGII SEO/CM
    RAPORTOWANIE DZIAŁAŃ I ZARZĄDZANIE PROJEKTEM
    LINK BUILDING
    ANALIZA MIEJSC POD PUBLIKACJE LINKÓW
    TWORZENIE TREŚCI NA POTRZEBY LB
    PUBLIKACJA LINKÓW
    INDEKSACJA LINKÓW
    CONTENT EFEKTYWNOŚCIOWY
    OPISY KATEGORII
    OPISY PRODUKTÓW
    WPISY BLOGOWE
    OPRACOWANIE NOWYCH
    CONTENT MARKETING ZEWNĘTRZNY
    OPRACOWANIE STRATEGII PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW
    BUDŻET NA MEDIA
    TREŚCI NA POTRZEBY PUBLIKACJI
    OBSŁUGA KAMPANII I KONTAKT Z WYDAWCAMI

    Dlaczego Sempai?

    • Jesteśmy niepoprawnymi romantykami – kochamy dane i wszystko, co z nimi związane.
    • Nie ma tu krzty przesady: mamy ogromną wiedzę popartą doświadczeniem. Od ponad 16 lat pomagamy e-biznesom w generowaniu sprzedaży z internetu.
    • Średni staż pracy specjalisty w Sempai wynosi 4,3 roku. Nie musimy Ci mówić, że to sporo!
    • Nasze kampanie SEO regularnie dostają nominacje do finałów konkursów branżowych na poziomie europejskim i ogólnopolskim.
    • Jesteśmy transparentni i przejrzyści – wszystkie podejmowane przez nas działania trafiają do przygotowywanych przez nas cyklicznie raportów. Możesz do nich zajrzeć w dowolnym momencie współpracy.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Tym, co sprawdza się w życiu, jest rachunek prawdopodobieństwa. Dajmy na to – randkowanie. Im częściej próbujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że znajdziesz swoją drugą połowę. Podobnie, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu w internecie. Jeżeli będziesz pojawiać się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce, Twoją witrynę zacznie odwiedzać coraz więcej użytkowników. Dowiedz się, na czym dokładnie to polega i jak możemy Ci w tym pomóc.

    Polacy robią zakupy przez internet. I to jak!

    Według danych Statcounter GlobalStats z wyszukiwarki Google korzysta niemal 96% mieszkańców naszego kraju. Z kolei jak wynika z raportu „Polacy na e-zakupach 2021” opublikowanego przez Santander Consumer Bank, aż 80% internautów kupiło produkt przez internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
    Badanie przeprowadzone przez firmę Klarna mówi nam zaś, że w 2022 roku aż 45% użytkowników będzie robiło zakupy przez internet częściej, niż stacjonarnie! To oznacza, że w Polsce rynek e-commerce rozwija się hiper dynamicznie. Wyprzedzamy Amerykanów (42%), Holendrów (37%), Finów (35%) i Norwegów (34%).

    Jak widać, potencjał rynku e-commerce jest ogromny! Wymienione wartości z roku na rok na pewno będą rosły. Jednocześnie oznacza to, że wzrosty zaliczać będzie także Twoja konkurencja. Rozpoczął się więc wyścig o klienta. I to nie sprint, a maraton. Dodatkowo z przeszkodami! Jeżeli chcesz uzyskiwać dobre wyniki sprzedaży i zdobywać pierwsze miejsca, musisz sięgnąć po tajną, arcyskuteczną broń – pozycjonowanie sklepu internetowego. Chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu sklepów oraz zastanawiasz się, co mogą zrobić dla Ciebie specjaliści Sempai? Czytaj dalej!

    Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

    No dobra, ale czym w zasadzie jest to pozycjonowanie sklepu internetowego?
    Pozycjonowanie sklepu – w dużym skrócie – tłumaczymy jako dostosowanie witryny do wymagań wyszukiwarki Google. To działanie z zakresu SEO, czyli Search Engine Optimization, szeregu połączonych ze sobą procesów mających na celu zoptymalizowanie serwisu pod silnik (engine) wyszukiwarki. Jeśli prace nad SEO zostaną poprowadzone z głową oraz z wykorzystaniem aktualnej wiedzy, ruch organiczny w Twojej witrynie będzie systematycznie rósł. Zapewni Ci to wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w sieci Google.

    Etapy pozycjonowania sklepów

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces składający się z kilku etapów. Nie warto przeskakiwać po kilka stopni naraz, tylko krok po kroku, cierpliwie optymalizować witrynę.

    Audyt SEO

    Bez audytu nie ma sensu rozpoczynać żadnych działań z zakresu SEO. To tak, jakbyśmy zdecydowali się na regularną suplementację danym specyfikiem bez uprzedniego przeprowadzenia badań. Jest duża szansa, że przyjmowanie cynku, potasu czy magnezu nam pomoże, jednak równie dobrze może nam zaszkodzić!
    Przed pozycjonowaniem sklepu internetowego musisz wiedzieć, jakiego zakresu prac potrzebujesz. Audyt SEO to kompleksowe badanie strony internetowej, które wskaże Ci pola do poprawy. Co nie gra w Twojej witrynie? Jakie elementy wymagają zoptymalizowania? Dlaczego strona ma tak duży współczynnik odrzuceń?

    Co ważne, audyt należy przeprowadzić nie tylko przed pozycjonowaniem sklepu, ale także:

    • zaraz po stworzeniu strony,
    • w momencie, gdy zauważysz spadek ruchu organicznego,
    • oraz wtedy, gdy chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna nadal spełnia wymagania wyszukiwarki Google.

    Optymalizacja techniczna

    Od teorii przechodzimy do praktyki. Na tym etapie zaczynają się już „konkretne” prace na SEO sklepu internetowego. Specjaliści SEO planują i wdrażają działania, których nadrzędnym celem jest usprawnienie serwisu, tak aby był zgodny z wymaganiami Google.

    W ramach pozycjonowania sklepu internetowego poprawiane są takie elementy jak:

    • dobór słów kluczowych,
    • czas ładowania witryny,
    • grafiki,
    • przekierowania,
    • linkowanie wewnętrzne,
    • jakość treści,
    • przyjazność witryny dla użytkownika itd.

    Dzięki ich udoskonaleniu i naprawieniu błędów Twoja witryna będzie piąć się w górę w rankingu Google.

    SEO copywriting

    Jak pozycjonować sklep internetowy? Niezbędne są tu również działania z zakresu SEO copywritingu. Jak wykazały badania Nielson Norman Group, aż 20% użytkowników rezygnuje z zakupu i opuszcza witrynę, jeżeli nie znajdzie na niej wyczerpujących informacji o produkcie. Nie lekceważ więc mocy opisów produktowych i kategorii w swoim sklepie internetowym!
    W Sempai tworzymy opisy, które sprzedają. Szczegółowo przedstawimy Twoje produkty, zastosujemy język korzyści i jednocześnie subtelnie zachęcimy Twojego klienta do zakupu – to zwiększa szansę, że kliknie ikonkę „kupuję”, a następnie „płacę”.

    Content Marketing

    Opisy produktów i kategorii, przydatne, przyciągające, a do tego odpowiednio zoptymalizowane pod SEO, na pewno pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie sklepu internetowego. To jednak tylko ułamek tego, co można (i trzeba!) zrobić na stronie, jeśli chodzi o treści.
    I oto wchodzi on, cały w słowach kluczowych: content marketing! W Sempai sprawdzamy się w contencie efektywnościowych, treściach, które realizują cele klienta, tzn. dają niezbędne informacje, skupiają uwagę użytkownika, sprzedają i które jednocześnie są w stanie wwindować sklep internetowy na wyższe pozycje w Google.

    Oprócz wymienionych już opisów są to przede wszystkim inne treści on-site, w tym blog firmowy, dzięki któremu będziesz systematycznie budować dany wizerunek marki i zdobywać zaufanie odbiorców.

    Treści umieszczone w Twojej witrynie powinny:

    • zawierać odpowiednią liczbę kluczowych fraz,
    • być atrakcyjne dla użytkownika oraz dawać mu informacje, których szuka,
    • odpowiadać zawartości witryny,
    • wyczerpywać temat,
    • być aktualne.

    Oprócz contentu na Twojej stronie internetowej ogromną rolę odgrywają treści off-site. Są to przede wszystkim artykuły sponsorowane, które zwiększą rozpoznawalność Twojej marki i dostarczą cenny link prowadzący do witryny.

    Link building

    Wspomniany link jest traktowany przez algorytm Google jako „plusik” i rekomendację. Jeśli do strony prowadzi odnośnik z serwisu o wysokim autorytecie, Google również ją zaczyna traktować jako atrakcyjną.
    W Sempai podpowiemy Ci, co jeszcze możesz zrobić oprócz współpracy z tematycznymi portalami. Działania pozwalające na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych z zakresu link buildingu to także publikowanie opinii o produktach przez klientów na zewnętrznych serwisach oraz budowanie własnego zaplecza SEO.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych – najważniejsze pytania i odpowiedzi

    Wiesz już, na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych i jak mogą Ci w tym pomóc specjaliści Sempai. Możliwe jednak, że masz jeszcze drobne wątpliwości. Poniżej odnosimy się do najczęstszych pytań zadawanych nam przez właścicieli sklepów.

    Kiedy rozpocząć pozycjonowanie sklepu?

    Tak naprawdę nie ma złego momentu na rozpoczęcie prac związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego. Na pewno warto to zrobić zaraz po uruchomieniu witryny. Na tym etapie najłatwiej wyłapać i skorygować błędy oraz polepszyć skuteczność serwisu.
    Wykonanie audytu i pozycjonowanie należy zaplanować również w sytuacji, gdy zauważymy spadek ruchu organicznego. Poza tym możesz zacząć zawsze wtedy, gdy po prostu chcesz osiągać coraz wyższe pozycje w Google.

    Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania sklepu

    Możliwe, że oczekujesz innej odpowiedzi, ale prawdziwa brzmi: to zależy. O efektywności pozycjonowania sklepu decyduje kilka czynników. Są to przede wszystkim:

    Aktualna widoczność witryny – specjalista ds. SEO wszelkie prace zaczyna od wykonania audytu. Analizuje m.in. obecny stan kluczowych wskaźników dotyczących pozycji witryny. Jeśli są słabe, prace startują z niższego pułapu, a zajęcie dobrego miejsca w wyszukiwarce potrwa dłużej.
    Budżet przeznaczony na działania – większy budżet siłą rzeczy pozwala na zintensyfikowanie prac lub ich szerszy zakres.
    Historia domeny – to, że domena ma już kilka lat, niekoniecznie przemawia na jej korzyść. Jeżeli ta przeszłość jest burzliwa i przykładowo witryna otrzymała kiedyś karę od Google, trudniej jej będzie na nowo „przekonać do siebie” wyszukiwarkę i osiągnąć dobre pozycje.
    Zasięg pozycjonowania – zazwyczaj na szybsze rezultaty można liczyć w przypadku lokalnego pozycjonowania sklepu internetowego, z uwagi na mniejszą konkurencję.
    Branża – podobnie w przypadku branży. Dobre efekty możesz wypracować szybciej, jeśli działasz w niszowej tematyce, w której nie masz zbyt wielu konkurentów.
    Doświadczenie agencji SEO – ten czynnik również ma ogromne znaczenie dla powodzenia całego procesu. Działania nie mogą być rutynowe. Ponadto specjalista musi nieustannie aktualizować swoją wiedzę, śledzić zmiany algorytmu Google, monitorować działania konkurencji itp.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

    Tu także jedyną prawidłową odpowiedzią jest: „to zależy”. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależy od wielu czynników, jak aktualna pozycja witryny czy niezbędny zakres prac. Pamiętaj jednak, że działania możesz zacząć nawet ze stosunkowo niewielkim budżetem.

    Czy każdy sklep nadaje się do pozycjonowania?

    Niestety, nie każdy sklep internetowy nadaje się do pozycjonowania. Jeżeli witryna zawiera masę błędów, jest nieprzyjazna, nieczytelna i nieintuicyjna w obsłudze, długo się ładuje, to przed rozpoczęciem prac należy ją poprawić. Lub zbudować nową stronę od podstaw, ponieważ naprawianie błędów może być znacznie bardziej czasochłonne i pożerać więcej środków.

    Co się stanie, gdy przestaniemy pozycjonować sklep?

    SEO sklepu internetowego to nie to samo, co płatne kampanie typu Google Ads. Nawet jeżeli przestaniesz pozycjonować witrynę, nie znikniesz automatycznie z wysokich wyników wyszukiwania. Jednak prędzej czy później Cię to czeka. To tak jakby nagle przestać pisać do dziewczyny lub chłopaka. Początkowo druga strona będzie tęsknić za naszymi wiadomościami, ale jeśli urwiemy kontakt, tę relację możemy spisać na straty…