Kampanie świąteczne. Sprawdź, czy korzystasz ze 100% możliwości Google Ads!

Krzysztof Janosiewicz
21 listopada, 2020
Przeczytasz w ~ 7 min.
kampanie na black friday google ads

Przed nami ultra gorący sezon dla sklepów internetowych. Coraz dłuższe, zimowe wieczory, coroczne: Black Friday, Cyber Monday oraz cały okres przedświąteczny wpływają na duży wzrost popytu na niemal wszystkie produkty dostępne na rynku, a to z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu w serwisie oraz… zysków.

Przeczytaj nasz najnowszy wpis i dowiedz się, czy Ty i Twój biznes jesteście gotowi na ten trwający już szał zakupowy i czy wykorzystujesz 100% możliwości, które oferuje Ci na ten czas Google Ads!

Protipy Google Ads do wdrożenia w okresie świątecznym

Przemyśl zmianę strategii ustalania stawek

Jeżeli Twoje kampanie performance Google Ads w dalszym ciągu działają w oparciu o manualne lub półautomatyczne strategie ustalania stawek, to idealny moment na ich zmianę lub chociaż stworzenie duplikatów kampanii w oparciu o bardziej rozwojowe z punktu widzenia skalowania kampanii strategie.

Rekomendujemy tutaj zwłaszcza Docelowe CPA i docelowy ROAS, które są najbardziej nastawione na efektywność.

Dzięki nim Twoje kampanie będą mogły m.in.:

  • znaleźć dodatkowe konwersje przy ustalonym koszcie pozyskania lub też zmaksymalizować zwrot z inwestycji i tym samym ustabilizować ich działanie;
  • dzięki milionom sygnałów, które otrzymują za pośrednictwem systemów uczących się, będą gotowe na nagłe skoki ruchu;
  • lepiej dopasować stawki;
  • przede wszystkim docierać mocniej do użytkowników, u których prawdopodobieństwo realizacji konwersji będzie najwyższe.
automatyczne strategie ustalania stawek Google Ads
Porównanie strategii docelowego ROAS i docelowego CPA

Jeśli chodzi o dobór odpowiedniej strategii dla danej kampanii, więcej informacji znajdziesz w innym naszym artykule:
https://sempai.pl/blog/smart-bidding-smart-shopping-tips-tricks/

Upewnij się, że Twój remarketing dynamiczny działa poprawnie

Wykorzystując jedynie remarketing statyczny, bardzo zaniedbujesz ostatni etap lejka sprzedażowego. Dlaczego?

Po pierwsze – ograniczasz swój zasięg. W ramach remarketingu dynamicznego masz do dyspozycji więcej miejsc, w których wyświetlają się reklamy. Poza tym masz mniejszą możliwość personalizacji przekazów reklamowych ze względu na brak powiązania z feedem produktowym.

Co ważne – dzięki temu, że wyświetlisz dokładnie ten sam produkt osobie, która wcześniej dodała go do koszyka, nie kończąc zakupu – znacznie zwiększysz liczbę i współczynnik konwersji.

Wykorzystaj potencjał kampanii produktowych

Jeśli jeszcze nie korzystasz z dodatkowych porównywarek cen (CSS), to najlepszy czas, aby je wdrożyć w swoich działaniach. Kampanie PLA w oparciu o CSS inny niż Google Shopping pozwalają m.in.: uaktywnić dodatkowe produkty z feedu, zająć więcej miejsc w boxach PLA i obniżyć stawki CPC. Dzięki temu zyskasz przewagę nad swoją konkurencją, zwiększysz zasięgi i przeskalujesz kampanie. Świetnym rozwiązaniem będzie równoległe wykorzystanie dwóch CSS-ów działających w oparciu o lejek sprzedażowy.

porownywarki CSS Google 1
Przykładowa porównywarka CSS

Więcej informacji dotyczących porównywarek CSS znajdziesz na: https://sempai.pl/oferta/sempai-merchant-360/css-sempai-shop/

Daj swoim kampaniom dodatkowy zastrzyk ruchu oraz popracuj nad polepszeniem świadomości marki

Pora na uruchomienie kampanii zasięgowych / generycznych! Masz pełen wachlarz możliwości. Możesz wybrać spośród:

1. Kampanii w sieci wyszukiwania kierowanych na frazy ogólne, aktywować w nich dodatkowe słowa kluczowe;

2. Kampanii w sieci reklamowej, a w niej:

  • GDN kierowanego na listy utworzone przez Google, np. Odbiorcy na rynku, Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, Tematy;
  • GDN kierowanego na listy utworzone przez Ciebie, tj. niestandardowe listy (Custom Audiences, połączenie dotychczasowego Custom Intent z Custom Affinity);
  • GDN kierowanego na listy podobnych odbiorców, tzw. Dynamic Prospecting. Dzięki targetowaniu reklam na nowych użytkowników o cechach podobnych do użytkowników Twojej strony, rozszerzysz zasięg na odbiorców o najwyższym prawdopodobieństwie konwersji;
  • GSP (Gmail), które pojawi w skrzynce odbiorczej na kartach „Oferty” i „Społeczności”;
  • Smart Display Campaign (SDC) – wykorzystującego automatyczne targetowanie, automatyczne określanie stawek i automatyczne tworzenie reklam, a więc w skrócie… full automatu. Dużym plusem tego typu kampanii jest możliwość rozliczenia za konwersje (!), dzięki czemu pozyskasz mnóstwo darmowych kliknięć, płacąc dopiero, gdy ktoś dokona ustalonej konwersji (rozliczane w CPA – Cost per Action).

3. Kampanii wideo:

Koszty prowadzenia kampanii reklamowej w telewizji są bardzo wysokie. Dlatego działania prowadzone na YouTube – za sprawą o wiele niższych statwek i możliwości pomiaru skuteczności poszczególnych działań – stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych.

YouTube oferuje wiele typów kampanii wideo:

  • pomijalne,
  • niepomijalne,
  • promujące kanał YouTube,
  • wyświetlające się w wynikach wyszukiwania,
  • pojawiające się przed, po, w trakcie trwania filmów na YouTube,
  • a także kierowane na strony partnerów Google i aplikacje.

Wszystkie dokładnie opisaliśmy w artykule: https://sempai.pl/blog/sempaitv-typy-reklam-na-youtube/

Możliwości targetowania kampanii YouTube są analogiczne jak w kampaniach displayowych.

4. Kampanii Display & Video 360 (DV360), czyli programmatic. Jest to o wiele szersza sieć niż GDN, dająca możliwość pojawienia się w miejscach dotąd niedostępnych, dzięki nowym powierzchniom reklamowym i lepszemu dostosowaniu do konkretnych grup użytkowników. Oprócz większego zasięgu i bogatszych metod targetowania, kampanie mogą wyświetlać spersonalizowane i interaktywne przekazy z wyróżniającymi się kreacjami. Reklamodawca może ponadto korzystać z innych metod rozliczeń niż w ramach sieci GDN.

Uzupełnij braki w kampaniach

Warto uzupełnić prowadzone kampanie o najnowsze typy, które umożliwiają wyświetlanie reklam w większej liczbie miejsc. Mamy tu na myśli np. RSA czy RDA, czyli elastyczne reklamy tekstowe i display. W ramach nowych reklam display otrzymujemy też możliwość załączenia wideo do reklamy, a także rozszerzenie wyświetlania o nowe formaty, takie jak: ulepszenie zasobów, natywne lub film wygenerowany automatycznie. Dzięki temu, że powyższe formaty są bardziej atrakcyjne wizualnie, bardziej rzucają się w oczy i wpływają na zwiększenie CTR.

rda google ads 1

rda google ads 2
Możliwość dodania wideo do RDA oraz dodatkowe formaty reklamy

Zmiany w Google Ads AD 2020, o których musisz wiedzieć

2020 rok przyniósł wiele zmian w ekosystemie Google. Czy jesteś na bieżąco ze wszystkimi z nich i wiesz jak możesz je wykorzystać?

Oto kilka z nich:

Promowanie Twojego asortymentu za darmo

Dzięki Przestrzeni Google wyświetlisz swoje produkty za darmo w zakładce Zakupy Google! Jeżeli jeszcze z tego nie korzystasz, nic nie stoi na przeszkodzi – abyś wystartował już dziś! Więcej informacji na temat nowości w Google znajdziesz w naszym artykule: https://sempai.pl/blog/hot-news-wyswietlaj-sie-od-teraz-za-darmo-w-zakupach-google/

Uruchomienie kampanii lokalnych

Jeżeli prócz platformy e-commerce, posiadasz również punkty stacjonarne, do których chciałbyś sprowadzić więcej klientów, to kampanie lokalne są tym, czego szukasz. W oparciu o dane przesłane za pośrednictwem Google My Business dotrzesz do użytkowników znajdujących się blisko Twoich sklepów stacjonarnych.

Kampanie lokalne wyświetlają we wszystkich najważniejszych miejscach, czyli: Mapach Google, Sieci wyszukiwania, YouTube i GDN. Dzięki nim poinformujesz nowe osoby, a także swoich klientów o bieżących promocjach i zachęcisz ich do odwiedzin.

kampanie lokalne google ads 1

kampanie lokalne google ads 2

kampanie lokalne google ads 3

kampanie lokalne google ads 4
Przykładowe reklamy kampanii lokalnej

Google sukcesywnie udoskonala ten typ kampanii. W tym roku w panelu, obok Transakcji, Połączenia telefonicznego i Wskazówek dojazdu, pojawiły się również informacje chyba najcenniejsze z punktu widzenia reklamodawcy – liczba Wizyt w sklepie stacjonarnym na skutek kontaktu z reklamą Google.

google store visits
Nowy typ kampanii – Discovery

Są to kampanie, w ramach których reklamy wyświetlają się na kartach Discover, stronie głównej YouTube oraz kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu. Ich celem jest zwiększenie interakcji z Twoją marką – za pomocą atrakcyjnych wizualnie reklam spersonalizowanych.

google discovery 1

google discovery 2

google discovery 3

google discovery 4
Przykładowe reklamy kampanii Discovery

Kampanie typu Lead Ads / Lead Gen

W ramach kampanii Discovery możesz uruchomić też kampanię typu Lead Ads i dołączyć zdefiniowany formularz kontaktowy.

google lead ads 1

google lead ads 2
Przykładowy formularz kontaktowy w kampanii typu Discovery

Google, idąc śladem Facebook i LinkedIna, zrobił ukłon w stronę firm usługowych i B2B. Nowe kampanie pozwalają już na poziomie reklamy zbierać najistotniejsze dla nas informacje o potencjalnych partnerach lub klientach. Mogą to być np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, miasto czy nazwa firmy. Pozostawione przez użytkowników dane znajdziesz w pliku CSV na swoim koncie Google Ads. Możesz również utworzyć webhooka łączącego formularz kontaktowy z systemem zarządzania relacjami z klientami – CRM.

Dzięki kolejnym zmianom system Google Ads otwiera się na nowe branże i oferuje coraz większe spektrum możliwości dla reklamodawców. Najważniejsze to być z nimi na bieżąco i odpowiednio dopasowywać je do naszych potrzeb.

Trafnych optymalizacji, dużych wzrostów i powodzenia w Q4! 🙂

Jak oceniasz tekst?

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Bądź pierwszy i oceń tekst.