Strona główna → Blog → Google Ads → Zbliża się Black Friday! Zapoznaj się z checklistą Google Ads last minute Zbliża się Black Friday! Zapoznaj się z checklistą Google Ads last minute Krzysztof Janosiewicz 6 listopada, 2019 Przeczytasz w ~ 6 min. Black Friday w tym roku ma miejsce 29 listopada. Jest to jedno z największych “świąt” właścicieli biznesów, i tych małych, i tych bardzo dużych. Zarówno tych prowadzących sklepy stacjonarne, jak i tych e-commerce’owych. W tym dniu kupujący mogą nabyć swoje upatrzone produkty w wyjątkowo niskich cenach. Sprzedający natomiast mają możliwość wyprzedania zalegającego w magazynie asortymentu i poczuć wyjątkowo duży przypływ gotówki na swoich kontach 😉 Jeśli prowadzisz swój biznes i masz do zaoferowania atrakcyjne promocje w tym dniu, powinieneś zacząć przygotowywać się na Black Friday jak najszybciej, a najlepiej… już dziś. Zapoznaj się z naszą checklistą last minute i dowiedz się, jak przygotować kampanię Google Ads. PROTIP #1 UŁATW UŻYTKOWNIKOWI ZNALEZIENIE PRODUKTU Wybierz produkty, które chcesz “wystawić” na Black Friday i przygotuj dla nich jedną lub kilka dedykowanych stron docelowych, na które planujesz kierować swoje reklamy. Poszczególne strony mogą zawierać produkty przecenione o ten sam procent (czyli na jednym landing page’u znajdzie się asortyment przeceniony o 20%) lub też możesz je posegregować kategoriami tak, aby osoba szukająca promocji na konkretny produkt, znalazła go jak najszybciej. Jeżeli użytkownik będzie musiał przechodzić przez kilkanaście stron, zanim znajdzie towar dla siebie, może zrezygnować z zakupu. Sytuacje tego typu finalnie mogą znacznie obniżyć współczynnik konwersji, co za tym idzie – spadek potencjalnej liczby zamówień. PROTIP #2 ZWIĘKSZ STAWKI CPC Na najważniejszych dla Ciebie kampaniach zwiększ stawki CPC – kosztu kliknięcia. Twoja konkurencja na pewno będzie działać o wiele mocniej niż dotychczas, dlatego zawalcz o jak największy udział w wyświetleniach i najwyższe pozycje reklam w wynikach wyszukiwania. ps. Nasza praktyka pokazuje, że najbezpieczniej zwiększyć stawki CPC o minimum 30%. Jeśli korzystasz z automatycznych strategii ustalania stawek, możesz wykorzystać jedną z nowości od Google – korekty sezonowe, o której pisaliśmy tutaj. Korekty sezonowe są przeznaczone właśnie na tego typu okazje. Ich zadaniem jest przystosowanie kampanii na te okresy w roku, w których nasze kampanie generują znacznie większy ruch niż zazwyczaj. Wykorzystując je, dasz bodziec systemowi do mocniejszego działania. Należy jednak pamiętać, że korekty nie biorą pod uwagę akcji dłuższych niż 14 dni. Źródło: Support Google PROTIP #3 SPROWADŹ NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW NA STRONĘ Przeznacz dodatkowe środki na kampanie skierowane do użytkowników, którzy jeszcze nie byli na Twojej stronie. Postaraj się minimum 2 tygodnie przed Black Friday uruchomić kampanie generyczne (zasięgowe). Dzięki zebraniu nowym użytkowników na listy remarketingowe, będziesz mógł trafiać do szerszej grupy odbiorców i powiadomić ich o promocji za pomocą spersonalizowanych przekazów. Bez wątpienia osoby, które są “na bieżąco” z Twoją ofertą, będą bardziej skłonne do dokonania transakcji w Twoim sklepie. Lejek sprzedażowy Kampaniami generycznymi, które są ulokowane najwyżej na lejku sprzedażowym, są m.in.: kampanie w sieci wyszukiwania na bardzo ogólne słowa kluczowe, kampanie produktowe wyświetlane na bardzo ogólne frazy, kampanie displayowe, wykorzystujące kierowanie kontekstowe, behawioralne lub niestandardowe, kampanie wideo. PROTIP #4 DOTRZYJ DO KLIENTÓW Z DEDYKOWANYM PRZEKAZEM Za pośrednictwem danych z panelu sklepu (adresów e-mail), a także przy pomocy zebranych wcześniej list remarketingowych, możesz dotrzeć do Twoich obecnych Klientów z dedykowanym komunikatem. Warto w tym dniu przygotować dla nich specjalny upust, który będą mogli aktywować kodem wysłanym do nich w przekazie tekstowym lub umieszczonym na obrazie w kampanii remarketingowej, kampanii GSP (Gmail Sponsored Promotions – kampanią kierowaną na skrzynkę Gmail) lub przy pomocy kampanii GDN z kierowaniem Customer Match (z wykorzystaniem wspomnianych adresów e-mail). Przykładowa reklama GSP Dzięki temu poczują się wyjątkowo i możliwe, że dokonają kolejnej transakcji. PROTIP #5 NIE ZAPOMNIJ O NOWYCH PRZEKAZACH I ROZSZERZENIACH REKLAM Odpowiednio wcześniej zadbaj o przygotowanie nowych przekazów reklamowych i rozszerzeń reklam (cen, promocji czy linków do podstron). Pamiętaj, że rozszerzenia reklam zwiększają widoczność Twojej reklamy i pozwalają kierować użytkownika na więcej niż jedną stronę docelową: Przykładowe rozszerzenia linków do podstron Oznacza to, że we wszystkich wybranych przez Ciebie kampaniach mogą wyświetlić się dodatkowe informacje o dostępnych promocjach, co zwiększa szansę na to, że potencjalny Klient trafi w odpowiednie miejsce w Twojej witrynie. Przykładowe rozszerzenia reklam na Black Friday Nowe reklamy potrzebują jednak czasu, aby system mógł je zatwierdzić. Niekiedy proces ten jest wydłużony, więc im wcześniej prześlesz reklamy do sprawdzenia, tym większe prawdopodobieństwo, że wszystko będzie gotowe na czas. Start nowych reklam możesz zaplanować manualnie lub ustawić regułę automatyczną, która zadba o to, aby kampania aktywowała się w odpowiednim momencie, np. w Czarny piątek o 4 nad ranem :). Ustawienie przykładowej reguły automatycznej PROTIP #6 WYKORZYSTAJ SALE_PRICE Postaraj się wykorzystać atrybut sale_price w feedzie produktowym. Dzięki niemu w czasie promocji cena promocyjna będzie wyświetlana w reklamach jako aktualna cena. Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wpisywanie kodu rabatowego przez użytkownika w trakcie finalizacji zakupu. Wykorzystując sale_price będziesz mógł: wyświetlić w wynikach wyszukiwania kampanii produktowych informację, że poszczególne produkty są tańsze np. o 33% niż w ostatnim czasie: Przykład 2 informacja ta także może pojawić się w reklamach remarketingu dynamicznego, w postaci napisu/plakietki (np.“obniżka cen”) na samym zdjęciu produktu: PROTIP #7 PRZYGOTUJ SIĘ NA ZNACZNY WZROST RUCHU Pamiętaj o zwiększeniu budżetów dziennych. W ten dzień możesz odczuć nawet kilkukrotny wzrost ruchu, co przełoży się również na zwiększenie kosztów Twoich kampanii. Przykładowy wzrost kliknięć w Czarny piątek 2018 r Nie chcesz przecież, żeby Twoje reklamy przestały wyświetlać się w połowie dnia? Na jednym z obsługiwanych przez nas kont w poprzednim roku, dzięki odpowiedniej optymalizacji i przygotowaniu się do tego wyjątkowego dnia, udało się osiągnąć fantastyczne wzrosty: Koszty w tygodniu obejmującym Black Friday w porównaniu do kosztów z tygodnia poprzedniego wzrosły o 176%. Przychody w tym samym czasie osiągnęły rekordowy pułap i urosły o ~570%. Wniosek jest prosty – jeśli planujesz wziąć udział w promocji, daj znać o tym osobie zarządzającej Twoimi kampaniami jak najwcześniej to możliwe. Zastosuj się do powyższej checklisty, a to pozwoli Ci na maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego drzemiącego w Black Friday! Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Co Nowego w Google Ads? Analizujemy Google Agency Kickoff! Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? Krzysztof Janosiewicz Head of Marketplace & Paid Ads Kategorie Analityka WebowaContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ