Strona główna → Blog → Google Ads → Kampanie świąteczne. Sprawdź, czy korzystasz ze 100% możliwości Google Ads! Kampanie świąteczne. Sprawdź, czy korzystasz ze 100% możliwości Google Ads! Krzysztof Janosiewicz 21 listopada, 2020 Przeczytasz w ~ 7 min. Przed nami ultra gorący sezon dla sklepów internetowych. Coraz dłuższe, zimowe wieczory, coroczne: Black Friday, Cyber Monday oraz cały okres przedświąteczny wpływają na duży wzrost popytu na niemal wszystkie produkty dostępne na rynku, a to z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu w serwisie oraz… zysków. Przeczytaj nasz najnowszy wpis i dowiedz się, czy Ty i Twój biznes jesteście gotowi na ten trwający już szał zakupowy i czy wykorzystujesz 100% możliwości, które oferuje Ci na ten czas Google Ads! Protipy Google Ads do wdrożenia w okresie świątecznym Przemyśl zmianę strategii ustalania stawek Jeżeli Twoje kampanie performance Google Ads w dalszym ciągu działają w oparciu o manualne lub półautomatyczne strategie ustalania stawek, to idealny moment na ich zmianę lub chociaż stworzenie duplikatów kampanii w oparciu o bardziej rozwojowe z punktu widzenia skalowania kampanii strategie. Rekomendujemy tutaj zwłaszcza Docelowe CPA i docelowy ROAS, które są najbardziej nastawione na efektywność. Dzięki nim Twoje kampanie będą mogły m.in.: znaleźć dodatkowe konwersje przy ustalonym koszcie pozyskania lub też zmaksymalizować zwrot z inwestycji i tym samym ustabilizować ich działanie; dzięki milionom sygnałów, które otrzymują za pośrednictwem systemów uczących się, będą gotowe na nagłe skoki ruchu; lepiej dopasować stawki; przede wszystkim docierać mocniej do użytkowników, u których prawdopodobieństwo realizacji konwersji będzie najwyższe. Porównanie strategii docelowego ROAS i docelowego CPA Jeśli chodzi o dobór odpowiedniej strategii dla danej kampanii, więcej informacji znajdziesz w innym naszym artykule: https://sempai.pl/blog/smart-bidding-smart-shopping-tips-tricks/ Upewnij się, że Twój remarketing dynamiczny działa poprawnie Wykorzystując jedynie remarketing statyczny, bardzo zaniedbujesz ostatni etap lejka sprzedażowego. Dlaczego? Po pierwsze – ograniczasz swój zasięg. W ramach remarketingu dynamicznego masz do dyspozycji więcej miejsc, w których wyświetlają się reklamy. Poza tym masz mniejszą możliwość personalizacji przekazów reklamowych ze względu na brak powiązania z feedem produktowym. Co ważne – dzięki temu, że wyświetlisz dokładnie ten sam produkt osobie, która wcześniej dodała go do koszyka, nie kończąc zakupu – znacznie zwiększysz liczbę i współczynnik konwersji. Wykorzystaj potencjał kampanii produktowych Jeśli jeszcze nie korzystasz z dodatkowych porównywarek cen (CSS), to najlepszy czas, aby je wdrożyć w swoich działaniach. Kampanie PLA w oparciu o CSS inny niż Google Shopping pozwalają m.in.: uaktywnić dodatkowe produkty z feedu, zająć więcej miejsc w boxach PLA i obniżyć stawki CPC. Dzięki temu zyskasz przewagę nad swoją konkurencją, zwiększysz zasięgi i przeskalujesz kampanie. Świetnym rozwiązaniem będzie równoległe wykorzystanie dwóch CSS-ów działających w oparciu o lejek sprzedażowy. Przykładowa porównywarka CSS Więcej informacji dotyczących porównywarek CSS znajdziesz na: https://sempai.pl/oferta/sempai-merchant-360/css-sempai-shop/ Daj swoim kampaniom dodatkowy zastrzyk ruchu oraz popracuj nad polepszeniem świadomości marki Pora na uruchomienie kampanii zasięgowych / generycznych! Masz pełen wachlarz możliwości. Możesz wybrać spośród: 1. Kampanii w sieci wyszukiwania kierowanych na frazy ogólne, aktywować w nich dodatkowe słowa kluczowe; 2. Kampanii w sieci reklamowej, a w niej: GDN kierowanego na listy utworzone przez Google, np. Odbiorcy na rynku, Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, Tematy; GDN kierowanego na listy utworzone przez Ciebie, tj. niestandardowe listy (Custom Audiences, połączenie dotychczasowego Custom Intent z Custom Affinity); GDN kierowanego na listy podobnych odbiorców, tzw. Dynamic Prospecting. Dzięki targetowaniu reklam na nowych użytkowników o cechach podobnych do użytkowników Twojej strony, rozszerzysz zasięg na odbiorców o najwyższym prawdopodobieństwie konwersji; GSP (Gmail), które pojawi w skrzynce odbiorczej na kartach „Oferty” i „Społeczności”; Smart Display Campaign (SDC) – wykorzystującego automatyczne targetowanie, automatyczne określanie stawek i automatyczne tworzenie reklam, a więc w skrócie… full automatu. Dużym plusem tego typu kampanii jest możliwość rozliczenia za konwersje (!), dzięki czemu pozyskasz mnóstwo darmowych kliknięć, płacąc dopiero, gdy ktoś dokona ustalonej konwersji (rozliczane w CPA – Cost per Action). 3. Kampanii wideo: Koszty prowadzenia kampanii reklamowej w telewizji są bardzo wysokie. Dlatego działania prowadzone na YouTube – za sprawą o wiele niższych statwek i możliwości pomiaru skuteczności poszczególnych działań – stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych. YouTube oferuje wiele typów kampanii wideo: pomijalne, niepomijalne, promujące kanał YouTube, wyświetlające się w wynikach wyszukiwania, pojawiające się przed, po, w trakcie trwania filmów na YouTube, a także kierowane na strony partnerów Google i aplikacje. Wszystkie dokładnie opisaliśmy w artykule: https://sempai.pl/blog/sempaitv-typy-reklam-na-youtube/ Możliwości targetowania kampanii YouTube są analogiczne jak w kampaniach displayowych. 4. Kampanii Display & Video 360 (DV360), czyli programmatic. Jest to o wiele szersza sieć niż GDN, dająca możliwość pojawienia się w miejscach dotąd niedostępnych, dzięki nowym powierzchniom reklamowym i lepszemu dostosowaniu do konkretnych grup użytkowników. Oprócz większego zasięgu i bogatszych metod targetowania, kampanie mogą wyświetlać spersonalizowane i interaktywne przekazy z wyróżniającymi się kreacjami. Reklamodawca może ponadto korzystać z innych metod rozliczeń niż w ramach sieci GDN. Uzupełnij braki w kampaniach Warto uzupełnić prowadzone kampanie o najnowsze typy, które umożliwiają wyświetlanie reklam w większej liczbie miejsc. Mamy tu na myśli np. RSA czy RDA, czyli elastyczne reklamy tekstowe i display. W ramach nowych reklam display otrzymujemy też możliwość załączenia wideo do reklamy, a także rozszerzenie wyświetlania o nowe formaty, takie jak: ulepszenie zasobów, natywne lub film wygenerowany automatycznie. Dzięki temu, że powyższe formaty są bardziej atrakcyjne wizualnie, bardziej rzucają się w oczy i wpływają na zwiększenie CTR. Możliwość dodania wideo do RDA oraz dodatkowe formaty reklamy Zmiany w Google Ads AD 2020, o których musisz wiedzieć 2020 rok przyniósł wiele zmian w ekosystemie Google. Czy jesteś na bieżąco ze wszystkimi z nich i wiesz jak możesz je wykorzystać? Oto kilka z nich: Promowanie Twojego asortymentu za darmo Dzięki Przestrzeni Google wyświetlisz swoje produkty za darmo w zakładce Zakupy Google! Jeżeli jeszcze z tego nie korzystasz, nic nie stoi na przeszkodzi – abyś wystartował już dziś! Więcej informacji na temat nowości w Google znajdziesz w naszym artykule: https://sempai.pl/blog/hot-news-wyswietlaj-sie-od-teraz-za-darmo-w-zakupach-google/ Uruchomienie kampanii lokalnych Jeżeli prócz platformy e-commerce, posiadasz również punkty stacjonarne, do których chciałbyś sprowadzić więcej klientów, to kampanie lokalne są tym, czego szukasz. W oparciu o dane przesłane za pośrednictwem Google My Business dotrzesz do użytkowników znajdujących się blisko Twoich sklepów stacjonarnych. Kampanie lokalne wyświetlają we wszystkich najważniejszych miejscach, czyli: Mapach Google, Sieci wyszukiwania, YouTube i GDN. Dzięki nim poinformujesz nowe osoby, a także swoich klientów o bieżących promocjach i zachęcisz ich do odwiedzin. Przykładowe reklamy kampanii lokalnej Google sukcesywnie udoskonala ten typ kampanii. W tym roku w panelu, obok Transakcji, Połączenia telefonicznego i Wskazówek dojazdu, pojawiły się również informacje chyba najcenniejsze z punktu widzenia reklamodawcy – liczba Wizyt w sklepie stacjonarnym na skutek kontaktu z reklamą Google. Nowy typ kampanii – Discovery Są to kampanie, w ramach których reklamy wyświetlają się na kartach Discover, stronie głównej YouTube oraz kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu. Ich celem jest zwiększenie interakcji z Twoją marką – za pomocą atrakcyjnych wizualnie reklam spersonalizowanych. Przykładowe reklamy kampanii Discovery Kampanie typu Lead Ads / Lead Gen W ramach kampanii Discovery możesz uruchomić też kampanię typu Lead Ads i dołączyć zdefiniowany formularz kontaktowy. Przykładowy formularz kontaktowy w kampanii typu Discovery Google, idąc śladem Facebook i LinkedIna, zrobił ukłon w stronę firm usługowych i B2B. Nowe kampanie pozwalają już na poziomie reklamy zbierać najistotniejsze dla nas informacje o potencjalnych partnerach lub klientach. Mogą to być np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, miasto czy nazwa firmy. Pozostawione przez użytkowników dane znajdziesz w pliku CSV na swoim koncie Google Ads. Możesz również utworzyć webhooka łączącego formularz kontaktowy z systemem zarządzania relacjami z klientami – CRM. Dzięki kolejnym zmianom system Google Ads otwiera się na nowe branże i oferuje coraz większe spektrum możliwości dla reklamodawców. Najważniejsze to być z nimi na bieżąco i odpowiednio dopasowywać je do naszych potrzeb. Trafnych optymalizacji, dużych wzrostów i powodzenia w Q4! 🙂 Jak oceniasz tekst? Submit Rating Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0 Bądź pierwszy i oceń tekst. Powiązane artykuły Google Ads w dobie Consent Mode v.2: wyzwania i rozwiązania dla e-commerce. Q&A po webinarze Muszę Cię brutalnie zaskoczyć – CPC w 2024 roku to przeżytek! Strategie “Docelowy ROAS/CPA” i kampanie PMax to nie szczyt automatyzacji konta Google Ads! Performance Max, czy alternatywy? Naucz się dobierać idealne kampanie reklamowe! Wskaźnik jakości konta Google Ads — Twój przyjaciel, czy wróg? 5 rzeczy, których należy unikać w Google Ads, aby nie tracić pieniędzy Krzysztof Janosiewicz Paid Ads Growth Manager Kategorie Analityka WebowaBez kategoriiContent MarketingFacebook AdsGoogle AdsMarketing automationMarketplace marketingPoradnikReklama wideoSEOTikTok AdsZ życia agencji Podziel się Anuluj pisanie odpowiedziKomentarz * Nazwa * E-mail * Δ